hvor lang tid tager det at få nummerplader~
Fra : anette weldingh

Dato : 27-05-05 15:00

Hej

Vi har lige købt en campingvogn i tyskland - i øvrigt tak for de gode
råd.

Vi henter den onsdag i næste uge, og skal have den omregistreret - og
helst så hurtigt som muligt, da vi gerne vil starte ferie den
efterfølgende mandag. Er der nogen der ved hvor lang tid det tager, at
få nummerplader/registreringsnummer på motorkontoret - og er der en
'genvej', så det kan gå hurtigere.

På forhånd tak.

Awel

Fra : Kim og Mona

Dato : 27-05-05 17:55

"anette weldingh" <weldingh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterfølgende mandag. Er der nogen der ved hvor lang tid det tager, at
> få nummerplader/registreringsnummer på motorkontoret - og er der en

Tillye med vognen.
Det kommer lidt an på hvilke papirer i har fået med.
Her er et link til en pdf med en artikkel om kør af campingvogn i udlandet.
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/s014-015(2).pdf
Jeg fik at vide i synshallen at en tysk autoriseret forhandler også må
udfylde dataerklæringen.
Vi fik en dansk typeattest og typegodkendelse med og kunne få pladerne på de
papirer. Med disse papirer kunne vi have fået pladerne på forhånd og have
taget dem med ned til den tyske forhandler og sat pladerne på der.
Det tog mig ca 1/2 time på motorkontoret med 20 min kø.
Hvis i skal til syn tager dette vel omkring 30 min og så 10 min på
motorkontoret. I får plader og en midlertidigt registrerings attest med det
samme.
Så er det blot at skrue pladerne på. Vi købte en nummerpladeholder til 20 kr
i en biludstyrsbiks og skruede den på og satte pladen der på.

Kim

Fra : Claus

Dato : 27-05-05 19:27

"Kim og Mona" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kr
| i en biludstyrsbiks og skruede den på og satte pladen der på.

Ups, er der ikke noget med at man ikke må køre i udlandet på en midlertidig
reg.attest ??? Husk lige at tjekke det inden i tager afsted. Intet kan
fordærve ferien som en sur tysk betjent.

Held og lykke, god ferie!

Vh. Claus

Fra : Sten Bo

Dato : 29-05-05 06:55

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> reg.attest ??? Husk lige at tjekke det inden i tager afsted. Intet kan
> fordærve ferien som en sur tysk betjent.

Du køber da bare den ny plade sammen med omregistreringen. 3 timers ventetid
i køen her i Helsingør og 3 min ekspeditionstid. Men Men.....

Der er et par "krøller" på den.

Vi handlede et år bil med venner den 29 december og skulle næste dag køre
til Norge på vinterferie.

Det var aftalt at jeg skulle omregistrere og forsikre i eget navn inden,
(underligt ikke?) og jeg fik fat i forsikringsagenten og vi udfyldte så
sammen forsikringsbegæringen fra selskabet, agenten udfyldte oplysningerne
fra vores ny bils gamle reg,attest - og jeg skrev under - tegnede en
forsikring med
omgående ikrafttræden, den kan også vælges først at træde i kraft ved
omregistrering - Og jeg Fik lavet rødt og grønt kort på den nye bil, skulle
jo
til udlandet - og kørte derefter på motorkontoret og omregistrerede.

Jeg fik her en bemærkning om at bilen sku til periodisk syn i januar
kvartal. Og oplyste at jeg var opmærksom på forholdet og at handlen havde en
passus om at sælger skulle gennemføre og afholde udgifter i forbindelse med
det. Nå fint - man ville bare lige fortælle det - men der kommer en normal
indkaldelse til dig.

Jeg spurgte så på vinterferie i morgen i Norge - og der blev klasket et
stempel og kvittering på den midlertidige attest "Godkendt til transport i
udlandet" - og et GOD FERIE.

Alt fro og i orden!

6 januar totalskade jeg bilen - der blev i Norge og vi fortsatte i anden bil
på SOS kortet.

Hjemkommet lå der et brev fra Politimesteren, der oplyste at man ikke ville
omregistrere bilen før den var synet.!! Jeg oplyste selvfølgelig, at det
var svært - man bad så om pladerne for at afmelde. Jammen Jammen, de er jo
også i Norge! Nåe jo, Ja - men det kører altså via SOS? - JA .....Nå vi
hører nok Jer taster ind her !!

Forsikringen var derefter dybt forvirrede og prøvede at læsse skaden over på
sælger, vi var i samme selskab - (større selvrisiko og skadestrin) Og så bad
man ham udfylde en skadesanmeldelse!! (Jeg havde selvfølgelig afleveret i
Norge til modparten og igen en til egen forsikring herhjemme.

Jeg havde selvfølgelig både kvittering - salgsaftale og havde tegnet
forsikring og fået rødt og grønt kort. Men ikke ny police - da deres kontor
havde lidt ophobede sager i Januar og derfor var bagefter. (?)

På mine mange rykkere sendte man så en check på købsprisen af bilen - og
samtidig en regning til sælger på hans selvrisiko 6000 og nye vilkår på hans
autoforsikring. For syv søren!!

Politimesteren sendte så en dag et brev om at jeg ville få klippet pladerne
da jeg ikke havde været til syn. Og at man eventuelt ville komme på et
ubelejligt tidspunkt.

Vi fik til sidst fat i nogle chefer i forsikringsselskabet der kunne se at
det hele var gået amok - sagen blev afsluttet - men man ventede stadig på
pladerne fra Norge og vi skulle derfor skulle betale forsikring til bilen
blev afmeldt her i landet. ( ? ? nåe nej måske ikke men !) Og så kom den
næste kvartals vægtafgift - Som
vi skulle betale - Billen er skrottet for f....!!!

Nå ja. Men hvor er pladerne.?

Midt i april kom der brev fra forsikringen at bilen nu var afmeldt.

Og så
begyndte kampen med at få for meget betalt forsikring og vægtafgift retur.

til skræk og advarsel

Sten&Bo

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-05 07:18

On Sun, 29 May 2005 07:54:59 +0200, "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk>
skrev:

>Du køber da bare den ny plade sammen med omregistreringen. 3 timers ventetid
>i køen her i Helsingør og 3 min ekspeditionstid. Men Men.....

Og de skulle tage og åbne det som det var før i tiden, så det lå for
sig selv, istedet for i forhallen. Men det skulle jo være så godt.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Sten Bo

Dato : 29-05-05 07:52

Sælgers forsikring blev ikke påvirket - og han skulle selvfølgelig ikke
betale selvrisiko for en skade på min bil og under min forsikring.

Jeg nåede aldrig at få en police - det er egentlig sådan papirmæssigt
morsom ikke.

Ligesom jeg pludselig fik en reg attest på den totalskadede bil - ca. en
mdr. efter motorkontoret havde sendt os meddelelse om at pladerne var
kommet til landet og bilen afmeldt. Altså hen i maj.

Jeg har altså en attest på en bil jeg mener ikke eksisterer mere - selv om
min søn påstår at han så den på et fejeblad her igennem byen ca. 3 uger
efter skaden. Ku kende skaden og lidt sjælden bil.

Der er jo ikke noget til hindre i at forsikringen har solgt bilen.

Men som sælger til private skal man nok sikre sig at bilen eller cv
virkelig bliver omregistreret. GÅ MED - eller sørg for det selv.

Vi solgte en camp let i 98 og fik her i foråret et brev fra politimesteren i
Lyngby der med bødetrusker bad og fjerne et stk, CL der holdt parkeret
ulovligt og til gene på offentlig vej. Vognen havde i mellemtiden haft 3
ejere fandt jeg ud af. Men de sidste kendte kunne ikke huske finde
kvittering navn, håndslag, osv. så vi var et par stykker at placere "aben"
på. Men det var faktisk lidt surt - for tonen i brevet var temmelig
bestemt.

Hvor længe er det man gemmer kvitteringer.

hilsen