MS Windows
briani 27239
Ekstra mappe
Fra : blue

Dato : 26-05-05 22:44

En kammerat har lidt problemer med sin pc - sandsynligvis pga. en virus.
Under document and settings er der blevet oprettet en ny mappe. Der var
oprindelig en mappe, der hed "Per Jensen" og der er nu en, som hedder "Per
Jensen.(Per)". Klikker man på mappen "Dokumenter" på skrivebordet, henføres
man nu til den nye mappe (der ikke indeholder alle hans dokumenter, billeder
osv.). Der er altså blevet ændret på nogle genveje.

Hvis man i Outlook Express opretter en ny lokal mappe, sker det også med
henvisning til den nye mappe. OE fungerer i øvrigt ikke og alle hans lokale
mapper er forsvundet (i hvert fald fra OE).

Har I nogen idé om, hvad der har forårsaget disse ændringer og hvad man kan
gøre for at afhjælpe problemerne?

--
Malerier til salg
Mail vedr. pris

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 28-05-05 00:00

> En kammerat har lidt problemer med sin pc - sandsynligvis pga. en virus.

Så start endelig med at få den udryddet!! F.eks. med AVG
(http://free.grisoft.com/doc/1) - en ganske god gratis scanner.

> [...]
> henføres man nu til den nye mappe (der ikke indeholder alle hans
> dokumenter, billeder osv.). Der er altså blevet ændret på nogle genveje.

Det lyder meget som om, "Mine dokumenter" er blevet omdirigeret. Højreklik
på "Mine dokumenter" -> Egenskaber -> Target (husker ikke dansk
oversættelse) og ret placeringen til det rigtige. Du vil herefter blive
spurgt, om WinXP (som jeg antager, du bruger) skal flytte ting fra den gamle
folder over i den nye. Det kan du så sætte den til efter behag.

> Hvis man i Outlook Express opretter en ny lokal mappe, sker det også med
> henvisning til den nye mappe. OE fungerer i øvrigt ikke og alle hans
> lokale mapper er forsvundet (i hvert fald fra OE).

Det kan meget vel være fordi, OE refererer til "Mine dokumenter", og hvis
OE's filer ikke er flyttet med over i "Per Jensen.(Per)", så kan den ikke
finde dem.

- Mickel