Så kom der endelig en mail fra Tele2
Fra : Jesper Sloth

Dato : 27-05-05 21:58

Kære kunde

Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005 vil få en
hurtigere hastighed eller bedre pris.

- I dag betaler du 530,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse

- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 459,00 kr. inkl. moms for din 2048/512
forbindelse

Med virkning fra den 1. juli 2005, er følgende vilkår gældende for
Tele2ADSL:

http://www.tele2.dk/nyevilkaaradslprivat

hvis du er privatkunde eller:

http://www.tele2.dk/nyevilkaaradslerhverv

hvis du er erhvervskunde.

Hvis du, som følge af de ændrede vilkår, ønsker at opsige din aftale, kan
dette ske med 14 dages varsel overfor Tele2 A/S, Gl. Køge Landevej 55, 2500
Valby, således at aftalen ophører inden ændringerne træder i kraft den 1.
juli 2005. Opsigelse skal ske skriftligt eller mundtligt.

Skulle du have spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at
kontakte vores kundeservice på infoadsl@tele2.com eller telefon 80 900 700.

Med venlig hilsen

Tele2 A/S

Bemærk, at du ikke kan svare på denne e-mail.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-05-05 22:23

Fri, 27 May 2005 22:58:14 +0200, skrev Jesper Sloth, på 40 linier, i
<CRLle.841$ph.77@news.get2net.dk>, :

>- I dag betaler du 530,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse

Det vil sig en
2048/256 line kommer til og koste 430,-
2048/512 line kommer til og koste 459,-

Så mangler vi bare resten

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 27-05-05 22:42

"Jesper Sloth" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - I dag betaler du 530,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse
>
> - Fra d. 1. juli 2005 betaler du 459,00 kr. inkl. moms for din 2048/512

de er dygtige er de, jeg har fået nedenstående
jeg har en 512/512 til 340,- den skal de bare holde nallerne fra hvis de
ikke opgradere min upload, jeg vil sq ikke stilles ringere end jeg er i dag,
så bliver det et andet selskab, men nu får vi at hvad de siger i morgen

- I dag betaler du 340,00 kr. inkl. moms for din 512/128 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 340,00 kr. inkl. moms for din 1024/128

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-05-05 10:18

> de er dygtige er de, jeg har fået nedenstående
> jeg har en 512/512 til 340,-

Samme her, og jeg har ingen mail fået fra dem... Måske besparelserne går
hen forbi hovedet på os med den hastighed? :(

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 28-05-05 10:28

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> Samme her, og jeg har ingen mail fået fra dem... Måske besparelserne går
> hen forbi hovedet på os med den hastighed? :(

jeg har fået brev men de mener min linie nu er 512/128 hvilket den ikke er
den er 512/512 og så vil jeg da ikke ned på 128 i upload, det straffer da
mig hvis jeg har gang i noget download samtidigt med skype telefon
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-05-05 10:37

> jeg har fået brev men de mener min linie nu er 512/128 hvilket den ikke er
> den er 512/512 og så vil jeg da ikke ned på 128 i upload, det straffer da
> mig hvis jeg har gang i noget download samtidigt med skype telefon

Hvad siger Kundeservice?

Jeg har kun fået mail om ændring af vilkår, ikke noget med nye priser
eller hastigheder :(

--
Michael

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 28-05-05 11:00

> Hvad siger Kundeservice?
>
> Jeg har kun fået mail om ændring af vilkår, ikke noget med nye priser
> eller hastigheder :(
>

> --
> Michael
har lige snakket med kunde"service" og fået oplyst da jeg har der ikke nogen
ændringer, men hvis vi vil nøjes med ringe upload kan vi få 1024/128, det er
kun for dem med lav upload de får dobbelt download
så efter hvad jeg kan forstå ser det sådan ud
512/128 => 1024/128
512/512 => intet eller ringere upload 1024/128
1024/128 nedsat pris
1024/256 => 2048/256
2048/512 nedsat pris
alt med forbehold for fejl
de siger så der kommer andre nye priser i løbet af måneden ?????
men hvad kan vi bruge det til når vi kun har 14 dage til at opsige hvis vi
ikke finder det tilfredsstillende, hvilket jeg ikke gør lige nu

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Jesper Sloth

Dato : 28-05-05 11:41

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvad kan vi bruge det til når vi kun har 14 dage til at opsige hvis vi
> ikke finder det tilfredsstillende, hvilket jeg ikke gør lige nu

Hmm, det er utroligt at det skal tage dem så lang tid at komme med et
udspil, til TDC´s prisnedsættelser, og når de så endelig kommer med et
udspil, er det kun med halvvind, og flere kunder må gætte sig til de nye
priser og hastigheder. Man kan ikke se nogle ændringer på deres side. Det er
ikke særligt proffesionelt, hvorfor melder de ikke klart ud med en ny
prisliste som man kan forholde sig til? i stedet for alle de mails med
forskellige meldinger i, og tilsyneladende også med fejl.

Mvh

Jesper

Fra : cykellapper

Dato : 01-06-05 22:36

Jesper Sloth wrote:

> [...]
> ud med en ny prisliste som man kan forholde sig til? i stedet for
> alle de mails med forskellige meldinger i, og tilsyneladende også med

Tja - nu har TDC jo tidligere sat standarden for, hvordan man gør sådan noget

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-06-05 13:53

On Wed, 1 Jun 2005 23:36:22 +0200, "cykellapper"
<adressenergodnok@cykellapper.dk> wrote:

>Tja - nu har TDC jo tidligere sat standarden for, hvordan man gør sådan noget

Yep... Men en mangelfuld udmelding er da stadigvæk at foretrække i
forhold til f.eks Cybercity der slet ikke har meldt noget ud / slet
ikke viser tegn på at de har tænkt sig at sænke deres priser..

Henrik

Fra : Kaare Olsen

Dato : 28-05-05 11:44

5750\ wrote:

> 2048/512 nedsat pris

Som kunde hos Tiscali, nu kaldet Tele2Surf, oplyste den mail jeg modtog i
nat, at hastigheden på min forbindelse (Bredbånd Plus) pr. 1. juli ændres
fra 2048/512 til 3072/512, til 680,- kr. om måneden. Der er tale om en
routerløsning hvor alle porte er åbne (forhåbentlig gælder det også fra den
1. juli, det fremgik dog ikke af mailen).

--
Mvh. Kåre - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Jesper Sloth

Dato : 28-05-05 12:06

"Kaare Olsen" <kaare@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> 1. juli, det fremgik dog ikke af mailen).

Se der har vi det igen, der kommer så mange forskellige meddelelser til
kunderne fordi det er 2 selskaber der er lagt sammen, og nu skal de så prøve
at få nogle produkter der matcher, men hvorfor sender man ikke en mail med
alle priser i, det kunne jo være at nogle ville have en helt anden
hastighed, og så kunne man også se hvor ens nuværende hastighed bliver
placeret i listen, og ikke en masse gætterier.

Mvh

Jesper

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-05 16:01

> [...]
> routerløsning hvor alle porte er åbne (forhåbentlig gælder det også fra den
> 1. juli, det fremgik dog ikke af mailen).

680,- for 3072/512? Er det ikke ret dyrt stadigvæk?
Jeg betaler 594,- for 4096/1024 hos TDC kabeltv.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-05-05 16:13

On Sat, 28 May 2005 17:00:57 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>680,- for 3072/512? Er det ikke ret dyrt stadigvæk?
>Jeg betaler 594,- for 4096/1024 hos TDC kabeltv.

Kan meget vel være..

Du kan bare ikke sammenligne kabelTV løsninger med alm ADSL
løsninger..

Det er jo et KRAV at du skal have en eller anden tv pakke og
derigennem betaler du jo en del af din bredbåndsforbindelse fordi
linien ligesom er der...

Men derudover er 680 for den løsning også for meget..Cybercity tager i
sammenligning kun 429 for en 3072/320 (De 320 er dog ikke garanteret
men alle får det tilsyneladende)..Generelt kan man sige at hvis en
pris er højere end CC's så er den alt for høj.

Henrik

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-05 17:04

> [...]
>
> Det er jo et KRAV at du skal have en eller anden tv pakke og
> derigennem betaler du jo en del af din bredbåndsforbindelse fordi

Jeg kan ikke selv vælge om jeg skal betale til kabeltv, da jeg bor i en boligforening hvor
det bare er sådan.

For dyr er den altså :)

Fra : Kaare Olsen

Dato : 30-05-05 07:04

On Sat, 28 May 2005 18:00:57 +0200, ShutEye wrote:

> 680,- for 3072/512? Er det ikke ret dyrt stadigvæk?

Det kan vi hurtigt blive enige om, men mon ikke virksomheden lever af, at
mange, som jeg, ikke orker at skifte udbyder i tide og utide når priserne
ændrer sig hos konkurrenterne...

> Jeg betaler 594,- for 4096/1024 hos TDC kabeltv.

De har vist også sat priserne ned og hastigheden op?

--
Mvh. Kåre - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : ShutEye

Dato : 30-05-05 16:52

> Det kan vi hurtigt blive enige om, men mon ikke virksomheden lever af, at
> mange, som jeg, ikke orker at skifte udbyder i tide og utide når priserne
> ændrer sig hos konkurrenterne...

Det var derfor jeg købte mit eget domæne + mailhotel.
Slut med alt det besvær med nye mailadresser oa.

> De har vist også sat priserne ned og hastigheden op?

Jeg havde 4096/1024 (som forresten trækker ~465Kbyte/s :) i forvejen.
Men prisen dunkede de fra 744,- til 594,- ! 150 kroner om måneden er da også penge.

Fra : Cartwright

Dato : 27-05-05 23:57

Jesper Sloth den 27-05-2005 22:58:
> Kære kunde
>
> Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005

supernice godnatmail..
- alt godt kommer til den som venter..
Dejligt de fik deres konsumaftaler igennem.

Fra : f00ge

Dato : 28-05-05 03:55

> [...]
>
> - I dag betaler du 530,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse
>
> - Fra d. 1. juli 2005 betaler du 459,00 kr. inkl. moms for din 2048/512

Er jeg den eneste, der synes, at 71kr. ikke er særlig meget, de er gået med
med?
Det er i hvert fald ikke noget, der ligner "dobbelt op".

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-05-05 05:53

On Sat, 28 May 2005 04:54:40 +0200, "f00ge"
<f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote:

>Er jeg den eneste, der synes, at 71kr. ikke er særlig meget, de er gået med
>med?
>Det er i hvert fald ikke noget, der ligner "dobbelt op".

Nej, 71 kroner er ikke meget , men da de jo var "billige" i forevejen
så er det jo ikke så slemt. (Billige i forhold til konkurrenterne)

Jeg ville da ønske at 459 var prisen for 2Mbit/512 hos CC hvor jeg er
kunde pt, hvis man har den linie der, koster den hele 669 kroner..

Forskel i prisen på CC og Tele2 er altså hele 210 kroner om måneden
eller 2520 kroner..

Godtnok har CC travlt med at bruge deres "hos os kan du droppe din
fastnettelefon og få ip telefoni" men med de priser DE har så kan man
jo skifte til tele2 OG beholde sin telefon og stadigvæk spare kassen..

Henrik

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-05 16:03

> [...]
> fastnettelefon og få ip telefoni" men med de priser DE har så kan man
> jo skifte til tele2 OG beholde sin telefon og stadigvæk spare kassen..

Hvis du har tdc kabeltv, så nedlæg dit fastnet og køb mobil og webspeed.
Jeg sparer ~2000 om året på at gå til 4096/1024 + mobil (havde 2048/256 før)

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-05-05 16:16

On Sat, 28 May 2005 17:03:14 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Hvis du har tdc kabeltv, så nedlæg dit fastnet og køb mobil og webspeed.
>Jeg sparer ~2000 om året på at gå til 4096/1024 + mobil (havde 2048/256 før)

Jeg har ikke TDCKabelTV, jeg er jo ikke uvenner med mine penge
vel.....

Jeg kan derimod også spare 2000+ om året ved at nedlægge min fastnet
da jeg har CC...ISDN linie med vis nummer = 507 kroner/kvt = 2028
kroner ...

Nu mangler vi så bare at man BÅDE kan nedlægge sin linie og skifte til
TDCinternet for CC er bare så langt bagefter TDC's priser nu... (Man
kan jo ikke skifte til TDC og nedlægge linien som det er idag, det er
ikke "teknisk muligt" men jeg skrev til TDC kundeservice og de regner
med det bliver muligt fra efteråret.)...

Henrik

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-05 17:05

> Jeg har ikke TDCKabelTV, jeg er jo ikke uvenner med mine penge
> vel.....

Heh :) Læs mit tidligere svar i samme tråd.

Det lyder godt!

Fra : flemse

Dato : 29-05-05 15:27

> [...]
>

> Med venlig hilsen
>
> Tele2 A/S
>

> Bemærk, at du ikke kan svare på denne e-mail.

mangler bare lige at de slår lidt af prisen

Kære kunde

Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005
vil få en hurtigere hastighed eller bedre pris.

- I dag betaler du 430,00 kr. inkl. moms for din 1024/256 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 430,00 kr. inkl. moms for din 2048/256

Fra : FedeDorit

Dato : 01-06-05 14:59

> [...]
>
> - I dag betaler du 530,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse
>
> - Fra d. 1. juli 2005 betaler du 459,00 kr. inkl. moms for din 2048/512

Ja der er nigen der er heldige..undtagen mig...

her er min mail:
"Kære kunde

Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005
vil få en hurtigere hastighed eller bedre pris.

- I dag betaler du 399,00 kr. inkl. moms for din 2048/128 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 340,00 kr. inkl. moms for din 512/512
forbindelse"

Support siger at det er en fejl at min linie skal nedgraderes men jeg vil
heller ikke hverken få bedre pris eller bedre hastighed som der står i deres
mail.....så FUCK Tele2 !!!