Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?
Fra : Emil

Dato : 27-05-05 23:32

Hej

Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

>Hvis du svarer, så erstat denne linie med dit svar.

Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

>Hvis du svarer, så erstat denne linie med dit svar, og slet resten af mit indlæg.

-----------------
Med begrundelse i Tina´s svar til "kalkun deller", kom jeg til at
tænke på, at det er jo ikke alle som nyder al god mad.
Det kan være interessant at vide, hvad man generelt bør undgå,
når man serverer mad ved et stort gæstebud.

Jeg tænker her kun på råvarerne, for hvis forskellige opskrifter
skulle indgå, vil det blive alt for uoverskueligt. Dog skelner
mange mellem tilberedningsmetoderne stegt, kogt, bagt, suppe og
lignende hovedretninger, så lad det skinne igennem, hvis det har
betydning for oplevelsen.
Religiøse forbehold er ikke indenfor emnet.

Her er mine svar:

>Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?
Snegle
Pasta (alle)
Tørrede ærter, linser, bønner m.v.
Tomatsovs i enhver afskygning.
Kalkunkød
Kogt svinekød
Indmad fra svin
Blæksprutter
Dåseasparges (& henkogte)

>Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?
Kalvelever (rosastegt)
Østers og muslinger
Rod-selleri (i supper, rå m.m.)
Kål (alle)
Fisk (alle, også fiskesuppe)
Spise-svampe
Spinat, kørvel, brændenælder m.v.

m.v.h. Emil

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-05-05 00:26

Emil skrev:

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Skaldyr
Snegle

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Kalkunkød
Kalvelever
Kål (alle)
Fisk (alle, også fiskesuppe)
Spise-svampe
Spinat, kørvel, brændenælder m.v.

... og meget mere
--
'rluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-05 00:47

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Farligt spørgsmål ;)

Kalkun i alle afskygninger.
Alle former for fisk, inkl. blæksprutter og muslinger.
Mælk, hvis det skal drikkes.
Æg, hvis det ikke er som ingrediens i noget.
Indmad af enhver art. (Nej, jeg spiser ikke leverpostej heller).
Asparges
Avocado
Alle former for svampe
Snegle
Rosiner
Oliven
Persille
Med mere.

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Stokken på broccoli.
Brændenældeskud, mælkebøtter og andet spiseligt ukrudt.

Tina

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-05-05 02:39

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?
-klip-
> m.v.h. Emil

Min liste:

Slankesmørehalløj - det smager ad Heeeeel.....goland til!
Minarine
Plantemargarine
Østers
Muslinger
Snegle
Rejer
Lever i alle former - jeg kan dog godt allersomnådigst klemme en tyndt
besmurt rugbrødsmad med leverpostej ned...men så skal den også være plastret
til med tykke agurkeskiver!
Indmad
Artiskokker
Asparges
Auberginer
Oliven
Blomkål - for den sags skyld alle former for kål.
Rucola-salat
Basilikum.
Stærkt smagende krydderier, inkl. peber. (Jeg kan ikke tåle det - og kan i
de fleste tilfælde heller ikke lide det)
Oksekød (Jeg kan ikke tåle det, det er ikke fordi jeg ikke kan lide det -
tværtimod...*savle* stor rød dryppende bøf...uhmmm! Og tyndskid og mavepine
1 time efter...så hellere undvære.)
Skummet- og letmælk i maden i en eller anden form
Gedekød.
Fårekød.
Diverse eksotiske frugter - kender jeg det ikke, spiser jeg det ikke.
Jge kan dog godt lokkes til at smage, men så vil jeg vide hvad helvede jeg
putter i munden!
Yoghurt i diverse retter - det er morgenmad, færdig!
Kartofler - efter 3 år med ekskærestens evindelige kartofler til *alt* er
jeg TRÆT af de elendige dimser!
Groft rugbrød - mavsen kan ikke tage det.
Diverse spegepølser med underlige ting i - det skal være den trestjernede
eller den sønderjydske, færdig!
Norsk og canadisk burlaks - spis dansk eller grønlandsk laks - det koster
mere, men smager bedre.
Italiensk tørret skinke. Sejt og kedeligt.
Tomatpuré.
Sennep.

Og så en opfordring til at lave en liste over de ting I er helt vilde med:
Skriv løs!

Jeg tillader mig at lægge ud:

Drømmemenu:

Morgenmad, når jeg har tiden:
Tre skiver franskbrød med smør, en pakke ristet bacon, en pakke
cocktailpølser ristet på panden, to-tre blødkogte æg og så kaffe eller
juice - uhm guf!

Og når det går hurtigt - tre skiver med smør og ost eller skinke, i knolden
med det og ud af klappen

Frokost:
1 med æg og tomat og rå løg plus mayo.
1 med flæskesteg, rødkål og agurkesalat.
1 med dobbeltpaneret lun fiskefilet med citron og remo.
1 med skiveskåren kold kotelet
1 med æg og mayo plus kaviar.

Aftensmad:
Drømmemenuen:
Friskrøget laks eller havørred med lækker fiskesovs til.
Råvildt med svampesauce og grønt - evt. en bid lækkert hjemmebagt franskbrød
ved siden af.
Banana Split med alt til faget hørende.
Kaffe og en smøg, en god film på flimmeren og en pose chips, så er jeg godt
tilfreds med tilværelsen!

Hverdagsmenuen:
Skal det være pasta eller ris, så står den på dobbeltpanerede koteletter og
ris eller pasta med smørsovs.
Evt. pasta med pandestegte pølsebidder og do. løg og smørristede champignons
i egen sovs, eller hvad man nu har der kan smides på panden, når det skal gå
hurtigt.
Skal der være fest står den på grydestegte nøgleben - eller nakkekam,
cocktailpølser og bacon i brun sovs - kødgryde med andre ord.
Grydestegt kylling med ris og hvidløgsflûtes er råguf.

Svinekød er der jo mange dejlige muligheder med, f.eks. frikadeller,
koteletter, skinke, hamburgerryg, og klassikeren:
Flæskesteg!
Sådanne tre-fire lune skiver på friskt franskbrød er edderpiv'me' guf, især
hvis det hele bliver pladret til i brun sovs.
Og er der halvstor komsammen, kan en and vel da for pokker mases ind i
ovnen!

Lad høre hvad I er helt eksede med!

Venlig *hik* hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 29-05-05 00:53

Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

> "Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> -klip-
>
> Min liste:
>

>en hel masse...

Holy smokes...Du må være svær at lave mad til

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-05-05 15:14

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote in message

> Holy smokes...Du må være svær at lave mad til
>

> --
> Mhv. Per Madsen
> Blog: http://www.madsenblog.dk
> ...music, news, mac etc. etc.

Hej Per.

Næh, det er da nemt nok: bare lad være med at servere det jeg ikke kan lide,
så er jeg tilfreds! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 29-05-05 17:49

> [...]
>
> Hej Per.
>
> Næh, det er da nemt nok: bare lad være med at servere det jeg ikke kan lide,

Ja...det kan selvfølgelig være rigtigt

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-05-05 03:12

Emil wrote:

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Ingen (stort set). Dvs, jeg føler ikke særlig trang til at spise snegle og
rå østers, men serveres det for mig, ser jeg absolut ikke nogen grund til
ikke at spise det.

Jeg valgte for en del år siden at holde helt op med at være kræsen, og det
var overraskende nemt.

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Her kunne jeg så passende svare "alle"

I hvert fald er der ikke noget, jeg kan komme i tanker om, jeg absolut ikke
kan lide.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Max

Dato : 28-05-05 08:34

Hej Emil

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?
> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Aner det ikke, jeg lever ud fra devisen:

"Hvis det lugter godt, så æd det".

Livet bliver jo fattigt når man er kræsen.

Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-05-05 08:44

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Svinelever
Kalvelever
Snegle
(Kalkun)

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Myrer
Græshopper

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-05-05 09:09

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Øh, tænke, tænke, tænke....

Jeg bliver dig svar skyldig. I mine yngre dage kunne jeg nok finde råvarer,
jeg ikke brød mig om, men livet har lært mig, at stort set alle råvarer kan
smage godt, hvis de er tilberedt rigtigt. Selv kalkun Fisk var jeg
heller ikke meget for før i tiden, men nu nyder jeg fisk.

Jo, jeg hader "falske" råvarer, som jeg ikke kan få ned, bl.a.
magarineprodukter, pulversovs, købemayonaise og den slags.

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Jamen det må så være resten, dvs. alle. Bl.a. eeeeelsker jeg snegle, og har
gode erfaringer med f.eks. friturestegte græshopper og biller.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-05-05 09:08

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Svinelever
Kalvelever
Snegle
(Kalkun)
Kødpølse, jagtpølse m.fl.
Kogt blæksprutte

Fra : Ralph

Dato : 28-05-05 10:12

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

And
Aubergine
Fedtfattig skæreost
rygeost (pånær som ingrediens i sommersalat)
stegt torskerogn

Ikke at jeg ikke kan spise det, jeg køber og tilbereder det også gerne til
glæde for familien - men springer som regel over selve spisningen hvis der
er alternativer.

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Det KAN jeg ikke svare på så generelt, men gerne i forhold til:

min kone: røget filet, pærer, ananas på pizza, parmesan på pizza.

Min yngste søn: kål, ost, løg, sovs, "alt nyt"

Min svigermor: fedtfattig mad, parmesanost, hvidløg, ..........

--
venligst
Ralph

Fra : Gjohansen

Dato : 28-05-05 10:23

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Jeg ved godt at det ikke er råvarer altsammen, men her er min liste:

Indmad af alle slags
Fed fisk (sild, makrel, hornfisk etc.)
Lam/får
Hvid sovs
Bearnaisesauce
Dressinger
Kød, der er for rødt
Patéer
Gelé
Fedt fra fjerkræ
Dessertvine
Rosenkål
+ helt sikkert en masse andre "godter" som jeg ikke kan komme i tanker om
lige nu...

Fra : Mus

Dato : 28-05-05 19:50

He he synes godt nok der er mange der er kræsne her. Hmm jeg kan næsten lide
alt mad - især gratis mad

> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Blodpølse
Gedeost

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Det er vist meget ibdividuelt hvad andre ikke kan lide

Men feks indmad, muslinger og snegle. Det er der vist mange der ikke kan
lide.

Er overrasket over at der er så mange der ikke kan lide kalkun. Det vel jeg
da tænke over næste gang jeg serverer kalkunbryst

LN

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-05-05 08:05

Mus skrev:

> Er overrasket over at der er så mange der ikke kan lide kalkun.
> Det vel jeg da tænke over næste gang jeg serverer kalkunbryst

Kalkunbryst i tern i en indisk-krydret gryderet med ris til - det
er bare *guf*. (Jeg har aldrig selv lavet retten, men prøvet den
flere gange.)
--
'rluf :·)

Fra : Mus

Dato : 29-05-05 10:34

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42996a36$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kalkunbryst i tern i en indisk-krydret gryderet med ris til - det
> er bare *guf*. (Jeg har aldrig selv lavet retten, men prøvet den
> [...]

Jeg har en lækker gryderet hvor en hel kalkunbryst steges i gryde. Nødde
svitses på en pande og der hældes hvivin ved og tisættes honning mm. Det
hele i et fad i ovnen. Det giver den lækreste sovs og saftigt kød. Serveret
med aspargeskarofler eller ris. Tror jeg skal til at have opskriften frem
fra gemmerne igen - bliver helt lækkersulten.

Det eneste der ikke er lykkedes mig endnu er at lave velsmagende frikadeller
med kalkun. Men det er nu heller ikke så vigtigt for mig at de skal laves af
kalkun. Frikadeller og svine/kalve kød hører uløseligt sammen guf guf

LN

Fra : as

Dato : 29-05-05 15:53

> [...]
> med aspargeskarofler eller ris. Tror jeg skal til at have opskriften frem
> fra gemmerne igen - bliver helt lækkersulten.

ååh mus, den opskrift må du gerne dele med os! Lyder vildt lækkert.

Fra : Mus

Dato : 29-05-05 17:45

as <nospam@spam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dHkme.269$UQ5.181@news.get2net.dk...

> ååh mus, den opskrift må du gerne dele med os! Lyder vildt lækkert.

Det kan du tro og jeg skal nok prøve at finde den frem fra gemmerne. Håber
den ikke er blevet væk. Det er over et år siden jeg har lavet retten sidst.

LN

Fra : Mus

Dato : 31-05-05 12:33

as <nospam@spam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dHkme.269$UQ5.181@news.get2net.dk...

> ååh mus, den opskrift må du gerne dele med os! Lyder vildt lækkert.

Hej igen

Jeg skal nok huske at kigge efter opskriften - men har en lille ny i
husstanden der lige stjæler min tid - så det tager nok lige et par dage.
Skriver det som en ny tråd, hvis jeg finder den.

LN

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-05 07:37

[snip]

> Er overrasket over at der er så mange der ikke kan lide kalkun. Det
> vel jeg da tænke over næste gang jeg serverer kalkunbryst

Jeg tænkte nøjagtigt det samme. Jeg plejer at gå ud fra devisen "hvis
jeg ikke kan finde andet interessant kød at servere for mine gæster,
så kan jeg altid lave fyldt kalkunbrydt - det kan alle jo spise"...og
den har holdt stik for mig hver gang.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-05 12:41

Emil skrev den 28-05-2005 00:32:
> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Oste (Lige fra Lillebror over Feta til GammelOle (eller hvad han nu
hedder)).
Det smager af gammel mælk, hvilket det reelt set også er.
Det skæggeste er dog, når ost er smeltet eller kommer i revet udgave på
pasta (hvor det så smelter), så er kan jeg godt spise det.
Men en Ostemad eller tilsvarende...Nej tak.

Oliven der købes her til lands
Da jeg var for mange år siden i Grækenland, så fik jeg Oliven der bare
var gode.
Jeg har sidenhen forsøgt mig med forskellige oliven herhjemme og kun
fået Oliven herhjemme én gang som jeg kunne li' Det var på Lo Stivale
(Italinsk Restaurant på Frederiksberg). Jeg fik desværre ikke spurgt
hvor de køber deres Oliven henne. Formentlig hos en Grossist der kun
sælger i 50kg spande eller noget i den stil.

Da jeg ikke er så berejst som så mange andre, så kan jeg faktisk kun
udtale mig om de råvarer man kan få herhjemme. Så jeg kan ikke udtale
mig om biller og hvad der ellers har været oppe og vende (altså
debatmæssigt)

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Lever
Fisk
MedisterPølse
Blodpølse

Jeg tror grunden til, at lever er et traumatisk spise hos mange er, at
deres mødre/fædre ikke kunne finde ud af, at tilberede det ordentlig.
Spørg mig ikke, hvad min mor gjorde, men hun kan i hvert fald lave
ordentlig lever.... Sikkert noget med en masse smør

Fisk....jamen der tror jeg, at det er "ben-arbejdet" som folk ikke
gider. Det gør jeg for såvidt heller ikke. Så når jeg laver fisk, så
køber jeg da kun filetter og tage "the easy way out" nemlig at stege
det. Gerne med grydelåg over fisken, så hele komfuret ikke bliver
sprøjtet til i fiskesprøjt.

og i forbindelse med medisterpølse, så ja, den indeholder masser af fedt
( den bliver endda pakket i ekstra nedkølet rum, så man har styr på
fedtet, mens den presses i tarmen... Har jeg ladet mig fortælle).
Det er godt nok lang tid siden, at jeg har fået medisterpølse...for de
medisterpølser der fåes herover i København jo ikke smager af noget.
Næd de ordenlige kan kun fåes i Sønderjylland...syntes jeg.

Blodpølse...jamen guf. Hvad mere skal der siges.
Desværre er kvaliteten meget svingende, så igen holder jeg fingrene fra
det jeg kan få herover i Kjøvenhavnstrup.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-05 13:05

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> køber jeg da kun filetter og tage "the easy way out" nemlig at stege
> det. Gerne med grydelåg over fisken, så hele komfuret ikke bliver

For mig har det ikke noget at gøre med at der er ben i fisk. Bare
fornemmelsen af fiskekødet i munden giver mig opkastningsfornemmelser. Også
selvom folk prøver at maskere at det er fisk jeg har stoppet i munden. Det
er al fisk og fiskeprodukter det gælder, inkl. dem, mange ikke regner for at
være fisk. (Makrelsalat, ansjoser, tun på dåse, fiskefingre,
fiskefrikadeller osv.)
Og lugten af fisk... puha. Om den så lige er hevet op af vandet for ½ minut
siden og ligger klar til at blive tilberedt, det gør ingen forskel.
Fisk hører til i vandet, ikke på min tallerken eller i min mave ;)

> og i forbindelse med medisterpølse, så ja, den indeholder masser af fedt
> ( den bliver endda pakket i ekstra nedkølet rum, så man har styr på
> fedtet, mens den presses i tarmen... Har jeg ladet mig fortælle).

Medister betyder " med ister". Ister er et ældre ord for fedt. At der er
meget fedt i medister kommer i dag bag på folk

Nogle steder foregår stopningen i et afkølet rum. Kommer helt an på, om det
er frikadellefars på tube eller rigtig medisterfars der arbejdes med.

Mange slagtere er begyndt at lave en fedtforskækket udgave af medister.
Smager ækelt. Tørt og kedeligt. Som en fedtforskrækket kyllingefrikadelle
stoppet i tarm.

> Det er godt nok lang tid siden, at jeg har fået medisterpølse...for de
> medisterpølser der fåes herover i København jo ikke smager af noget.
> Næd de ordenlige kan kun fåes i Sønderjylland...syntes jeg.

En god medister med nye kartofler og brun sovs er guf

Tina

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 29-05-05 13:14

Emil wrote:
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Selleri
Asparges
Kogt kål
Fed fisk
Peberfrugt
Avocado
Det der kikærtemos
Auberginer
Oliven
Bearnaisesauce
Gule ærter
Kålsuppe med kogt flæsk

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Stegt lever
Hjerter
Blodpølse (m. æblemos eller sirup)
Snegle
Muslinger
Svampe

Marianne Feddersen

Fra : Silver

Dato : 29-05-05 19:55

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Oliven!
Artiskokker
Avocado
Krabber!

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Anjoser, mmm kan næsten sidde og spise en dåse rent :D

Silver.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 09:10

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Bladselleri
Bønnespirer
Valnødder

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 10:12

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Bladselleri
> Bønnespirer
> Valnødder

Tilføjelser:

Oliven
Blodpølse

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-05-05 10:12

Emil wrote:

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Kalkun. Det er er tørt og kedeligt.
Frisk koriander. Og min kone eeeelsker det :-/
Selleri
Spirer i enhver form
Babymajs
Grøn peberfrugt

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Lam
Fisk
Skaldyr
Indmad, bortset fra kallun og lammehjerne
Kål
Snegle
Gammelost

Ebbe

Fra : Thomas Gajda Joergen~

Dato : 30-05-05 11:13

"Emil" wrote:

> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?
Broccoli
Alle former for kål
Ost
Oliven
Creme Fraiche
Mayonaise
Indmad

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?
Syltede ferskner/pærer på dåse
Kikærter
Kidneybønner
Figner

/Thomas Gajda Jørgensen

Fra : marix

Dato : 30-05-05 17:43

Emil wrote:
> Hej
>
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

peberfrugt
snaps
enebær
jordskokker
kaffe

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

sylte
svine, kalve, kylling, og andelever
hjerter
snegle
gorgonzola

Fra : -V-

Dato : 30-05-05 22:02

Emil wrote:
> Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Brisler
Ferskner, på grund af skindet som jeg får kryb af.
Visse pæretyper, sammen som ovenstående.
Foie Gras.

> Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Indmad.

-V-

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-05-05 22:37

-V- skrev:

> Ferskner, på grund af skindet som jeg får kryb af.

For nogle år siden - i Zambia - købte jeg en brik ferskenjuice. Lidt
af en sjældenhed på de kanter. Jeg drak halvdelen, uhm, og satte den
anden halvdel i køleskabet til dagen efter. Da jeg den efterfølgende
dag ville drikke resten, tænkte jeg at der var umanérligt meget frugt-
kød i denne juice. Det var ret store stykker - og ru som om der osse
var ferskenskind iblandet - og ikke særlig behageligt at drikke. Jeg
tog et stykke "ferskenskind" ud af munden for at se på det, og jeg op-
dagede til min rædsel at det slet ikke var ferskenskind, men derimod:

KAKERLAKKER!

Nu får jeg gåsehud blot ved tanken om ferskenskind.

Fra : -V-

Dato : 30-05-05 22:40

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
>

> KAKERLAKKER!
>
> Nu får jeg gåsehud blot ved tanken om ferskenskind.

Ih, tak.

Det hjalp sørme på min ferskenlede.....

-V-

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-05 23:09

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Nu får jeg gåsehud blot ved tanken om ferskenskind.

Tudefjæs

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 05/30/05)

Fra : Max

Dato : 31-05-05 09:08

Hej

> Nu får jeg gåsehud blot ved tanken om ferskenskind.

Som dreng drak jeg, ved stranden, en sjat Cocio cacaomælk
med levende myrer i, det gjorde av.

Men jeg elsker stadigvæk Cocio :)

Mvh Max

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-05-05 09:00

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> KAKERLAKKER!
>
> Nu får jeg gåsehud blot ved tanken om ferskenskind.

Hø, jeg har såmænd oplevet noget lignende herhjemme.

Min mor excellerede en overgang i syltede svedskeblommer. De smager
umanerlig godt til gammelost og saften blandet op med snaps er en af
familiens yndlingsdrikke.

Men et år ved en julefrokost bemærkede min søster at saften var en
del end den plejede at være:

MYRER!

Der var pludselig ikke så meget synk i skålen med saft

Ebbe

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-05-05 21:51

[Emil | Sat, 28 May 2005 00:32:29 +0200]

>Hvilke råvarer bryder du dig ikke om?

Couscous - ligegyldigt
Kalkun - kedelig eller ingen smag
Alle former for indmad (hjerter, lever, nyrer o.l.)
Torskerovn
Tilberedt kål

>Hvilke råvarer, som andre ikke bryder sig om, kan du lide?

Østers
Rå kål af næsten alle slags
Selleri, alle slags

René