Ang. afskrivningslovens §5 A
Fra : Thomas G

Dato : 26-05-05 13:34

Hej

jeg har en virksomhed.
Til virksomheden købte jeg i 2003 en bærbar til ca. 12000 kr

i løbet af 2004 gik den i stykker og jeg solgte den så som defekt for 1000
kr.

Hvad gør jeg så med afskrivning på den?
jeg nedskrev den med 25 % i 2003

Er der moms på når jeg sælger den?

Det her er hvad jeg har kunnet tænke mig frem til indtil videre:

værdi 2004 ( (12000 - moms)- 25%) = 7200
tab ved salg = 6400

salgsværdi (800 + moms) = 1000

Afskrivningsberettiget værdi falder med 6400 inden afskrivning 2004

indtægt stiger med 800

salgsmoms stiger med 200

men hvad med de sidste 800 som stadig figurere efter at jeg har fjernet de
6400 fra afskrivningskontoen?

og så lige:
hvad betyder de her linier?:
"... Den skattepligtige kan kun opnå fradrag for tab, i det omfang
formindskelsen med den uafskrevne del af anskaffelsessummen efter 5. pkt.
ikke fører til en negativ saldo efter § 5."

fra afskrivningsloven http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20040097629-regl
§5 A.

håber nogen kan/vil hjælpe..

Mvh. Thomas