Jeg er nybegynder...
Fra : Thomas

Dato : 28-05-05 08:24

Hejsa.

Jeg er totalt nybegynder inde for fugleverdenen, men elsker at tage
billeder. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvor man
(måske) finder nogle større rovfugle.

Er der noget med at der findes fiskeørn ved Jelssøerne i syd-/sønderjylland?

Hvad har vi ellers af store rovfugle i Jylland og på Fyn?

Thomas

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-05-05 09:20

"Thomas" skrev i en meddelelse

> Hejsa.
>
> Jeg er totalt nybegynder inde for fugleverdenen, men elsker at tage
> billeder. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvor man
> (måske) finder nogle større rovfugle.

Hej Thomas!

Velkommen i gruppen.

Selv går jeg meget op i spurve og havefugle, men jeg har da set flere
skrive om ture, hvor man mødes for at tage ud, hvor der er både den ene
og den anden type større rovfugle. Hæng på et stykke tid, og se hvad der
sker. Måske får du også nogle rigtig gode svar i løbet af denne weekend.

Med venlig hilsen

Ruth

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 28-05-05 12:15

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg er totalt nybegynder inde for fugleverdenen, men elsker at tage
> billeder. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvor man
> (måske) finder nogle større rovfugle.

prøv evt. http://www.fugleognatur.dk/ under observationer kan du jo følge
med i hvor rovfuglene bliver spottet.
http://www.netfugl.dk/ har lignende faciliteter.
God fornøjelse

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Thomas

Dato : 28-05-05 12:53

Poul E. Kristensen wrote:

> prøv evt. http://www.fugleognatur.dk/ under observationer kan du jo følge
> med i hvor rovfuglene bliver spottet.
> http://www.netfugl.dk/ har lignende faciliteter.
> God fornøjelse

Tak for links!
Så fik jeg samtidig opklaret, at min farfar og jeg ikke var helt
sindsyge da vi for nogle år siden mente at vi så en Lunde under en
fisketur på Vejle Fjord.

Thomas