MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DOS og USB
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 15:00

Hej !

Er det muligt at lave en bootdiskette med drivere til usb ?
Formålet er at kunne indlæse et ghost-image på nogle pc'er, der ikke har
cd-drev.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 15:39

Abricosicus skrev:

> Er det muligt at lave en bootdiskette med drivere til usb ?
> Formålet er at kunne indlæse et ghost-image på nogle pc'er, der ikke

Har du prøvet at lave en boot-diskette vha. Ghost?

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 16:02

> Har du prøvet at lave en boot-diskette vha. Ghost?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Hej igen.

Min Ghost 2003 giver kun mulighed for usb, hvis der er en pc i begge ender
af kablet !

mvh.

Abricosicus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 19:25

Abricosicus skrev:

> Min Ghost 2003 giver kun mulighed for usb, hvis der er en pc i begge
> ender af kablet !

Ikke forstået...

Jeg kan lave en DOS boot-diskette med USB-support vha. Ghost. Jeg har
dog ikke noget at bruge denne feature til.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-05-05 12:27

"Abricosicus" <abricosicus_snabela_hotmail.com> skrev

> Min Ghost 2003 giver kun mulighed for usb, hvis der er en pc i begge ender
> af kablet !

Nogle gange virker det og nogle gange virker det ikke. Jeg har brugt
ufattelig mange timer med det, fordi jeg har image liggende af alle mine
kunders maskiner, og det kunne derfor være smart at få det til at virke via
usb. Jeg bruger DriveImage Pro, men jeg har simpelthen opgivet at bruge mere
tid på det, fordi det er dybest set hurtigere at åbne kassen og sætte en
ekstra disk i, eller bare at bruge cdrommer, navnlig når der er tale om så
mange forskellige maskiner.

Det er meget forskelligt, hvilket bundkort, chipsæt og anden hardware, som
kan komme til at virke med dos-usb, så du kan sagtens komme til at bruge
meget tid på det.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-05-05 16:15

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Har du prøvet at lave en boot-diskette vha. Ghost?

Har ikke arbejdet med Ghost - Men dos boot-disken der følger med Nero
brændeprogrammet (også demo'en) understøtter usb og firewire drev. Mon
ikke det er løsningen.

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 26-05-05 22:49

"Abricosicus" <abricosicus_snabela_hotmail.com> skrev:
Wed, 25 May 2005 16:00:00 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

>Er det muligt at lave en bootdiskette med drivere til usb ?
Ja, der er mange muligheder, men det kan være enormt bøvlet at
finde bare een af dem, der virker.
Du må søge og væbne dig med tålmodighed og ikke være alt for
optimistisk.

Der er adskillige drivere og programmer på markedet.
Nogle af dem virker på een kombination af PC og USB HD, andre
virker på en anden og mange af dem virker slet ikke.
Jeg har f.eks. aldrig selv kunnet få NERO's til at virke.
Der er ofte problemer med de PC'er som har 'Legacy support' af
USB enheder. Hvis man med en Bootdisk forsøger at installerer en
ekstra USB driver, så kommer de to systemer op at slås om
adresserne og makinen går ofte død.

Jeg kender eet program, som synes at kunne klare alle
kombinationer, men det er til gengæld ofte på bekostning af en
lidt kompliceret analyse og opsætning.
Det er driveren USBMASS fra firmaet APsoft i Tyskland. De er
åbenbart fagfolk på området og deres driver er da heller ikke
helt billig.

Erik Helmer Nielsen