Ændringer af index-filer ?
Fra : ab©

Dato : 27-05-05 13:42

Jeg har prøvet at uploade en mere eller mindre færdigfabrikeret HP (fra
bladet PC-Planet), men diverse indexfiler mener ikke, at filerne ligger hvor
det påregnes, så jeg får følgende fejlmeldinger:
--------
Warning: main(inc/includes.inc): failed to open stream: No such file or
directory in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 23

Warning: main(): Failed opening 'inc/includes.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 23

Warning: main(inc/hpage.inc): failed to open stream: No such file or
directory in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 26

Warning: main(): Failed opening 'inc/hpage.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 26

Warning: main(inc/bpage.inc): failed to open stream: No such file or
directory in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 44

Warning: main(): Failed opening 'inc/bpage.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 44
-------
Er det nok at ændre i filen index.php - har prøvet, men jeg gør det åbenbart
ikke rigtigt

ab

(Den / de der svarer kommer med i min aftenbøn).

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-05 22:49

ab© wrote:
> Jeg har prøvet at uploade en mere eller mindre færdigfabrikeret HP
> (fra bladet PC-Planet), men diverse indexfiler mener ikke, at filerne
> ligger hvor det påregnes, så jeg får følgende fejlmeldinger:

Bare et gæt: Du har ikke brugt tid på at tjekke og eventuelt rette links i
menuen, så det passer med filernes faktiske placering og navne.

Når du ikke giver et link til din side, er det svært for os at tjekke, hvad
menuen linker til og om siderne faktisk eksisterer hvor og som forventet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : ab©

Dato : 28-05-05 17:11

> Bare et gæt: Du har ikke brugt tid på at tjekke og eventuelt rette links i
> menuen, så det passer med filernes faktiske placering og navne.

Der er næsten ingen grænser for, hvad jeg i den forbindelse har brugt tid på
(men sikkert ikke det rigtige) - Og siden (med dens menuer) brillierer med
sit fravær, for der kommer jo ikke noget frem (ud over nævnte
fejlmeddelelser). Jeg går ud fra, at fejlmeldingerne siger et eller andet om
/ hvad der er galt - jeg er bare (absolut) ikke i stand til at tolke, hvad
der er forkert.

Jeg har heller ingen indsigt i, om der skal være så mange biblioteksnavne
inden det bibliotek, hvor filerne ligger (index-filen ligger sådan i
www.sidens-navn.dk/Bibliotek/index.php) - iflg. fejlmeldingen ser der ud til
at være mange flere biblioteker ? (Hvor kommer "/customers/" mon fra ?)

> [...]

> hvad
> menuen linker til og om siderne faktisk eksisterer hvor og som forventet.

Som ovenfor beskrevet nytter det så ikke så meget

MVH ab

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-05 15:34

ab© wrote:

> [...]
> ligger sådan i www.sidens-navn.dk/Bibliotek/index.php) - iflg.
> fejlmeldingen ser der ud til at være mange flere biblioteker ? (Hvor

Mon ikke der er en mappe med det navn på den CD-ROM, du har sakset det hele
fra?

> No such file or directory in
> /customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php
> on line 23

Når du til eget brug ændrer på mappe-hierarkiet og sidernes placering, er du
da nødt til at tage hensyn til det i din menulinks.

Prøv at tage et kig her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/links.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/ftp.asp#kat

Erik Ginnerskov