[MSSQL] Se SP kode
Fra : Troels Arvin

Dato : 25-05-05 09:05

Hej,

Hvordan kan man i MSSQL se koden i en stored procedure, ved kun at benytte
SQL? - Altså ikke noget med at benytte et GUI såsom Enterprise Manager.

Jeg tænkte, at der måske var en sp_foo hjælpe-procedure (i stil med
sp_help for en tabel), men jeg kan ikke lige finde én.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-05-05 09:29

Troels Arvin wrote:
> [...]
>
> Jeg tænkte, at der måske var en sp_foo hjælpe-procedure (i stil med
> sp_help for en tabel), men jeg kan ikke lige finde én.

Jeg mener, at kildeteksten ligger i syscomments. Join med sysobjects
for at begrænse til en enkelt SP.

VH
Kristian Damm Jensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-05-05 18:25

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Hvordan kan man i MSSQL se koden i en stored procedure, ved kun at benytte
> SQL? - Altså ikke noget med at benytte et GUI såsom Enterprise Manager.

Hehe RTFM -> SQL Server Books Online (BOL i daglig tale)
Den følger med ved en installation af MSSQL

<quote>
sp_helptext
Prints the text of a rule, a default, or an unencrypted stored procedure,
user-defined function, trigger, or view.

Syntax
sp_helptext [ @objname = ] 'name'

Arguments
[@objname =] 'name'

Is the name of the object for which to display definition information. The
object must be in the current database. name is nvarchar(776), with no
default.

Return Code Values
0 (success) or 1 (failure)
</quote>