Det der bredbånd ???
Fra : s.wind@mail.com

Dato : 31-05-01 23:38

Jeg har bestilt bredbånd med installation op til computeren, men resten skal
jeg selv ordne.

Jeg har pt. ISDN hvor ISDN dåsen og TA'en er på 1.sal hvor telf stikket er i
stuen, de re rså ført alm. telf kabel op på første salen, hvor grejet er
tilsluttet.
Jeg har idt svært ved at gennemskue hvordan det hele skal sættes op når man
har ISDN, så vidt jeg kan tyde så er det egentlig bare en boks man sætter
til før isdn dåsen" som jeg ikke lige pt. kan huske navnet på" og derved
skulle det være MEGET lettere at installlere tdc's løsning, fremfor hvis man
har analog telefon.

Er det korrekt opfattet ?? for så kan jeg jo ligeså godt spare de 500 kr til
opsætningen...
--
Søren HDI' Wind - s.wind@mail.com - Pug 206 HDI' Driver -
www.PeugeotKlubJylland.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-06-01 12:11

<s.wind@mail.com> skrev i en meddelelse
> Er det korrekt opfattet ??

Ja

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 01-06-01 13:12

> Ja

Heheh Her sidder man og skriver i 45 min og får sådan et svar.... Men tak,
det var det jeg ville høre...
Er der nogen krav til det kabel der kommer fra indgående stik i huset og til
NT boksen ? for at bredbåndsboksen "?" kan fungere efter hensigten ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-06-01 15:34

> Er der nogen krav til det kabel der kommer fra indgående stik i huset og
til
> NT boksen ? for at bredbåndsboksen "?" kan fungere efter hensigten ?

Din NT er sikkert sat i et alm telefonstik.
I dette alm telefonstik sættes ledningen fra splitteren og ledningen fra
NT'en sættes i splitteren

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 01-06-01 20:17

> Din NT er sikkert sat i et alm telefonstik.
> I dette alm telefonstik sættes ledningen fra splitteren og ledningen fra
> NT'en sættes i splitteren

Got it....

Men kan man sætte et stik med 3 ledninger i "ind stikket i huset" og eks.
smide det op på 1. sal i et hus hvor man så monterer skillefiltret, og
derefter monterer resten af hardwaren, eller SKAL skillefiltret sætter
direkte i "det første stik i huset" ?
--
mvh.
Søren Wind

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-06-01 20:29

> SKAL skillefiltret sætter
> direkte i "det første stik i huset" ?

Nej, bare det er forbundet direkte og som det eneste til centralen

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 01-06-01 20:46

Fedt.. Jeg vil strax afbestille teknikkeren, og spare de 500 kr...
Hvis du endag kommer forbi så kig ind til en kold øl, som tak for hjælpen
8-D

PS: Kan man e-maile dem, eller skal man ringe "for 2. gang idag"