Samba domæne
Fra : Jesper Clausen

Dato : 27-05-05 09:52

Hej NG
Jeg har en samba server som fungerer som PDC, men den skal udfases.
Den nye server skal have samme domænenavn som den gamle, men den gamle skal
stadig være online i en overgang.
Hvordan skal min smb.conf se ud på den gamle, så jeg stadig kan browse den
via netbios navnet men ikke være PDC?

som smb.conf ser ud idag: (på den gamle)
[global]
workgroup = domænenavn
netbios name = Server
os level = 65
preferred master = Yes
domain master = Yes
Local master = yes
wins support = yes

pft Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-05-05 10:52

"Jesper Clausen" <jeppe2k@yahoo.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> [...]
> via netbios navnet men ikke være PDC?
>
> som smb.conf ser ud idag: (på den gamle)

OS level skal sættes ned til mindre end den nye, wins skal formentlig
slås fra (hvis du har slået det til på den nye) og domain master,
preferred master samt local maste skal sættes til no - igen såfremt
den nye er det i stedet.

Og så skal du selvfølgelig sikre dig, at navnene ikke falder sammen.

Tjek evt. også at domain logons er deaktiveret, hvis du har brugt det.

Det burde være nok, medmindre du har sat nogle obskure options.

/Rasmus

42.3454% of statistics are completely made up
- Matt Benneke