POS system til flere butikker
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 26-05-05 15:55

Hej gruppe!

Jeg er på jagt - en svær en virker det til! Jagten er på et POS (point of
sale) system til en butik med et par butikker.

Tror den nemmeste måde at beskrive kravene på er at liste dem. Det er ikke
en udtømmende eller "færdig" liste, men ting der allerede nu er inde i
billedet.

- skal kunne bruges i en "backoffice" version på en computer i et baglokale
hvor man skal kunne finde varer, oprette varer osv.
- skal kunne bruges i en POS version ved kassen som håndterer salget.
- skal kunne håndtere at en trøje fx findes i en Nike model, flere farver og
flere størrelser - altså lidt mere intelligent end at man skal oprette en
varer på linie for hver trøje.
- skal være interegreret med nye dankort-terminaler (måske et fravigeligt
krav).
- skal kunne lave mærksedler til varerne med pris og stregkode.
- evt. integration til Navision/C5.

Det der måske gør det lidt "sjovere" er at hver butik har et lager som skal
kunne styres lokalt i butikken samtidig med man på tværs af butikkerne skal
kunne se hvad hver butik har på lager for at udnytte lageret bedre. De skal
samtidig kunne deles om varekartoteket. Om det skal løses ved at hver butik
har forbindelse til hinanden eller en central server, er ikke så vigitg pt.

Jeg har forsøgt at finde forskellige leverandører af noget der nærmer sig
dette (www.scanpos.dk, www.touchit.dk, www.munk-it.dk, www.pcposnordic.com),
men kunne godt tænke mig at høre om I kender andre inden jeg tager kontakt
til dem jeg har fundet. Løsninger fra hvor en leverandør integrerer det hele
til at man stort set kun får en CD med programmet og et supportnummer er
velkommen!

Jesper

Fra : Willi Rouainia

Dato : 26-05-05 16:07

Hej Jesper

Prøv og hiv fat i CB Svendsen

vh

willi

Fra : Thomas Andersen

Dato : 26-05-05 22:46

Findes det svenske Hugin ikke mere ? Mener at det opfylder kravene.

Fra : Erik M. J.

Dato : 30-05-05 11:25

Hej Jesper.

http://www.wmdata.dk/wmwebb/segmenter/ShowBranchLevel2.asp?B2Id=18

mvh Erik

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 31-05-05 07:04

> [...]
>
> Jeg er på jagt - en svær en virker det til! Jagten er på et POS (point of
> sale) system til en butik med et par butikker.

Tak for forslagene. Jagten er vidst sluttet nu, men er endt med en helt
tredie der havde lokale referencer

Jesper