Net går i "dvale"
Fra : Towli

Dato : 26-05-05 20:46

Hej

jeg x-poster fordi jeg ikke ved om mit problem er relateret til mit wlan.
Når jeg ikke har rørt tastaturet en rum tid, stopper min download /
netaktivitet.
Li'så snart jeg rører musen/tastaturet går download igang igen. Jeg har ikke
aktiveret noget system-standby, eller andre strømbesparende tiltag (borset
fra skrmen der slukker efter 20 min) under kontrolpanel/strømstyring.
Hvorfor går mit net i "dvale" på denne måde?
Det giver en forbandet dårlig nattesøvn, hvis jeg skal op hver 20.ende minut
for at holde mit download igang (her taler vi naturligvis kun vældig store
lovlige Tucowsfiler osv.).

1000 tak for en forklaring på ovenstående.

/T

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-05-05 22:56

Towli skrev:

> [...]
> strømbesparende tiltag (borset fra skrmen der slukker efter 20
> min) under kontrolpanel/strømstyring. Hvorfor går mit net i

Hvilket styresystem?
Hvis det er WinXP, så er der inde i Enhedshåndtering under
egenskaber for netkortet, et faneblad ved navn Power Management
(Strømstyring på dansk?). Derinde kan man slå en funktion fra,
som i den engelske version hedder 'Allow the computer to turn
off this device to save power". Det kunne måske godt være den
indstilling, som driller dig.

Krydspostet til: dk.edb.netvaerk.traadloest og dk.edb.netvaerk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Towli

Dato : 27-05-05 08:12

> [...]
> som i den engelske version hedder 'Allow the computer to turn
> off this device to save power". Det kunne måske godt være den

Der er ikke et faneblad, men det er rigtig nok at der under egenskaber /
avanceret er et "power save mode" punkt. Desværre er det disablet.
1000 tak for dit indput!

/T

Fra : sls\(2770\)

Dato : 31-05-05 12:30

"Towli" <towli@fjernoldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke et faneblad, men det er rigtig nok at der under egenskaber /
> avanceret er et "power save mode" punkt. Desværre er det disablet.
> 1000 tak for dit indput!

Hvilket netkort har du? Hvis det er et 1Gigabit netkort, så prøv at sætte
det til at køre
100 Mbit

Mvh Sid

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 31-05-05 16:21

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> Hvilket netkort har du? Hvis det er et 1Gigabit netkort, så prøv at sætte
> det til at køre
> 100 Mbit

1Gigabit netkort - trådløst !?

Men hvilket netkort snakker vi om? Mærke, model?
Jeg har nemlig oplevet noget lignende med mit Linksys WPC54G.

Mvh
/Per