Regular Expressions
Fra : Rolf Amfelt

Dato : 31-05-01 23:36

Hej der ude !
er der nogen der kende nogle gode links til subj. ? helst i php men perl er
også ok !

Gerne nogle Tutorials !

Mvh Rolf

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 01-06-01 00:20

> er der nogen der kende nogle gode links til subj. ? helst i php men perl
> er også ok !
> Gerne nogle Tutorials !

Jeg havde netop tænkt mig at spørge om det samme...
Jeg kunne virkelig bruge lidt om syntaksen for regexp i PHP, C og
BASH....
Så jeg ville da blive glad, hvis nogen ville dele lidt ud af deres hemmelige
links til de gode steder.

Rolf >>
Hvis du kan få fat i Linux for Dummies, så står der noget der, men slet
ikke uddybende nok, men det er en start...

Mvh. ~Madsen

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 01-06-01 06:52

http://www.oreilly.com/catalog/regex/

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 01-06-01 07:31

Jonas Kongslund wrote:
> http://www.oreilly.com/catalog/regex/

En teoretisk indgang til regulære udtryk, inkl. begrænsninger mht. det
sprog de kan generere, kan bl.a. findes i "Automata and Computability"
af Dexter Kozen.

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 01-06-01 10:24

"Rolf Amfelt" <alf@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Hej der ude !
> er der nogen der kende nogle gode links til subj. ? helst i php men perl
er
> også ok !

Kig i diverse manualer(perldoc perlre og hvad php manualen nu kan diske op
med), derudover: http://www.perl.com/reference/query.cgi?section=regexp (læs
især Tom Christensen's artikel)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-06-01 11:03

http://www.phpbuilder.com/columns/dario19990616.php3

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Anders Johannsen

Dato : 01-06-01 13:08

> er der nogen der kende nogle gode links til subj. ? helst i php men perl er
> også ok !

'Mastering regular expressions' fra O'Reilly er bogen i den sammenhæng

/A

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-06-01 00:44

"Rolf Amfelt" <alf@superbruger.dk> wrote in message
> er der nogen der kende nogle gode links til subj. ? helst i php men perl
er
> også ok !

Guldet er her: <http://keck.ucsf.edu/~kvale/perlretut.pod> (Dog mest myntet
på perl)