opskrifter med tun
Fra : Gert Medom

Dato : 26-05-05 21:13

hejza.

Kender i nogle nemme og velsmagende retter, hvori tun indgår??

på forhånd tak!

Hilsen Gert

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 26-05-05 22:58

Tun-frikadeller! Jeg plejer at lave en fars ud af en dåse tun.. løg,
gulerødder og en masse krydderier.. lidt parmesan..

/Herb

Fra : marix

Dato : 27-05-05 05:04

Gert Medom wrote:
> [...]
>
> på forhånd tak!
>
> Hilsen Gert

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1432 spam-mails.

min favorit er tun i filo:
1 dåse tun
100 g flødeost m. krydderurter
150 g champignoner i skiver
1 lille løg
salt og peber
filodej
svits løget i lidt olie. tilsæt champignonerne. lad alt vandet fordampe
og tilsæt tunen.
tag panden fra blusset og bland flødeosten i, smag til med salt og peber.
læg to lag filodej ovenpå hinanden og skær dem over på den lange den.
læg en klat af tunmassen på og fold dem så de bliver trekantede.
pensles med æg, kaffe eller mælk. bages i ovnen ved 200 grader til de er
glydne.
god fornøjelse, marix

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-05-05 09:48

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kender i nogle nemme og velsmagende retter, hvori tun indgår??

- tunbøffer er altid gode, men også lidt dyre. Alternativt: Dåsetun på
panden:

Svits løg i olie, på med to dåser tun (hæld vandet eller olien fra) -->
svitse svitse, i med en lille dåse tomatpure, tre finthakkede tomater (uden
indmad), salt, pebber og gerne lidt chili og så har du grundmassen (en sjat
fløde gør også godt). Du kan variere med med citron/lime saft eller hvidvin
eller fiskefond. Serveres med pasta. Majs og foråsløg er også godt.

ras

Fra : Silver

Dato : 27-05-05 16:24

> [...]
hvidvin
> eller fiskefond. Serveres med pasta. Majs og foråsløg er også godt.

Hold da kæft det lyder appeltitteligt!!, den skal sgu prøves her i weekenden
:D.

Det med fløden er bare for at give lidt mere konsistens ikke?, du mener
virkelig kun en sjat?

Mvh
Silver.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-05-05 18:27

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det med fløden er bare for at give lidt mere konsistens ikke?, du mener
> virkelig kun en sjat?

- yepser ... blot det kvarte af en kvart piskefløde for at give det lidt
ekstra smag og konsistens. Det kan være lidt svært at undgå at det kommer
til at ligne grød, men det kommer med øvelsen. hvis det er med hvidvin er
det også kun et æggebæger eller mindre.

ras

Fra : Mus

Dato : 29-05-05 10:50

Gert Medom <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42962da4$0$714$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
>
> på forhånd tak!
>
> Hilsen Gert

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1432 spam-mails.

sammenkogt ret.
Svits løg, tilsæt tun, grøn peberfrugt, ærter, majs, ds hakkede tomater,
oregano, salt og peber etc. Sereveres til ris eller pasta. Hurtigt, billigt
og nemt.

Du kan også prøve tun på pizza.

Og så de gammelkendte, hvis det ikke skal være varme retter, Tun mousse og
tun i pitabrød.

LN