Bestemme vist linje i TListBox
Fra : Kurt

Dato : 26-05-05 12:47

Jeg har brug for at kunne bestemme hvilken linje der vises øverst i en
TListbox, men har ikke rigtig kunnet finde nogen metode til det.
Ligeledes vil jeg også gerne vide linjenummeret på øverste linje!

Er der nogen hjælp at hente?

/Kurt

Fra : Harald

Dato : 26-05-05 19:58

"Kurt" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> TListbox, men har ikke rigtig kunnet finde nogen metode til det.
> Ligeledes vil jeg også gerne vide linjenummeret på øverste linje!

Jeg ved ikke helt hvad du mener?

/HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 26-05-05 23:17

> Jeg ved ikke helt hvad du mener?
>
> /HK

Jeg har en TlistBox og ved siden af den en UpDown samt en TEdit, der viser
et linietal.
Når jeg bruger UpDown ændrer jeg linietallet. Jeg vil nu gerne, at det
linietal, der vises i TEdit er nummeret på den øverste linie i TListBox.
Sammen med UpDown kunne jeg også godt tænke mig at bruge en ScrollBar for at
'bladre' hurtigt i TListBox (der er i virkeligheden 11 listboxe). Dertil
skal jeg bruge nummeret på øverste linie i (den aktive) TListBox for at
kunne indstille ScrollBar korrekt. En flytning af skyderen i ScrollBar skal
selvfølgelig også ændre linjenummeret øverst i TListbox.
Jeg håber, at det har klargjort problemet.
Mvh Kurt

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-05-05 09:42

hej...

kan du ikke bruge itemindex ???
/F

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 27-05-05 21:00

"Finn Bindeballe" <postmaster@127.0.0.1> skrev i en meddelelse
> hej...
>
> kan du ikke bruge itemindex ???
> /F
Den var ikke så dårlig endda! Jeg har brugt den og den fungerer på den måde
at jeg fra enTedit kan bestemme linienummeret og omvendt.
Nu mangler jeg en event i Listbox, som sker hver gang jeg gør noget, som
giver en ny linje som toplinjen i Listbox. Jeg har ikke kunnet finde en
'onchange'!

/Kurt