Hårfjerning for mænd
Fra : NN 2

Dato : 26-05-05 18:51

Med fare for at starte endnu en mega tråd som personlig pleje, så har
det rejst et par spørgsmål:

Er der nogen der har erfaring med hårfjerning i kønsområdet, både
skridtet og omkring endetarmen?

Min hud er forholdsvis sart - og jeg har ikke nogen fornøjelse ud af
smerte, så jeg tænker mest oplagt på "blitzlys" (ellipsemetoden).

Men er der nogen uheldige effekter ved at være hårløs? Jeg har i
perioder barberet mig helt glat, men det er tidskrævende - og svært
bagpå.

På forhånd tak for svarene.

NN

Fra : G B

Dato : 26-05-05 23:13

NN 2 <NN2NN2NN2@hjorth.com> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der har erfaring med hårfjerning i kønsområdet, både
> skridtet og omkring endetarmen?

Afløbsrens. Lad det sidde i 20 minutter. Yderst effektivt.

FUT til lummergruppen.

--
GB

Fra : G B

Dato : 26-05-05 23:27

G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:42964a03$0$235
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Afløbsrens. Lad det sidde i 20 minutter. Yderst effektivt.

- og det gør du bare ikke. det var selvfølgelig en joke, men man ved jo
aldrig om folk kunne finde på det. Afløbsrens ætser det hele væk, og man
ender på hospitalet.

--
GB

Fra : Henri Gath

Dato : 27-05-05 00:17

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - og det gør du bare ikke. det var selvfølgelig en joke, men man ved jo
> aldrig om folk kunne finde på det. Afløbsrens ætser det hele væk, og man

Og?

Fra : G B

Dato : 27-05-05 00:12

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-05-05 00:23

G B skrev den 27-05-2005 01:11:

> - og det gør du bare ikke. det var selvfølgelig en joke, men man ved jo
> aldrig om folk kunne finde på det. Afløbsrens ætser det hele væk, og man
> ender på hospitalet.

Såfremt man er så dum at gøre det, så syntes jeg kun det er en fordel
for menneskehedens "dna-pulje", at _det hele_ er ætset væk.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jørgen

Dato : 27-05-05 07:47

Carsten Riis skrev:

> Såfremt man er så dum at gøre det, så syntes jeg kun det er en fordel
> for menneskehedens "dna-pulje", at _det hele_ er ætset væk.

Do it
Jørgen

Fra : G B

Dato : 27-05-05 18:12

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> Såfremt man er så dum at gøre det, så syntes jeg kun det er en fordel
> for menneskehedens "dna-pulje", at _det hele_ er ætset væk.

Hrmmm... (grin)... Kan vi så lige tage det her alvorligt? Nej? Nå, så skidt
da - du har ret...

GB

Fra : NN 2

Dato : 27-05-05 19:26

On 26 May 2005 22:13:23 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Afløbsrens. Lad det sidde i 20 minutter. Yderst effektivt.

Kan du ikke bare holde din kæft, din stupide heteroseksuelle arketype?

>FUT til lummergruppen.

Nej - der er rigeligt med useriøst pladder fra sådanne som dig.

NN

Fra : G B

Dato : 27-05-05 20:28

> Kan du ikke bare holde din kæft, din stupide heteroseksuelle arketype?

Kan du ikke bare holde din kæft, din anonyme skiderik?

--
GB

Fra : NN 2

Dato : 27-05-05 21:17

On 27 May 2005 19:28:18 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Kan du ikke bare holde din kæft, din anonyme skiderik?

Min e-mail virker. Der kan man vist ikke sige om din.

Når jeg ikke gider bruge mit rigtige navn er det netop fordi jeg
vidste der ville være nogle umodne individer som dig selv der ikke
kunne tage emnet seriøst.

Men tillykke. Du har lige tjent dig selv en plads i min Killfile.

Plonk!

NN

Fra : G B

Dato : 27-05-05 23:03

> Men tillykke. Du har lige tjent dig selv en plads i min Killfile.
> Plonk!

Bøsseka'l. Kujon. Slap svans.

--
GB

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-05-05 08:19

G B wrote:

> Bøsseka'l. Kujon. Slap svans.

Neanderthaler

Ole Thomsen

Fra : G B

Dato : 28-05-05 14:30

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i meddelelsen news:d795s6$aqi$1
@news.net.uni-c.dk:

> Neanderthaler

LOL! Og så må vi videre i teksten.

(Her er btw et billede af mig:
http://redwing.hutman.net/%7Emreed/warriorshtm/troglodyte.htm)

Hehe...

--
GB

Fra : Lisbeth

Dato : 29-05-05 17:03

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Bøsseka'l. Kujon. Slap svans.

Bøsseka'l og slap svans er vel - et stykke af vejen - det samme?
Men du er måske stavespasser og mente slapsvans? *G*

Mvh. Lisbeth

Fra : G B

Dato : 29-05-05 18:47

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i meddelelsen

> Men du er måske stavespasser og mente slapsvans? *G*

Nænej. Talspasser kan jeg gå med til, men som medlem af FIDUSO (Foreningen
af Intelligente Danskere til Udbredelse af Sproglig Omhu) er jeg særdeles
pas på folk, som laver orddelinger, hvor de ikke hører til...

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : G B

Dato : 29-05-05 18:47

Fra : Lampen

Dato : 29-05-05 18:51

G B wrote:
> [...]
> af Intelligente Danskere til Udbredelse af Sproglig Omhu) er jeg særdeles
> pas på folk, som laver orddelinger, hvor de ikke hører til...

offtopic

Fra : G B

Dato : 29-05-05 19:37

Lampen <user@example.net> skrev i meddelelsen

> offtopic

Bla, bla...

--
GB

Fra : Lampen

Dato : 29-05-05 20:03

G B wrote:
> Lampen <user@example.net> skrev i meddelelsen

> Bla, bla...

Jamen det _er_ da fuldstændigt offtopic? I kunne ligeså godt starte en
ny tråd i en anden gruppe, for det her har intet med spørgsmålet at gøre.

Fra : Lisbeth

Dato : 29-05-05 20:57

"Lampen" <user@example.net> skrev i en meddelelse

> Jamen det _er_ da fuldstændigt offtopic? I kunne ligeså godt starte en ny
> tråd i en anden gruppe, for det her har intet med spørgsmålet at gøre.

Du har helt ret!

Mvh. Lisbeth

Fra : G B

Dato : 29-05-05 21:43

> Du har helt ret!

Ikke desto mindre fortsætter han selv med off-topic-indlæg.

GB

Fra : G B

Dato : 29-05-05 21:43

Lampen <user@example.net> skrev i meddelelsen news:Ekome.35552$Fe7.133824
@news000.worldonline.dk:

> Jamen det _er_ da fuldstændigt offtopic? I kunne ligeså godt starte en
> ny tråd i en anden gruppe, for det her har intet med spørgsmålet at gøre.

Hvorfor FUT'er du så ikke til en relevant gruppe, i stedet for at gøre
tråden længere og længere?

GB

Fra : Lisbeth

Dato : 29-05-05 19:11

> [...]

> (Foreningen af Intelligente Danskere til Udbredelse af Sproglig
> Omhu) er jeg særdeles pas på folk, som laver orddelinger, hvor de

*G*

Mvh. Lisbeth

Fra : André Frost

Dato : 30-05-05 17:20

"NN 2" <NN2NN2NN2@hjorth.com> wrote in message

> [...]
>
> Men er der nogen uheldige effekter ved at være hårløs? Jeg har i
> perioder barberet mig helt glat, men det er tidskrævende - og svært

Bare så NN 2 ikke føler sig komplet forulempet af svarene i denne tråd, så
tilslutter jeg mig spørgsmålet - vil selv gerne af med al kropsbehåringen,
og vil selvfølgelig gerne gøres opmærksom på hvordan det bedst gøres.

--
Frost

Fra : G B

Dato : 30-05-05 21:40

"André Frost" <dsl13738@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tråd, så tilslutter jeg mig spørgsmålet - vil selv gerne af med al
> kropsbehåringen, og vil selvfølgelig gerne gøres opmærksom på hvordan

Det kan I diskutere i lummergruppen. Det er OT her, da det intet har med
helbred at gøre, men med kosmetik.

FUT

GB

Fra : Lisbeth

Dato : 30-05-05 22:40

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan I diskutere i lummergruppen. Det er OT her, da det intet
> har med helbred at gøre, men med kosmetik.

Fjernelse af kønsbehåring har faktisk en del med helbred at gøre. For nylig
læste jeg en artikel hvor en overlæge var citeret for at advare mod
modedillen, fordi det i mange tilfælde forårsager infektioner.

VIL man gøre det, kræver det masser af sæbe samt skarpe og rene barberblade.
Medmindre man kan tåle hårfjerningscreme, som kan give slemme
allergireaktioner.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-06-05 15:16

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> wrote in message news:<429b8b20$0$12504$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>...
> [...]
>
> VIL man gøre det, kræver det masser af sæbe samt skarpe og rene barberblade.
> Medmindre man kan tåle hårfjerningscreme, som kan give slemme

Blandt andet skrevet i EB.

Fra : André Frost

Dato : 31-05-05 10:00

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "André Frost" <dsl13738@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan I diskutere i lummergruppen. Det er OT her, da det intet har med
> [...]

Det er ikke fordi jeg er læser denne gruppe så entusiastisk, men jeg husker
klart at der har været kosmetiske tråde om bl.a. acne, appelsinhud,
solbrændthed osv. der ikke blev henvist til andre steder. Hvis der er en
decideret kosmetik-gruppe, så kender jeg den ikke, og vil da gerne henvises
dertil.

--
Frost

Fra : Lisbeth

Dato : 31-05-05 10:24

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan I diskutere i lummergruppen. Det er OT her, da det intet
> har med helbred at gøre, men med kosmetik.

At du forbinder snak om seksualitet med noget lummert er tankevækkende. At
du tillige synes at opfatte snak om at fjerne kønsbehåring som noget, der
(kun eller primært) har med seksualitet at gøre, er ikke mindre
tankevækkkende.

Fjernelse af kønsbehåring har faktisk en del med helbred at gøre. For nylig
læste jeg en artikel hvor en overlæge var citeret for at advare mod
modedillen, fordi det i mange tilfælde forårsager infektioner. Både i skeden
og i hårsække, hvor infektionen ligefrem kan udvikle sig til bylder.

Adskillige kvinder - især dem, der bruger bind i stedet for tamponer under
menstruation - oplever nul kønsbehåring som en stor hygiejnisk fordel.

Der kan være forskellige motiver for at fjerne kønsbehåring - og man behøver
såmænd ikke engang have et sexliv for at gøre det.

Tilbage til det helbredsmæssige aspekt ved at fjerne kønsbehåring - for et
sådant ER der faktisk:

VIL man fjerne kønsbehåring, kræver det (ifølge føromtalte overlæge) masser
af sæbe samt skarpe og rene barberblade. Medmindre man kan tåle
hårfjerningscreme, som kan give slemme allergireaktioner. Kan man tåle det,
er hårfjerningscremen mindre risikabelt... mener altså førnævnte overlæge.

Mvh. Lisbeth

Fra : G B

Dato : 31-05-05 11:19

> At du forbinder snak om seksualitet med noget lummert er

"lummergruppen" er almindelig usenet-slang for dk.snak.seksualitet.

> tankevækkende. At du tillige synes at opfatte snak om at fjerne
> kønsbehåring som noget, der (kun eller primært) har med seksualitet at
> gøre, er ikke mindre tankevækkkende.

Der har lige været en mega-tråd om stort set samme emne. Derfor.

EOD.

GB

Fra : Lisbeth

Dato : 31-05-05 11:35

> "lummergruppen" er almindelig usenet-slang for dk.snak.seksualitet.

Ja.... finder du ikke udtrykket passende, siden du vælger at bruge det?

> Der har lige været en mega-tråd om stort set samme emne. Derfor.

Derfor hvad?

Mvh. Lisbeth

Fra : Lampen

Dato : 31-05-05 14:47

> Der har lige været en mega-tråd om stort set samme emne. Derfor.
>
> EOD.

Hvilken tråd, hvorhenne ?

Fra : André Frost

Dato : 02-06-05 23:46

> [...]
det,
> er hårfjerningscremen mindre risikabelt... mener altså førnævnte overlæge.

Ifølge instrukserne på de hårfjerningscremer jeg har set til salg står der
advarsler om at bruge det i sådanne følsomme områder (og underligt nok også
på brystet, men desigerne ved vel bedst hvor den sarte hud sidder), men det
kan vel tages med et gran salt hvis man er modig. Selv lurer jeg mest på
hvordan det kan fjernes permanent, evt. via ellipsemetoden som NN 2
nævnte... Jeg prøvede engang de berygtede voks-strips for at fjerne hår på
armene, men istedet for de lovede 4 ugers glathed, holdt det blot 3-4 dage
før det begyndte at vokse ud igen. Derudover havde huden ikke så godt af
det...

--
Frost

Fra : Lampen

Dato : 03-06-05 20:58

> [...]
> før det begyndte at vokse ud igen. Derudover havde huden ikke så godt af

Nu bliver jeg nysgerrig, hvad er ellipsemetoden ?

Fra : André Frost

Dato : 03-06-05 22:36

"Lampen" <user@example.net> wrote in message

> Nu bliver jeg nysgerrig, hvad er ellipsemetoden ?

Angiveligvis noget med at området først bliver barberet på den almindelige
måde, hvorefter der smøres noget lysledende gelé på. Så skinnes der en laser
henover det der skulle opvarme hårene, og lede den varme ned i selve
hårsækken der så ødelægges. Der er vidst et pænt antal klinikker der
tilbyder det efterhånden...

--
Frost

Fra : G B

Dato : 04-06-05 01:48

> [...]
> den varme ned i selve hårsækken der så ødelægges. Der er vidst et pænt
> antal klinikker der tilbyder det efterhånden...

Ren narcissisme og penge ud af vinduet.

Desuden er det off-topic her i gruppen, da det ikke har en skid med helbred
at gøre, men derimod med kosmetik.

GB

Fra : Lampen

Dato : 04-06-05 10:40

G B wrote:
> [...]
>

> Ren narcissisme og penge ud af vinduet.
>
> Desuden er det off-topic her i gruppen, da det ikke har en skid med helbred

Det er der jo ikke alle der enig med dig i, så hvorfor ignorerer du ikke
bare tråden ? Desuden er der ikke nogen dk*kosmetik* gruppe på usenet,
ihvertifald ikke her, så imo passer det meget godt ind i dk.helbred

Fra : André Frost

Dato : 04-06-05 22:26

> Det er der jo ikke alle der enig med dig i, så hvorfor ignorerer du ikke
> bare tråden ? Desuden er der ikke nogen dk*kosmetik* gruppe på usenet,
> ihvertifald ikke her, så imo passer det meget godt ind i dk.helbred

Virker til at G B har et personligt problem med idéer der måske ikke strikst
følger den gængse opfattelse af maskulinitet. Men det er vel mere et emne
for dk.videnskab.psykologi...

Desuden kan en overdreven "hårpragt" godt medføre visse hygiejniske
problemer, afhængig af hvilket område på kroppen det er - jeg indrømmer
gerne at det for mit vedkommende er en ren kosmetisk sag, men det samme kan
siges om folk der får foretaget en operation for at hjælpe mod deres fedme.
Der kan være både helbredsmæssige og kosmetiske grunde til det, og det er op
til den enkelte hvad baggrunden er for det - sagens natur falder dog stadig
indenfor gruppens område.

--
Frost

Fra : Eva

Dato : 19-06-05 23:35

Hey - så lige tråden og nægtede at læse færdig, da det udviklede sig til
noget lamt mudderkastning...

Men hvis du ikke fik noget svar, så er Veet lige kommet med et produkt til
hårfjerning for mænd. Aner ikke om det virker, men det er da et forsøg
værd... Kan købes i Matas og vist nok også almindelige dagligvarebutikker.
Se evt. www.veet.dk - der dog ikke har produktet til mænd på deres
hjemmeside endnu...

Venlig hilsen
Eva

Fra : G B

Dato : 20-06-05 14:21

"Eva" <evamolkjaerNOSPAM@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til hårfjerning for mænd. Aner ikke om det virker, men det er da et
> forsøg værd... Kan købes i Matas og vist nok også almindelige

Hvis du bruger de normale Veet på nosserne, bliver de efter sigende
hudløse.

Næ, en go' gammeldaws barbérkniv, det ved man hvad er. Bare sørg for, at
den ikke smutter...

GB