Sporing af opkald fra udlandet
Fra : Trekroner

Dato : 25-05-05 18:10

Jeg får af og til et opkald fra udlandet, men der er aldrig nogen i den
anden ende. Nummeret er det samme hver gang, og jeg håber der er nogen der
kan hjælpe med at spore det.

Nummeret er +905355909139

--
Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 26-05-05 00:46

On Wed, 25 May 2005 19:10:16 +0200, "Trekroner"
<trekronerFJERN@newmail.dk> wrote:

> [...]
>anden ende. Nummeret er det samme hver gang, og jeg håber der er nogen der

+90 er Tyrkiet

535 er Trabzon i det nordøstlige Tyrkiet

mht resten skal du nok findde en, der kan tyrkisk - eller ringe
tilbage til vedkommende....

Fra : WhoopAss

Dato : 26-05-05 19:42

> +90 er Tyrkiet
>
> 535 er Trabzon i det nordøstlige Tyrkiet
>
> mht resten skal du nok findde en, der kan tyrkisk - eller ringe
> tilbage til vedkommende....

Jeg vil anbefale at du IKKE ringe tilbage, medmindre du kender nummeret,
det kan være et hoax som blot vil koste dig nogle kroner :

opkald efterlader et nummer, folk ringer ukritisk tilbage selvom det er et
for dem ukendt udenlandsk nummer, det koster så x antal korner pr opkald
idet der er tale om et pay-pr-call nummer, typisk 50 til 100 kroner.

Et ofte set svindelnummer.

Og hvis det er nogen der skal have fat i dig ringer de jo nok igen.

Mvh

Daghdha

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 27-05-05 08:42

"WhoopAss" <Whopass@sol.dk.remove.this> wrote in message
> opkald efterlader et nummer, folk ringer ukritisk tilbage selvom det er et
> for dem ukendt udenlandsk nummer, det koster så x antal korner pr opkald
> idet der er tale om et pay-pr-call nummer, typisk 50 til 100 kroner.

Overtakserede numre i udelandet virker ikke fra Danmark, så i dette tilfælde
er det ikke korrekt. Her vil det koste alm. udenlandstakst til Tyrkiet. Men
ellers har du selvfølgelig ret i at man skal være opmærksom på hvor nummeret
er hjemhørende, da den almindelige udenlandstakst til mange "svindellande" i
meget høj i forvejen.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Fra : Trekroner

Dato : 27-05-05 12:37

"Kasper Bøggild" <maj05@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nummeret
> er hjemhørende, da den almindelige udenlandstakst til mange "svindellande"

Bare rolig. Jeg kunne ikke drømme om at ringe tilbage.

Er ikke kommet sporingen nærmere, da TDC Onlines oplysning-udland-tyrkiet
pt. ikke virker....