Udrensningskure...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-05-05 08:11

Er der nogle der har erfaring med udrensningskure ala BioDrain??

ikke som slankekur vel at mærke, men som udrensning af kroppens
"affaldsdepoter" der kan ligge til grund for mærkelige fedtdepoter, uren hud
og lignende?

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Marie

Dato : 26-05-05 19:11

Jeg har erfaring med det ja.

Så det kan nu varmt anbefales. Der ryger tit lige et par kilo eller fem af,
i løbet af sådan en tur. Det er dog meget vigtigt, at spise sundt mens man
er igang med udrensningen.

Held og lykke :)

--
Er du medlem af Ungdommens Røde Kors?
Ellers kig her www.urk.dk

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 04-06-05 13:54

Hej.

Jeg er faktisk i gang med BioDrain nu. Jeg synes det virker. Har dog ikke
tabt mere end et par kilo. Men jeg kan mærke forskel. Jeg ved så ikke om det
er på grund af udrensningen eller om det er fordi jeg nu drikker en del vand
i forhold til før. Min hud er ihvertfald blevet meget pænere.
Held og lykke med det...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-05 18:18

Sabina Hertzum skrev:

> [...]
>
> ikke som slankekur vel at mærke, men som udrensning af kroppens
> "affaldsdepoter" der kan ligge til grund for mærkelige fedtdepoter,

Tid til realitetstjek? Prøv at læse følgende artikel på BBC:

»Detox diets do no more than the body's own natural system
to get rid of toxins, US researchers claim.«

<http://news.bbc.co.uk/go/rss/-/2/hi/health/4616603.stm>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-06-05 18:29

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Tid til realitetstjek? Prøv at læse følgende artikel på BBC:
>
> »Detox diets do no more than the body's own natural system
> to get rid of toxins, US researchers claim.«
>
> http://news.bbc.co.uk/go/rss/-/2/hi/health/4616603.stm

inden du smider sådan en artikel på bordet, så læg lige mærke til at der er
tale om to vidt forskellige ting....

jeg beder om erfaringer med kosttilskud der hjælper til at udrense
affaldsstoffer i kroppen, go de taler om udrensningskure ala dem hvor man
udelukker hele fødevaregrupper af sin kost i en periode, altså
fastekure.....

og uanset, så kan du ikke bilde mig ind at alle de tilsætningsstoffer og
lignende der er i vores mad i dag, alt sammen bliver skyllet ud af kroppen
på naturlig vis..... kroppen er designet til at opmagasinere i fede tider og
forbruge når behovet er der... derfor er det naturligt at den vil få
opmagasineret nogle ting som måske ikke hører hjemme....

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-05 19:18

Sabina Hertzum skrev:

> inden du smider sådan en artikel på bordet, så læg lige mærke til
> at der er tale om to vidt forskellige ting...

Måske.

> [...]
> affaldsstoffer i kroppen, go de taler om udrensningskure ala dem
> hvor man udelukker hele fødevaregrupper af sin kost i en periode,

Men de taler osse om at man drikker mere vand og undlader at drikke
alkohol og coffeinholdige drikke, og at alene dét kan forklare en del
af det man oplever ved udrensingskure.

BioDrain indholder en blanding af artiskok, mælkebøtte, brændenælde,
citrusfrugtkød, sellerifrø og asparges. Uanset om man vælger at kalde
det et kosttilskud eller ej, er det altsammen ting som kunne indgå i
en [ikke for traditionel] kost.

> og uanset, så kan du ikke bilde mig ind at alle de tilsætningsstoffer
> og lignende der er i vores mad i dag, alt sammen bliver skyllet ud af
> kroppen på naturlig vis...

Det har jeg heller aldrig hævdet. Men man skal være klar over at vor
krop kan behandle selv de underligste ting og sager. Der er osse en
masse den ikke kan klare - og en del af det har sikkert skylden for den
voldsomme forøgelse der er sket i antallet af kræfttilfælde - men derfor
kan man godt spørge sig selv om det overhovedet vil hjælpe at spise en
smule artiskok og mælkebøtte m.m., der er trods alt grænser for hvor
megen magi der kan være indkapslet i de seks tabletter med tørrede urter
der skal indtages dagligt.

Under en BioDrain-kur anbefales det¹ at man drikker 1,5-2 L vand dagligt
og undlader eller begrænser indtaget af tobak, alkohol, slik og sukker,
samt rødt og fedt kød. Desuden anbefales det at man under kuren spiser
rigeligt med fuldkornsprodukter samt frisk frugt og grøntsager, lissom
man bør bevæge sig mere. Allerede ved at overholde de anbefalinger har
mange nok ændret deres kost så meget fra den daglige, at alene dét kan
forklare et øget velbefindende. Den dag jeg ser et dobbelt-blindt
forsøg der beviser BioDrains fortræffeligheder vil jeg tro på det. Indtil
da er min holdning at BioDrain i bedste fald er spild af penge, og at man
vil kunne opnå langt bedre effekt med øget motion og permanent kostomlægning.

> kroppen er designet til at opmagasinere i fede tider og forbruge når
> behovet er der... derfor er det naturligt at den vil få opmagasineret
> nogle ting som måske ikke hører hjemme...

Ja, det har været kendt i rigtig mange år at fx visse pesticider kan ophobes
i fedtdepoterne - det kan vi ikke være uenige om - men det er stadig en
påstand at BioDrain kan afhjælpe dette.

Mvh,

// Klaus

¹) Se <http://www.biodrain.de/>

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-06-05 20:12

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Måske.

nej, ikke måske...

> Men de taler osse om at man drikker mere vand og undlader at drikke
> alkohol og coffeinholdige drikke, og at alene dét kan forklare en del
> af det man oplever ved udrensingskure.

ja, eller som tilfældet er, noget man i forvejen allerede lever efter....

> [...]
> citrusfrugtkød, sellerifrø og asparges. Uanset om man vælger at kalde
> det et kosttilskud eller ej, er det altsammen ting som kunne indgå i

ja og?

> [...]
> smule artiskok og mælkebøtte m.m., der er trods alt grænser for hvor
> megen magi der kan være indkapslet i de seks tabletter med tørrede

jeg har prøvet mange underlige ting, og nogle har hjulpet, andre har
ikke.... derfor vil jeg ikke undlade at prøve noget der måske kan hjælpe,
bare pga lidt skepsis.....

> [...]
> man bør bevæge sig mere. Allerede ved at overholde de anbefalinger
> har mange nok ændret deres kost så meget fra den daglige, at alene

det er ting jeg allerede gør, og har gjort igennem lang tid, uden nogen
effekt på min vægt og min hud.... det er det der er så frustrerende.... jeg
kan ændre alt det jeg overhovedet orker, uden at se nogen form for
ændring.... så bliver man altså lidt mere åben for alternativer....

> [...]
> Indtil da er min holdning at BioDrain i bedste fald er spild af
> penge, og at man vil kunne opnå langt bedre effekt med øget motion og

hvad så hvis man allerede HAR den øgede motion og permanente kostomlægning,
og der ingen effekt er?

jeg har igennem flere måneder haft lagt min kost om, derudover træner jeg
pilates mindst 3-4 gange i ugen, og inden for de sidste par måneder er jeg
begyndt at løbetræne 2-3 gange om ugen.... derudover har jeg i nu 1 md haft
job, hvor jeg går og står i 8 timer om dage(efter at have været hjemmegående
i 1? år).... INGEN af disse ting og ændringer i mit liv og min kost har haft
nogen indflydelse på min vægt.... jeg er blevet smallere omkring
brystkassen, men oplever ingen af mine bukser er løsere og intet andet af
mit tøj trænger til en udskiftning....

faktum er at jeg skal tabe mig 8 kg inden oktober.... og ingen af de ting
jeg har gjort, har haft nogen effekt... ingen kan forklare mig hvorfor
(diætister, læger mm), så jeg er ved at være ret frustreret....
derfor undersøger jeg nu alternativer til at give min krop et boost af en
eller anden art... det kan være biodrain, det ved jeg ikek endnu....

> Ja, det har været kendt i rigtig mange år at fx visse pesticider kan
> ophobes i fedtdepoterne - det kan vi ikke være uenige om - men det er
> stadig en påstand at BioDrain kan afhjælpe dette.

naturligvis er det en påstand, men det er også en påstand at det IKKE
virker..... den virker jo utvivlsomt for nogle, og for andre ikke..... så
det må være op til en selv om man vil bruge pengene på det...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-05 21:51

Sabina Hertzum skrev:

> ja og?

Når de urter og grøntsager BioDrain indeholder sædvanligvis indtages
i langt større mængder end dagsdosis på seks tabletter indeholder,
anser jjeg det for lidet sandsynligt at BioDrain skulle have nogen
større effekt - om nogen overhovedet.

> jeg har prøvet mange underlige ting, og nogle har hjulpet, andre
> har ikke... derfor vil jeg ikke undlade at prøve noget der måske
> kan hjælpe, bare pga lidt skepsis...

Det forstår jeg godt. Det er heller intet i vejen for at eksperimen-
tere - det gør jeg selv i stor udstrækning - hvis blot man ved at det
er det man gør; og det skader ikke at bruge lidt sund fornuft under-
vejs.

> [...]
> strerende... jeg kan ændre alt det jeg overhovedet orker, uden at
> se nogen form for ændring... så bliver man altså lidt mere åben

Helt sikkert.

Men skulle vi så ikke bliver lidt mere konkrete? Hvad er det præcis
der er i vejen med din vægt og din hud?

> hvad så hvis man allerede HAR den øgede motion og permanente kost-
> omlægning, og der ingen effekt er?

Så må man forsøge at finde ud af hvad der er galt.

Du skriver at du skal tabe 8 kg inden oktober. Det er rundt regnet
500 g om ugen. Det er ikke alt for urealistisk, men det kræver en
del disciplin.

Der er vist almidelig enighed om at man skal spise mindre end man for-
bruger for at kunne tabe sig. Men efter min mening er det ikke lige-
gyldigt hvad man spiser. For nogle år siden bad en diætist mig om at
tabe 1 kg (sikkert for at få mit BMI under 25) og talte med mig om de
syv kostråd. Nuvel, at tage 1 kg ved at skrue ned for fedt og op for
kulhydrat kan enhver, ikke? Det virkede som en simpel opgave indtil
jeg skulle udføre den. Men i virkeligheden skete der det, at jo mere
jeg skruede ned for fedt og op for kulhydrat, jo mere træt og sulten
blev jeg, og jo mere tog jeg på: i løbet af et år tog jeg 7 kg på, og
var på det nærmeste desperat.

Jeg hoppede så over i den modsatte grøft og ændrede min kost således
at jeg fik ca. 75% af energien fra fedt, 5% fra kulhydrat og resten
fra protein, og i løbet af et år tabte jeg 11 kg - de første 6 kg uden
anden "motion" end et aktivt erhvervsarbejde (jeg går en hel del på
jobbet - ca. 8000 skridt bliver det vist til i løbet af en arbejdsdag),
de sidste 5 kg med hjælp fra cykling og lettere vægttræning 2-3 gange
ugentlig.

Nu vil jeg ikke anbefale nogen uden videre at skrue deres fedtindtag
op således at det dækker 75% af energibehovet, men min historie kan
måske anspore til at man kigger på hvad man indtager, og i hvilke
mængder. Forsøger du at leve efter de syv kostråd?

Har du prøvet at skrive ALT ned du spiser i løbet af en dag, og gjort
det over en længere periode? Hvis ja, hvad så du så? Hvis ikke, så
prøv fx at hoppe over på www.fitday.com og start en journal. Vej og
journalisér ALT du putter i munden hver eneste dag, og brug så FitDay
til at se trenden i dit arbejde. Ulempen ved FitDay er at den er
meget amerikansk - madvarer og mål er tillempet USAnske forhold, men
det er ikke umuligt at bruge. Hvis du kender et bedre site, så brug
dét i stedet, men FitDay hjalp mig til at få et overblik over min kost.

> jeg er blevet smallere omkring brystkassen, men oplever ingen af
> mine bukser er løsere og intet andet af mit tøj trænger til en
> udskiftning...

Måske er dit fedt blevet udskiftet med muskler? Måske træner du godt,
men spiser tilsvarende for meget? Måske er du overmåde sulten fordi
du spiser for mange kulhydrater? Måske er det er helt fjerde forklaring?

> faktum er at jeg skal tabe mig 8 kg inden oktober...

Nysgerrig: hvorfor?

Og hvad er der galt med din hud?

> naturligvis er det en påstand, men det er også en påstand at det IKKE
> virker..... den virker jo utvivlsomt for nogle, og for andre ikke...
> så det må være op til en selv om man vil bruge pengene på det...

Helt enig - hvad folk vil bruge deres krudt på, må være deres egen sag.
Hvis man skal se generelt på det, synes jeg at mit link til artiklen på
BBC var relevant. Det kan være at det er irrelevant for det konkrete
tilfælde, men så må vi jo bare kigge på nogle andre faktorer.

Mvh,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-06-05 22:36

> [...]
> i langt større mængder end dagsdosis på seks tabletter indeholder,
> anser jjeg det for lidet sandsynligt at BioDrain skulle have nogen

hehe nu spiser jeg til daglig ingen af de nævnte grøntsager*G*
men det er jo kendt efterhånden at visse indholdsstoffer i forskellige på
aktiverer hinanden, ikke at jeg ved hvad det skulle være i Biodrain, men det
kunne jo være en mulighed.... derfor vil store mænger af den ene elelr anden
grøntsag næppe have den store effekt, mens de til sammen måske påvirker
biokemien....

> [...]
> tere - det gør jeg selv i stor udstrækning - hvis blot man ved at det
> er det man gør; og det skader ikke at bruge lidt sund fornuft under-

hehe sund fornuft..... tja ;)

> Helt sikkert.
>
> Men skulle vi så ikke bliver lidt mere konkrete? Hvad er det præcis
> der er i vejen med din vægt og din hud?

min vægt er for høj... jeg vejer 8 kg for meget for at ligge på en bmi under
25.... hvilket jeg skal for at blive godkendt til en maveskindsoperation,
som jeg har ønsket mig i årevis..... mit maveskind er grimt som resultat af
graviditet, kraftige/hurtige vægtstigninger og tab grundet medicinering,
samt 3 større operationer i maven.....

min hud driller ekstremt med acne til resultat... og ikke acne i den
forstand at man har bumser, men jeg får dybtsiddende EKSTREMT ømme og
langvarige bylder i huden, som jeg ikke kan få bugt med... går i gennemsnit
med en byld i 3-5 uger..... dette problem er opstartet efter at jeg
seponerede p-pillerne for 1? år siden, men forværret inden for de sidste
måneder.....

> Så må man forsøge at finde ud af hvad der er galt.

har jeg prøvet på i snart 3 år*G*

> Du skriver at du skal tabe 8 kg inden oktober. Det er rundt regnet
> 500 g om ugen. Det er ikke alt for urealistisk, men det kræver en
> del disciplin.

jeg kan, realistisk og på en sund måde, ikke ændre mere i min kost end jeg
allerede har gjort.... jeg kan rent energimæssigt ikke øge min træning, da
jeg for nylig er gået fra at gå hjemme og træne 3-4 gange ugentligt til at
arbejde fuldtid og prøve at træne det samme...... jeg træner i hjemmet,
motionscenter er ikke for mig.....

> Der er vist almidelig enighed om at man skal spise mindre end man for-
> bruger for at kunne tabe sig. Men efter min mening er det ikke lige-
> gyldigt hvad man spiser.

nej det er ikke ligegyldigt... desværre skal jeg passe lidt på med gængse
kostråd, da jeg ikke har nogen tyktarm.....

> For nogle år siden bad en diætist mig om at
> tabe 1 kg (sikkert for at få mit BMI under 25) og talte med mig om de
> syv kostråd. Nuvel, at tage 1 kg ved at skrue ned for fedt og op for
> kulhydrat kan enhver, ikke?

nej'G* jeg kan ihvertfald ikke....

> [...]
> jeg skruede ned for fedt og op for kulhydrat, jo mere træt og sulten
> blev jeg, og jo mere tog jeg på: i løbet af et år tog jeg 7 kg på, og

jeg spiser forholdsvis lidt kulhydrat..... men er nødt til at have gode
kostfibre, hvilket jeg klarer med 2 hele stykker rugbrød dagligt....

> [...]
> jobbet - ca. 8000 skridt bliver det vist til i løbet af en
> arbejdsdag), de sidste 5 kg med hjælp fra cykling og lettere

jeg kan ikke spise så meget fedt, grundet min manglende tyktarm.... det vil
simpelthen rende lige igennem mig og dehydrere mig.....

> [...]
> måske anspore til at man kigger på hvad man indtager, og i hvilke
> mængder. Forsøger du at leve efter de syv kostråd?

ja, i den forstand at jeg tager hensyn til de parametre der er for min
mave.....

> Har du prøvet at skrive ALT ned du spiser i løbet af en dag, og gjort
> det over en længere periode? Hvis ja, hvad så du så?

ja jeg har, og jeg så at intet kunne ændres på en positiv måde....
jeg har haft et nært forhold til en diætist der i ren frustration forsøgte
at sætte mig på pulverkure, for at booste mit stofskifte....
jeg får generelt ca 1200 kcal dagligt, hvilket burde være helt perfekt til
et vægttab..... jeg er 164 mc og vejer 74-75 kg.... er pæreformet.....
mit eneste reelle resultat af min øgede træning og kostomlægning er en
forøget velvære, som har givet mig større energinivau, samt en langt større
udholdenhed, og hastighed når jeg går*G*

> [...]
> det er ikke umuligt at bruge. Hvis du kender et bedre site, så brug
> dét i stedet, men FitDay hjalp mig til at få et overblik over min

been there, done that, dog ikke på fitday.....

> Måske er dit fedt blevet udskiftet med muskler?

så burde min fylde være formindsket, og mine bukser være blevet løse.....

> Måske træner du godt, men spiser tilsvarende for meget?

jeg spiser ikke for meget.... som sagt, generelt 1200 kcal dagligt.....
fiberrigt og fedtfattigt... desværre færre grøntsager end jeg gerne ville,
men det er konsekvensen af min operation.....

> Måske er du overmåde sulten fordi
> du spiser for mange kulhydrater? Måske er det er helt fjerde
> forklaring?

jamen jeg HAR været 100 vis af forklaringer igennem*G* snakket med læger,
mave/tarmspecialister og diætister.... det nærmeste vi kan komme en
forklaring er at mit stofskifte er godt og grundigt fucked efter min
langvarige tarmsygdom, og efterfølgende "braklægning" af tyndtarmen.....
ifølge mine læger burde tarmen dog have fundet sit "naturlige" leje igen
inden for 2 år, men det er ikke sket...
det bør siges at jeg gik fra at veje 68 kg, til at veje 75 kort efter
seponeringen af min stomi..... deraf også konklutionen....
sådan på almindelig dansk menes der at min tarm har været vant til suuuge
næring til sig i de år jeg var syg og det efterfølgende år hvor jeg havde
stomi og "braklagt" de nederste 50 cm af tyndtarmen... og da den så igen får
muligheden for at få næring i det område, så sugede den ekstra, og det
resulterede så i de ekstra kilo.....

> Nysgerrig: hvorfor?

som nævnt... maveskindsoperation.... har ønsket mig den siden min graviditet
for 11 år siden, men VIRKELIG ønsket mig den siden mine operationer for 3 år
siden..... har et smukt ar fra 5 cm over navlen og til skambenet, samt et
ovalt ar på højre side af "dellen" på størrelse med en femkrone.... skal dog
siges at arrene har været grimmere, men en omgang endermologi har gjort
meget ved dem.....

> Og hvad er der galt med din hud?

som sagt... bylder....

> [...]
> artiklen på BBC var relevant. Det kan være at det er irrelevant for
> det konkrete tilfælde, men så må vi jo bare kigge på nogle andre

just præcis.... jeg synes dog at dit link ikke helt passer, da de netop
taler om fastekure, og ikke kosttilskkud ;)

Fra : Ragnar

Dato : 08-06-05 13:02

Hvis jeg lige må blande mig engang, så har jeg et par ting, som måske
kan hjælpe dig, Sabina.

[Snip]

> hehe sund fornuft..... tja ;)

Første og fremmest så tror jeg heller ikke BioDrain kan det det påstår.
De skriver at det er flavanoider, der er ansvarlig for udrensning af
giftstoffer. Flavanoider er typisk farvestofferne i planterne og de har
ganske rigtigt en beviselig antioxiderende effekt. De har altså en evne
til at oxidere frie radikaler som superoxider og hydroxyl radikaler og
det er i og for sig en god ting, da disse kan være årsag til eksempelvis
cancer. Flavanoider menes ligeledes at beskytte med visse
kardiovaskulære sygdomme (hjerte-kar sygdomme). Men det er ikke disse
evner BioDrain fremhæver ved flavanoiderne. De nævner giftstoffer som
coffein, alkohol, rødt kød (som de også påstår er gift for nogen),
tungmetaller samt mange andre. Disse stoffer (med undtagelse af rødt
kød) er ganske rigtigt giftstoffer for kroppen, men det er altså ikke
frie radikaler og derfor vil jeg postulere, at flavanoider ingen effekt
har derpå.
De skriver forøvrigt flere ting på deres hjemmeside, som direkte er
forkerte der får deres troværdighed til at drasle ned. Bl.a. skriver de:

"Sukker øger desuden mængden af skadelige bakterier som candida i
tarmfloraen, hvilket kan give gæring og øge risikoen for at flere
farlige giftstoffer genoptages i kroppen."

Candida er ikke en bakterie, men derimod en gærsvamp og jeg kan ærlig
talt ikke se, hvorfor sukker skulle øge mængden af den i tarmfloraen.
Desuden er Candida ikke sygdomsfremkaldende. Candida er den samme svamp,
som kan give belægninger på tungen som vaginalsvamp.

[Snip]

> [...]
> med en byld i 3-5 uger..... dette problem er opstartet efter at jeg
> seponerede p-pillerne for 1? år siden, men forværret inden for de sidste

Nu kan jeg næsten regne ud, ud fra det du skriver om dine
tarmoperationer, at du har haft enten ulcerativ colitis eller morbus
Crohn. Hvis det er korrekt, får du så stadig medicin for det? Får du
f.eks. stadig Prednisolon, Mesalazine eller Azathioprine?
Det kunne nemlig meget nemt tænkes at, specielt Prednisolon, er
ansvarlig for dine hudproblemer. Der er, som du nok ved, hvis du har
taget prednisolon, en masse bivirkninger ved præparatet og en af dem, er
acne i forskellige former. Ligeledes har det den bivirkning, at huden
bliver tyndere.

Hvis du vil skrive et par ord om din eventuelle medicinering og/eller
sygdom, kan det være jeg kan foreslå noget mod din hud.
Hvis det er for personligt, kan jeg også godt forstå det og så kan de
bare se bort fra sidste del af denne post.

Mvh
Ragnar / farmaceut in spe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-06-05 19:17

Ragnar wrote:
> [...]
> tarmoperationer, at du har haft enten ulcerativ colitis eller morbus
> Crohn. Hvis det er korrekt, får du så stadig medicin for det?

du har helt ret, jeg havde Colitis Ulcerosa..... er dog helbredt
operativt... og nej, jeg får ikke længere medicin for det.....

> [...]
> taget prednisolon, en masse bivirkninger ved præparatet og en af dem,
> er acne i forskellige former. Ligeledes har det den bivirkning, at

jeg har fået prednisolon lokalt igennem flere år, og kun en intensiv kur med
vægtøgning og måneansigt... men det ligger snart 5-7 år bagud..... jeg har
ingen medicin fået overhovedet siden jeg blev opereret i januar 2003, udover
p-piller, og dem seponerede jeg for 1½ år siden.....

> [...]
> Hvis det er for personligt, kan jeg også godt forstå det og så kan de
> bare se bort fra sidste del af denne post.

hehe, nej det er ikke for personligt, jeg har et meget afslappet forhold til
min sygdom og mine operationer, og fungerer fra tid til anden som
"opmuntring" for fremtidige patienter, gennem Copa.....

jeg bruger pt Skinoren for at holde min acne nede..... det skal siges at det
ikke er lokaliseret til ansigtet, men jeg får bylder rundt på hele kroppen,
lige fra mellem brysterne til på ballerne og endda indimellem på arme og
ben.... desværre sidder de så dybt at jeg ikke kan gøre noget ved dem (har
prøvet alt muligt, som feks varme bade med medicinsk sæbe, nåle og
brintoverilte, intet hjælper).... og så kommer de periodisk.... derudover
efterlader de hårde knolde af sebum (nærmest indtørret fedtede
hudomefnidder) som jeg indimellem kan komme til med en nål (ca 5 uger efter
bylden startede) og så efterlader de ALTID ar, uanset om jeg piller ved dem
eller ej.....
jeg har en tid ved hudlægen i morgen til at snakke om de bylder.... er
spændt på hvad han siger....

det bør nok nævnes at min søn har lidt meget af den type bylder der satte
sig i vævet (altså hvor betændelsen ike kunne presses ud), og det eneste der
hjalp på ham var varme bade med medicinsk sæbe....

udover skinorenen bruger jeg intet andet medicinsk.... du har ingen anelse
om hvor befriende det er ;)

Fra : Ragnar

Dato : 09-06-05 11:04

> udover skinorenen bruger jeg intet andet medicinsk.... du har ingen
anelse
> om hvor befriende det er ;)

Det kunne jeg sgu forestille mig. Jeg har en eks-svigerfar, der er meget
plaget at morubs crohn og det er et helvede for ham.

Mht din acne er det jo nok ikke bivirkninger af medicinen, der er
årsagen. Det lyder fornuftigt med at besøg hos hudlægen, han vil
givetvis kunne komme med bedre løsninger end jeg nok kan. En ting du
evt. kunne prøve, hvis der ikke er noget der hjælper, er tetracyklin,
som er et antibiotika. Jeg ved det virker ved acne, da det er forårsaget
af en propioni bakterie, men vent og hør, hvad lægen siger. Det lyder
ikke umiddelbart som acne, så det er ikke givet tetracyklin vil have en
effekt.
Alt held og lykke med det ihvertfald

Mvh Ragnar

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-06-05 12:30

Ragnar skrev:

> Jeg har en eks-svigerfar, der er meget plaget at morubs crohn
> og det er et helvede for ham.

Har han prøvet en behandling med indvoldsorme? Iflg. en bekendt med
Morbus Crohn skulle det være muligt at få denne behandling i UK nu:

   <http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/412142.stm>
   <http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3604189.stm>
   <http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4091881.stm>

- og der er mange flere links at finde på nettet...

Mvh,

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-05 13:14

Den 09-06-05 13.29 skrev Klaus Alexander Seistrup følgende:
> Ragnar skrev:
>
> Har han prøvet en behandling med indvoldsorme? Iflg. en bekendt med
> Morbus Crohn skulle det være muligt at få denne behandling i UK nu:

Spændende læsning. Lad os håbe, yderligere forsøg også vil give positive
resultater.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-06-05 23:32

Kim Ludvigsen skrev:

> Spændende læsning. Lad os håbe, yderligere forsøg også vil give
> positive resultater.

Bemærk at de links jeg postede var forholdsvis gamle. Ormekuren skulle
angiveligt være til at få allerede nu.

Mvh,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-06-05 15:33

Ragnar wrote:
> ingen anelse
>
> Det kunne jeg sgu forestille mig. Jeg har en eks-svigerfar, der er
> meget plaget at morubs crohn og det er et helvede for ham.

jeg kan ike andet end have ondt af MC patienter... det er en dybt
frustrerende sygdom.....

> Mht din acne er det jo nok ikke bivirkninger af medicinen, der er
> årsagen.

det er også den konklution jeg er nået frem til ;)

> [...]
> forårsaget af en propioni bakterie, men vent og hør, hvad lægen
> siger. Det lyder ikke umiddelbart som acne, så det er ikke givet

han har givet mig en recept på Redap, samt en folder om acne.... han var
meget overbevist om at det "bare" var acne...
så nu skal jeg prøve redap i en månedstid, og derefter op og snakke med ham
igen.... hvis det ikke bedres meget, snakker han om at sætte mig i
behandling med Roccutan til efteråret.... ikke henover sommeren pga
solen....

> Alt held og lykke med det ihvertfald

tak skal du have ;)

Fra : G B

Dato : 09-06-05 00:28

Ragnar <jepper@gmail.com> skrev i meddelelsen

> påstår. De skriver at det er flavanoider, der er ansvarlig for
> udrensning af giftstoffer.

Forkert. Det er leveren og nyrerne, som udskiller affaldsstoffer fra
kroppen. Ikke plantestoffer. Men de kan fremme organernes funktioner, det
er så en helt anden sag.

> Flavanoider er typisk farvestofferne i
> planterne og de har ganske rigtigt en beviselig antioxiderende effekt.

Nej, flavonoider er ikke typisk farvestoffer i planter. Det er
anthocyaner, riboflavin og chlorophyl - og mange andre (se Merck Index)
derimod.

> De har altså en evne til at oxidere frie radikaler som superoxider og
> hydroxyl radikaler og det er i og for sig en god ting, da disse kan

Frie radikaler oxiderER, de kan ikke oxideres (hrm...)

http://www.phyton.dk/urter/flavonoid.htm

> Mvh
> Ragnar / farmaceut in spe

Har du haft farmakognosi?

Kig på denne side (historisk interesse?):
http://www.phyton.dk/grafik/pauper/pages/index.htm

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Ragnar

Dato : 09-06-05 08:25

G B wrote:
> [...]
>

> Forkert. Det er leveren og nyrerne, som udskiller affaldsstoffer fra
> kroppen. Ikke plantestoffer. Men de kan fremme organernes funktioner, det

Det var ikke mine ord, det var BioDrain´s ord fra deres hjemmeside. Jeg
er godt klar over, hvordan kroppen udskiller affaldsstoffer.

> Nej, flavonoider er ikke typisk farvestoffer i planter. Det er
> anthocyaner, riboflavin og chlorophyl - og mange andre (se Merck Index)
> derimod.

Anthocyanidiner (anthocyaner) er derivater af flavanoider og hører til
gruppen flavanoider og tillad mig at citere fra Medicinal Natural
Products - A Biosyntethic Approach af Paul M Dewick:

"Flavonoids contribute til plant colours, yellows from chalcones and
flavanols, and reds, blues, and violets from anthocyanidins."

> Frie radikaler oxiderER, de kan ikke oxideres (hrm...)

Ja min fejl.. byttede lige rundt på redox ligningen.. en klassiker :)
Jeg ville have skrevet reducerer frie radikaler.

> http://www.phyton.dk/urter/flavonoid.htm

Flot gennemgang af flavanoiderne du har der og det var stort set også,
hvad jeg skrev, men du skriver jo heller ikke noget om udrensende
effekt, som hele debatten var omkring.
Vi kan være enige om at deres antioxiderende effekt er påvist, men
derfra og til udrensningskur er der meget langt... Specielt mod de
giftstoffer de nævner på deres side.
Men du må vel også have en mening om BioDrain går jeg ud fra?

> Har du haft farmakognosi?

Ja det har jeg, og også fytokemi på valgfag.

> Kig på denne side (historisk interesse?):
> http://www.phyton.dk/grafik/pauper/pages/index.htm

Meget interessant lille farmakopé :)

Fra : G B

Dato : 09-06-05 14:04

> Anthocyanidiner (anthocyaner) er derivater af flavanoider og hører til
> gruppen flavanoider og tillad mig at citere fra Medicinal Natural
> Products - A Biosyntethic Approach af Paul M Dewick:

OK, man lærer så længe man lever.

> Ja min fejl.. byttede lige rundt på redox ligningen.. en klassiker :)
> Jeg ville have skrevet reducerer frie radikaler.

Hehe...

> Flot gennemgang af flavanoiderne du har der og det var stort set også,
> hvad jeg skrev, men du skriver jo heller ikke noget om udrensende
> effekt, som hele debatten var omkring.

Nej, det har jeg i hvert fald heller aldrig hørt eller læst om før.

> Vi kan være enige om at deres antioxiderende effekt er påvist, men
> derfra og til udrensningskur er der meget langt... Specielt mod de
> giftstoffer de nævner på deres side.

Link? Google gav bare en reklame?

> Men du må vel også have en mening om BioDrain går jeg ud fra?

Nej, da jeg ikke ved, hvad det indeholder. Men når jeg finder ud af det,
vil jeg gerne komme med min uforbeholdne mening. Det KUNNE jo være et
effektivt plantepræparat???

> Ja det har jeg, og også fytokemi på valgfag.

Spændende! Er det et nyt fag?

> Meget interessant lille farmakopé :)

Ja, det er min gode ven, fhv. hospitalsapoteker på KH, Erik Dauv, som har
affotograferet den.

GB

Fra : Ragnar

Dato : 09-06-05 14:59

> Link? Google gav bare en reklame?

Det er den reklame jeg henviser til. Det hele startede jo med at Sabina
spurgte om BioDrain var godt. Hvis du bare googler det, finder du et par
reklamer for produktet. Det er dette link her jeg refererer til:
http://www.webwitch.dk/Detox/biodrain.htm

> Nej, da jeg ikke ved, hvad det indeholder. Men når jeg finder ud af det,
> vil jeg gerne komme med min uforbeholdne mening. Det KUNNE jo være et
> effektivt plantepræparat???

Det indeholder blot flavanoider, jfr deres reklame.

> Spændende! Er det et nyt fag?

Nej, det er det nu ikke, men der er ikke mange der har faget. Højst 20
om året. Du kan se lidt om faget her, hvis du lyster:
http://www.kursus.dfuni.dk/mod/resource/view.php?id=402

Jeg kan da lige tilføje, at jeg til efteråret skal have valgfaget
etnofarmakologi: http://www.kursus.dfuni.dk/mod/resource/view.php?id=402
Så vi deler lidt interesse for planter, kan jeg se :)

Mvh Ragnar

Fra : G B

Dato : 09-06-05 22:47

> Jeg kan da lige tilføje, at jeg til efteråret skal have valgfaget
> etnofarmakologi:
> http://www.kursus.dfuni.dk/mod/resource/view.php?id=402 Så vi deler
> lidt interesse for planter, kan jeg se :)

Det må jeg nok sige ja til. Skal vi ses en dag?

Jeg kan kontaktes via webmaster-linket på min hjemmeside.

GB

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-05 22:10

Sabina Hertzum skrev:

> ja og?

Når de urter og grøntsager BioDrain indeholder sædvanligvis indtages
i langt større mængder end dagsdosis på seks tabletter indeholder,
anser jeg det for lidet sandsynligt at BioDrain skulle have nogen
> [...]

Det forstår jeg godt. Det er heller intet i vejen for at eksperimen-
tere - det gør jeg selv i stor udstrækning - hvis blot man ved at det
er det man gør; men det skader ikke at bruge lidt sund fornuft under-
vejs.