Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
et fradrag som jeg ikke lige kan finde ud ~
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 16:50

Hej...

dette er et citat fra en job annonce og jeg kan ikke lige finde ud af hvad
der menes med det ville lige høre jer om i ved det???

...."Den årlige grundløn er 199.101 kr. med et fradrag på 46% som
kompensation for bl.a..."

er det 199.101Kr/100=1991,01*46= 91586,46Kr. pr. år ....??????

er det rigtigt eller hvad og hvis det er skal dette fradrag ligges oven i
det fradrag man i forvejen har???

Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-05-05 19:01

In article <9cd9f$42949eaf$3e3d85f1$4606@news.arrownet.dk>, Anders E. Larsen wrote:

> [...]
>
> er det 199.101Kr/100=1991,01*46= 91586,46Kr. pr. år ....??????
>
> er det rigtigt eller hvad og hvis det er skal dette fradrag ligges oven i

Jeg tror vi skal vide lidt mere om det, hvad er kompensationen dækkende ?

Men fradraget er 46%, altså dine 91568,46 kr/år, og dermed er lønnen
den resterende del, altså ca. 107.000 kr/år.

Og hvis fradraget ikke er skattemæssigt fradragsberettiget, så skal du
stadig betale skat af de 199,101 kr, og hvis din trækprocent er 43%,
så er der tilbage:

199101 - 8% AMBI = 199101 - 15928 = 183173 kr i skattepligtig indkomst.
Herfra trækkes dine 43% skat, så har du
183173 - 0,43 * 183171 = 0,67 * 183173 = 122726 kr.

Nu skal du så betale det fradrag på 91586, og står så med
122726 - 91586 = 31140 kr eller knapt 2600 kr/md efter skat.

Fra : David T. Metz

Dato : 25-05-05 19:15

Anders E. Larsen wrote:

> er det rigtigt eller hvad og hvis det er skal dette fradrag ligges oven i
> det fradrag man i forvejen har???

Der er forskel på fradrag og skattemæssigt fradrag.

Hvis jeg tager 10 Kr inden jeg giver dig de 100 Kr jeg skylder dig, så
har du fået pengene med et fradrag på 10 %.

David

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 19:29

Hej...

det er pga min kæreste vil være dagplejer og der står i annoncen fra
kommunen at man får de 46% fradrag som kompensation for bla. at man ligger
hus og hjem der i el og vand og hvad der til høre...

håber det hjalp lidt på at i kunne komme det lidt nærmere!!!!

Anders

Fra : David T. Metz

Dato : 25-05-05 20:05

Anders E. Larsen wrote:
> [...]
> kommunen at man får de 46% fradrag som kompensation for bla. at man ligger
> hus og hjem der i el og vand og hvad der til høre...

Det er i Vejle Kommune?

Jeg søgte lige på nettet og fandt et opslag med den ordlyd. Det er meget
dårligt formuleret.

Det skal forstås sådan at man kun beskattes af de 0,54*199.101=107.514

Sagt på en anden måde er de 91.586 "skattefrie". Det fremgår ikke om
fradraget også gælder bruttoskatten. Hvis det ikke gør, så bliver
tallene lidt anderledes.

David

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-05-05 20:51

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in

> [...]
>
> Sagt på en anden måde er de 91.586 "skattefrie". Det fremgår ikke om
> fradraget også gælder bruttoskatten. Hvis det ikke gør, så bliver

Dette er ikke helt korrekt. Skatteværdien af fradraget på 91.586 kr- er
kun ca 33 pct. afhængig af kommuneskatteprocenten, dvs et ligningsmæssigt
fradrag a la fradrag for A-kasse og befordring.

Se eventuelt
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=104014&vID=200789&i=474
&action=open#i104014

Mvh

Poul Christensen

Fra : David T. Metz

Dato : 26-05-05 08:11

Poul Christensen wrote:
> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in

> Dette er ikke helt korrekt. Skatteværdien af fradraget på 91.586 kr- er
> kun ca 33 pct.

Ja, o.k. Nu ville jeg forsøge at holde det simpelt. I og med lønnen i
alt udgør 199.101 så er der et stykke vej til mellemskatten. Dvs. man
skal have en betragtelig kapital- eller biindkomst før man ikke kan
betragte de penge som "skattefrie".

Man skal dog så betale bruttoskat af dem kan jeg se.

David

Fra : Poul Christensen

Dato : 26-05-05 17:37

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in news:4295769f$0$175
> [...]

> betragte de penge som "skattefrie".
>
> Man skal dog så betale bruttoskat af dem kan jeg se.

Ja der skal betales bruttoskat og bundskat, og omvendt gives der
beskæftigelsesfradrag. Nettoresultatet er en effektiv beskatning af de
91.586 kr. på ca 10 pct.

mvh
Poul Christensen