Strømforbrug på Pentium M systemer
Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-05-05 13:33

Hej,

er der nogen der har erfaring med hvor meget strøm et Pentium M
(Celeron/ikkeCeleron) system bygget med et af de nye stationære bundkort man
kan få bruger?

Jeg har især kig på AOpen I855GMEm-LFS med fx en 1.3 Ghz Pentium M.
Alternativet er en EPIA 13000 som efter sigende bruger ca. 36W med 1 disk.

Er der nogen der ved hvad en sådan bruger med eller uden disk?

Mvh.

Brian

Fra : Zulu

Dato : 26-05-05 12:01

Brian Nielsen wrote:
> Hej,
>
> er der nogen der har erfaring med hvor meget strøm et Pentium M
> (Celeron/ikkeCeleron) system bygget med et af de nye stationære
> bundkort man kan få bruger?

GamePC.com har haft et par gode artikler om Pentium M i stationære.
Prøv fx at læse her:
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=770ct479&page=4

og her:
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=turion64&page=4

> Jeg har især kig på AOpen I855GMEm-LFS med fx en 1.3 Ghz Pentium M.
> Alternativet er en EPIA 13000 som efter sigende bruger ca. 36W med 1
> disk.

Ja, det kommer du nok ikke ned på med et system med Pentium M. Pentium M
bruger alene op til 27 W/ 25 W/ 21 W (afhængig af model).

> Er der nogen der ved hvad en sådan bruger med eller uden disk?

Desværre ikke...

Zulu

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-05-05 14:34

http://www.tomshardware.com/cpu/20050525/index.html

Læs denne test, til sidst er der noget med strømforbrug