Nye priser fra CC 1-6-2005
Fra : Martin Mollerup

Dato : 24-05-05 22:26

Fra : Sune

Dato : 24-05-05 22:40

On Tue, 24 May 2005 23:26:18 +0200, "Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> wrote:

Fra : Sune

Dato : 24-05-05 22:41

On Tue, 24 May 2005 23:26:18 +0200, "Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> wrote:

Fra : JH

Dato : 24-05-05 23:13

"Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> wrote in news:42939bcb$0$67259
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> 8 M til 800 + Moms

Dyrt.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-05-05 23:33

Hej JH, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Dyrt.

Bortset fra nævnte pris blot er en påstand: Hvor er det nogenlunde
tilsvarende billigere?

CC Erhverv tager lige under 2000 kr. plus moms, TDC Erhverv tager lige
over 2000 kr. plus moms (begge iflg. deres sites).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 25-05-05 06:34

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message
> CC Erhverv tager lige under 2000 kr. plus moms, TDC Erhverv tager lige
> over 2000 kr. plus moms (begge iflg. deres sites).

Så er du vist kommet til at se på den forkerte pris. TDC erhverv har siden
sidste prisnedsættelse solgt 8 Mbit til netop 800 kr + moms, så det er jo
nok ikke helt usandsynligt at CC som minimum vælger at følge med.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-05-05 13:06

Hej Kasper Bøggild, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Så er du vist kommet til at se på den forkerte pris. TDC erhverv
> har siden sidste prisnedsættelse solgt 8 Mbit til netop 800 kr +
> moms

Rigtig side men forkert kolonne...

Gammel pris står stadig oplyst, og en *for* hurtig scanning over dels
<http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_adsl_p>
dels CC's sider var grunden til bøffen.

Tak for rettelsen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-05-05 11:07

Rudi Stegen wrote:

> [...]
>
> CC Erhverv tager lige under 2000 kr. plus moms, TDC Erhverv tager lige
> over 2000 kr. plus moms (begge iflg. deres sites).

TDC tager 800+moms, det var før den 17. maj de tog over 2000,-

Mvh

Tim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-05-05 13:08

Hej Tim Christensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> TDC tager 800+moms, det var før den 17. maj de tog over 2000,-

Ja, jeg opdagede bøffen, jf.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-05 08:27

"Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> skrev

> 8 M til 800 + Moms

Det er garanteret 8000/128 og hvad skal man bruge det til?

Det er da kun nogle få fildelere, som kan have brug for det...

Claus

Fra : Erroneus

Dato : 25-05-05 21:11

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:42942841$0$78286
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> "Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> skrev

> Det er garanteret 8000/128 og hvad skal man bruge det til?
>
> Det er da kun nogle få fildelere, som kan have brug for det...
>
> Claus

Så vidt jeg har kunne se fra CC's interne gruppe så har alle som har
bestilt deres 3mbit/128 fået en 390 upload, simpelthen fordi en 128 upload
ikke kan trække sådan en linie.

---
Hoder J

Fra : Sven

Dato : 27-05-05 22:41

> Det er garanteret 8000/128 og hvad skal man bruge det til?
>
> Det er da kun nogle få fildelere, som kan have brug for det...

Sådan en linie vil fildelere slet ikke kunne bruge De har brug for
upload, for at få høje point, kreditter eller hvad de nu kalder det.

Sven

Fra : Martin Møller

Dato : 25-05-05 10:17

Martin Mollerup" <mo@"fjern wrote:
> 8 M til 800 + Moms
>
> Mollerup

Et link tak.

Martin

Fra : Madsen

Dato : 25-05-05 11:38

Martin Mollerup" <mo@"fjern wrote:
> 8 M til 800 + Moms

Hvor ser du det?

Kan kun finde følgende:
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/
--
Madsen

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 25-05-05 12:54

Martin Mollerup wrote:
> 8 M til 800 + Moms
>
> Mollerup

tomme rygter er ikke noget værd
hva med at komme med dokumentation for det?

mvh
Hans Henrik Andersen

Fra : Hans

Dato : 25-05-05 13:04

Hans Henrik Andersen skrev:

> tomme rygter er ikke noget værd
> hva med at komme med dokumentation for det?

Mollerup? Er det ikke der hvor Molboerne holder til, dem med de gode
historier.

Hans

Fra : Martin Mollerup

Dato : 25-05-05 17:06

Fra den 1/6-05 skulle vi gerne sænke priserne på vores produkter. Vores 8
mbit kommer derfor til at koste 800 kr. ekskl. moms. Vi kan desværre ikke
fortage ændring på nuværende tidspunkt da du så vil blive opgraderet til de
nuværende priser. Jeg vil derfor bede dig om at vende tilbage til os den
1/6-05, såfremt du ønsker en 8mbit linie.

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til enten, at
reply på denne mail eller kontakte Cybercity Kundeservice Erhverv

Her er mailen og det handler om 8 M/768K

Mollerup

Fra : Martin Mollerup

Dato : 25-05-05 22:58

Jeg mailet til vip-service@cybercity.dk og spurte om jeg blev nød til at
skifte til TDC eller om der kommer nye priser på 8 M

Min line kan kun klare 6.5 M, gar vide hvad der så sker når jeg skal skifte
til 8M.

Mollerup

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-05-05 05:55

On Wed, 25 May 2005 23:58:09 +0200, "Martin Mollerup"
<mo@"fjern"soh.dk> wrote:

> Min line kan kun klare 6.5 M, gar vide hvad der så sker når jeg skal skifte
> til 8M.

"Desværre".

-A

Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-05-05 22:46

<mo@"fjern"soh.dk> wrote:

>8 M til 800 + Moms

Hej hvor har du den pris fra ??

Spurgte CC så sent som igår og fik svaret at de ikke havde aktuelle
planer om at nedsætte prisen..

Har du evt en "fuld" prisliste eller kun den ene "løse"´pris ??

Henrik

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 30-05-05 14:02

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> planer om at nedsætte prisen..
>
> Har du evt en "fuld" prisliste eller kun den ene "løse"´pris ??

kopi af brev fra CC 27/5-2005

Tak for henvendelsen.

Det er korrekt at vi nedsætter prisen på vores 8 & 4 Mbit i næste uge,
hvad priserne bliver vil De kunne se på vores hjemmeside da de endnu
ikke er fastlagt.

Disse tilbud bør figurere på vores hjemmeside i starten af næste uge.

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til enten,
at reply på denne mail eller kontakte Cybercity Kundeservice Erhverv.

Med venlig hilsen

Lene Maria Gudberg

Cybercity kundeservice Erhverv

Overgaden Neden Vandet 7
1414 København K
Tlf: 33983333
Fax: 33983348

Hans

Fra : dreamer

Dato : 30-05-05 07:09

"Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> wrote in message news:<42939bcb$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> 8 M til 800 + Moms
>
> Mollerup

Det er cool.

Men hvis ikke CC kommer et godt stykke under TDC's priser, så er jeg
skredet. Gider sgu da ikke betale mere end TDC's kunder!!!

Fra : Per

Dato : 31-05-05 09:20

> Men hvis ikke CC kommer et godt stykke under TDC's priser, så er jeg
> skredet. Gider sgu da ikke betale mere end TDC's kunder!!!

Jeg er sgu også træt af, at CC kun kan levere max 2Mbit på min central, mens
TDC kan levere 4Mbit uden problemer.

Fra : martin berg

Dato : 31-05-05 11:08

samme her.
er på en central hvor de ikke er præsenteret.
fandme træls for det første kan man ikke opsige sit fastnet abbo.
og for det andet kan man ikke kører hurtigere end 2mbit og det er vel at
mærke til en noget højere pris.
er sku også træt af at vente

Fra : Per

Dato : 31-05-05 13:17

"martin berg" <metalman@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> fandme træls for det første kan man ikke opsige sit fastnet abbo.
> og for det andet kan man ikke kører hurtigere end 2mbit og det er vel at

arh prisen er vel OK? 399,- for 2048/512

Fra : HH

Dato : 31-05-05 13:47

> arh prisen er vel OK? 399,- for 2048/512

Så vidt som jeg kan se på CC's side, så er prisen for 2048/512Kbit/s kr.
669. Tænker du måske på en 2048/128Kbit som koster kr. 379?

Fra : martin berg

Dato : 31-05-05 14:37

ja og det er den jeg syntes der er meget høj i forhold til andre ik?
og da man nu bor hvor cybercity ikke er på centralen kan man ikke opsige sit
fastnet tlf

Fra : HH

Dato : 31-05-05 15:12

> ja og det er den jeg syntes der er meget høj i forhold til andre ik?
> og da man nu bor hvor cybercity ikke er på centralen kan man ikke opsige
> sit
> fastnet tlf

CC kommer vel også med et udspil på et snarligt tidspunkt? Enten er det
højere hastighed for samme pris eller en nedsættelse, men der er vel ikke
nogen der siger, at de absolut skal skifte samme dag som TDC gør det?

Fra : martin berg

Dato : 31-05-05 16:24

gir jeg dig ret i må vente lidt i endnu
men ikke for lang tid

Fra : Madsen

Dato : 31-05-05 17:43

HH wrote:

> [...]
> det højere hastighed for samme pris eller en nedsættelse, men der er
> vel ikke nogen der siger, at de absolut skal skifte samme dag som TDC

Hvis de venter for længe, skal de jo vente 6 mdr. for deres kunder kan komme
tilbage.
Så hvis de ikke nedsætter prisen kan de miste en del kunder, for en kortere
eller længere periode.
--
Madsen

Fra : HH

Dato : 01-06-05 09:32

> Hvis de venter for længe, skal de jo vente 6 mdr. for deres kunder kan
> komme tilbage.
> Så hvis de ikke nedsætter prisen kan de miste en del kunder, for en
> kortere eller længere periode.

De utålmodige må jo så betale prisen for at skifte udbyder for så sidenhen
at finde ud af, at "nu er det pludselig blevet lige så billigt ved CC - øv"
Det er både besværligt og dyrt at skifte udbyder, hver gang én nedsætter
prisen og de andre ikke gør lige med det samme.

Fra : dreamer

Dato : 01-06-05 13:50

Der skulle komme nye priser fra CC idag... der er ikke kommet ene
eneste ny pris.

Jeg er SÅ tæt på at skrive væk fra det lorte selskab. Det kan godt
være de ikke skal skifte nøjagtig samme dag som TDC, men de skal sgu
heller ikke vente ½ år!!!

Hvis ikke de får ændret de priser idag inden midnat, så er jeg skredet
over til noget andet.

farvel herfra

Fra : Per

Dato : 01-06-05 14:56

"HH" <hh123134@hotmail.com> wrote in message

> Så vidt som jeg kan se på CC's side, så er prisen for 2048/512Kbit/s kr.
> 669. Tænker du måske på en 2048/128Kbit som koster kr. 379?

Nej! Jeg giver 399,- for 2048/512kbit. Vist nået at gøre med at de ikke kan
levere mindre upload når de ikke har udstyr på centralen.

Fra : HH

Dato : 01-06-05 15:29

> Nej! Jeg giver 399,- for 2048/512kbit. Vist nået at gøre med at de ikke
> kan levere mindre upload når de ikke har udstyr på centralen.

Jeg har deres "rigtige" 2048/512Kbit men jeg kan jo ikke gå ned til CC og
sige, at jeg også vil have det til kr. 399 fordi det kan andre. Man bliver
nødt til at sammenligne deres officielle listepriser og reelt set ved du
ikke hvornår/om du bliver nedgraderet til den hastighed du har betalt for
(2048/128?).

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-06-05 15:41

"HH" <hh123134@hotmail.com> wrote in message
KLIP

> Jeg har deres "rigtige" 2048/512Kbit men jeg kan jo ikke gå ned til CC og
> sige, at jeg også vil have det til kr. 399 fordi det kan andre.

KLIP

Har du prøvet det?
Du kan blive overrasket.

Mogens

Fra : HH

Dato : 01-06-05 15:57

> Har du prøvet det?
> Du kan blive overrasket.

Nej, men jeg kan heller ikke helt se hvad mit argument skulle være udover,
at spille på deres skyldfølelse/medlidenhed eller true med at sige op!? De
kan til en hver tid sige, at "alle som betaler for en 2048/512Kbit også
bliver nedgraderet til en sådan" og jeg ønsker ikke en nedgradering. Desuden
har de eget udstyr på min central, så hvorfor skulle de være motiveret for
at give mig så stor en rabat? Sidst men ikke mindst, så kommer der sikkert
snart et udspil fra CC, så jeg kan godt vente og se tiden an.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-06-05 16:50

> Nej, men jeg kan heller ikke helt se hvad mit argument skulle være udover,
> at spille på deres skyldfølelse/medlidenhed eller true med at sige op!?

En billigere linje.
Skal du betale for deres skyldfølelse?

> De kan til en hver tid sige, at "alle som betaler for en 2048/512Kbit også
> bliver nedgraderet til en sådan" og jeg ønsker ikke en nedgradering.

Tror du selv på at det vil ske?
Og hvis, ja så opgradere man kun.

> Desuden har de eget udstyr på min central, så hvorfor skulle de være
> motiveret for at give mig så stor en rabat?

For at holde på kunderne.

De ville her.

Sidst men ikke mindst, så kommer der sikkert
> snart et udspil fra CC, så jeg kan godt vente og se tiden an.

O.K. Fair nok.

Mogens

Fra : HH

Dato : 02-06-05 08:50

> En billigere linje.
> Skal du betale for deres skyldfølelse?

Jeg kan slet ikke se hvorfor de skulle have skyldfølelse, så det var måske
forkert formuleret. Jeg har købt en vare til en given pris og bare fordi
andre, under specielle omstændigheder, kan få det til en billigere pris, så
synes jeg ikke nødvendigvis, at det var uretfærdigt. Det var noget andet,
hvis min nabo havde samme linie som mig og fik det til halv pris.

> Tror du selv på at det vil ske?
> Og hvis, ja så opgradere man kun.

Jeg kender ikke Cybercitys planer for lige den central, men hvis de en dag
mener, at der er økonomi i at have deres eget udstyr, så ja - så tror jeg at
alle kunder bliver nedgraderet til deres betalte hastighed.

> For at holde på kunderne.

I sådan en sag som denne, så ved udbyderne ved jo godt, at det koster penge
at flytte mellem udbydere og det er besværligt, så jeg tror, at det er de
færreste der VIL flytte, når det kommer til dét.

> De ville her.

Hvor? Hos en internet udbyder eller hos et autoværksted?

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 02-06-05 14:03

> [...]
> er de færreste der VIL flytte, når det kommer til dét.

> Hvor? Hos en internet udbyder eller hos et autoværksted?

De ringede dagen efter at jeg havde sendt min opsigelse og tilbød dobbelt
op.

Mogens

Fra : Per

Dato : 01-06-05 18:21

> [...]
> ikke hvornår/om du bliver nedgraderet til den hastighed du har betalt for

Det er 2048/256 jeg har officielt.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 01-06-05 12:35

"Martin Mollerup" <mo@"fjern"soh.dk> writes:
> 8 M til 800 + Moms

Ja?
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 02-06-05 14:56

Martin Mollerup wrote:
> 8 M til 800 + Moms
>
> Mollerup

en konstatering der kom ingen nye priser fra CC den 1/6-2005 men vi må
se hva der sker frem i tiden :)

Hans Henrik Andersen

Fra : Erroneus

Dato : 02-06-05 15:20

Hans Henrik Andersen <keglemiden@gmail.com> wrote in news:429f0ff5$0$78288
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> en konstatering der kom ingen nye priser fra CC den 1/6-2005 men vi må
> se hva der sker frem i tiden :)
>
> Hans Henrik Andersen

Nej det er dybt skuffende for os nysgerrig personer at se Cybercity er det
ENESTE firma som ikke har annonceret nye priser, men åbenbart går hele
firmaet i stå pga. de blev købt af Telenor :U

Der sker nok noget i næste uge.... håber vi.

---
Hoder J

Fra : lars

Dato : 02-06-05 17:43

"Erroneus" <hoderj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej det er dybt skuffende for os nysgerrig personer at se Cybercity er det
> ENESTE firma som ikke har annonceret nye priser, men åbenbart går hele
> firmaet i stå pga. de blev købt af Telenor :U

jeg er bange for at næste uge er for tidligt sat. Vi skal nok nærmere vente
til næste måned :(

Fra : BigMann

Dato : 03-06-05 09:21

Jeg har lige snakket med en medarbejder hos Cybercity. Som sagde at de store
forbindelser er der ikke planer om at prisnedsætte.
Nævnte for ham at TDC + Bærelinie stadig er billigere 119.- + 474.- = 593
Cybercity 669.-
Det vil så sige at Cybercity er 74.- dyrer, har man fastnet aligevel er det
193.- pr. md. Cybercity er dyrer.
Han slutte af med at bare fordi de andre sætter priserne ned vil de ikke
følge efter.

/Bigmann

Fra : Henrik Madsen

Dato : 03-06-05 15:43

On Fri, 3 Jun 2005 10:20:51 +0200, "BigMann" <fake@fake.fake> wrote:

>Jeg har lige snakket med en medarbejder hos Cybercity. Som sagde at de store
>forbindelser er der ikke planer om at prisnedsætte.

De kan da vist ikke li' deres kunder sådan som de prøver at skræmme
dem væk

> [...]
>Cybercity 669.-
>Det vil så sige at Cybercity er 74.- dyrer, har man fastnet aligevel er det

Ja og så er prisen endda ikke helt præcis for ihvertfald efter
1/7-2005 er prisen for den linie hos Tele2 jo helt nede på 459 kroner
om måneden, dermed bliver tallene 210/md og 2520/årligt

>Han slutte af med at bare fordi de andre sætter priserne ned vil de ikke
>følge efter.

Nå, men sætter de ikke prisen ned så kan det jo være kunderne hjælper
med at sætte kundeantallet lidt ned. Jeg bliver ihvertfald ikke
hængende og venter på prisfald i ret mange måneder mere. Hvis de
melder ud at de IKKE sætter deres priser ned så er jeg derimod skredet
meget hurtigere..

Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-06-05 18:16

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message

Jeg bliver ihvertfald ikke
> hængende og venter på prisfald i ret mange måneder mere. Hvis de
> melder ud at de IKKE sætter deres priser ned så er jeg derimod skredet
> meget hurtigere..

YES YES...

Please CC, vent nogle måneder med at pille ved prisen.

Kim

Fra : Per

Dato : 03-06-05 09:16

> [...]
> firmaet i stå pga. de blev købt af Telenor :U
>
> Der sker nok noget i næste uge.... håber vi.

Hvorfor skulle de dog også annoncere nye priser når de stadig er billigst på
de fleste punkter?

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 03-06-05 15:25

Den Fri, 03 Jun 2005 10:16:12 +0200. skrev Per:

> Hvorfor skulle de dog også annoncere nye priser når de stadig er billigst på
> de fleste punkter?

He he, biligst?

Har lige fået tilbudt 2320/2320 til 515 kr. fra elselskabet. Nu kan CC
godt pakke sammen. Her har jeg "kun" 2024/512 til 669 kr.

Farvel CC.

/Bjørn

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-06-05 19:50

Bjorn Andersen wrote:

> [...]
>
> Har lige fået tilbudt 2320/2320 til 515 kr. fra elselskabet. Nu kan CC
> godt pakke sammen. Her har jeg "kun" 2024/512 til 669 kr.

Ingen ADSL udbydere kan tilbyde den uploadhastighed..

Martin.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-06-05 07:47

On Fri, 03 Jun 2005 20:49:42 +0200, Martin Andersen
<andersen.martin@gmail.com> wrote:

> Ingen ADSL udbydere kan tilbyde den uploadhastighed..

Næ, ikke som ADSL, selvføgelig, for det er det ikke, men som Gdot kan
de. Det kan CC også, bare ikke til den pris.

-A

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-06-05 12:26

On 2005-06-04, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Næ, ikke som ADSL, selvføgelig, for det er det ikke, men som Gdot kan
> de.

g-dot-826?

</nitpick>

--
Andreas

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 05-06-05 09:05

Den Sat, 04 Jun 2005 08:46:54 +0200. skrev Asbjorn Hojmark:
> Næ, ikke som ADSL, selvføgelig, for det er det ikke, men som Gdot kan
> de. Det kan CC også, bare ikke til den pris.

Der står det er baseret på G.SHDSL teknologien.

/Bjørn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-05 18:45

On Sun, 05 Jun 2005 10:04:52 +0200, Bjorn Andersen <linuxin@gmail.com>
wrote:

> Der står det er baseret på G.SHDSL teknologien.

Ja, netop. 'Ikke som ADSL, men som Gdot'.

-A

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 03-06-05 22:32

Bjorn Andersen wrote:
> He he, biligst?
>
> Har lige fået tilbudt 2320/2320 til 515 kr. fra elselskabet. Nu kan CC
> godt pakke sammen. Her har jeg "kun" 2024/512 til 669 kr.
>
> Farvel CC.

Jeg sidder og undres - voldsomt - over om elselskabet har
gjort sig særligt mange overvejelser mht. konsekvenserne ved
at give deres kunder en så *ekstremt* høj upload.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 04-06-05 10:43

Den Fri, 03 Jun 2005 23:32:27 +0200. skrev Peter Knutsen (usenet):
> Jeg sidder og undres - voldsomt - over om elselskabet har
> gjort sig særligt mange overvejelser mht. konsekvenserne ved
> at give deres kunder en så *ekstremt* høj upload.

Tjaa, hvis det går i Sverige med 10 mbit upload, så går 2320 sikkert
også i DK. Jeg har i hvertfald brug for masser af upload hastighed...

/Bjørn Andersen

Fra : Per

Dato : 06-06-05 10:15

"Bjorn Andersen" <linuxin@gmail.com> wrote in message

> Tjaa, hvis det går i Sverige med 10 mbit upload, så går 2320 sikkert
> også i DK. Jeg har i hvertfald brug for masser af upload hastighed...

JEg kender en i Malmø. Han har kun 1Mbit i upload... men så ca. 16Mbit
ned.... til 399,-

Fra : Henrik Madsen

Dato : 03-06-05 15:35

On Fri, 3 Jun 2005 10:16:12 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Hvorfor skulle de dog også annoncere nye priser når de stadig er billigst på
>de fleste punkter?

Øøøh, hvilken verden lever du i ?

Hvilke punkter er det liige de er billigst på ?

Der findes 9 linie-kapaciteter som udbydes af mindst 2 af de 4
udbydere..

Cybercity er dyrest med de 5 linier og billigst med 1
Tiscali er dyrest med 3 og billigst med 1

Tele2 er dyrest med 1 og billigst med 3

TDC er dyrest med 0 og billigst med 3 linier.

Ergo er Cybercity dyrest med mere end 50% af de linier som de ligger i
konkurrence på og er kun billigst med een linie, nemlig 2048/128.
Prisen for den linie er så kun billigst til og med 1 Juli ifølge deres
hjemmeside..

SOm også nævnt andetsteds er de med linie kapaciteten 2048/512 den
klart dyreste udbyder, de forlanger 210 kroner mere om måneden (2520
Kr/Årligt) i forhold til Tele2. Hos Tele2 skal man så have et
telefonabbonement hos TDC men da dette koster 119 Kr/md (1428
Kr/årligt) kan man have abbonement hos Tele2, betale sin
telefonregning og stadigvæk spare hele 1092 kroner om året.(Har man så
i forevejen alm telefon og ikke har tænkt sig at nedlægge denne så
sparer man jo det fulde beløb på 2520 kroner)

CyberCity er en god og stabil udbyder men de er altså ikke SÅ meget
mere værd, hvis de ikke snart få sat de priser ned så bliver man jo
nødt til at skulle skifte selvom det altid er lidt bøvlet at gøre..

Henrik

Fra : Erroneus

Dato : 03-06-05 16:23

"Per" <no@tak.dk> wrote in

> Hvorfor skulle de dog også annoncere nye priser når de stadig er
> billigst på de fleste punkter?

Det er de så heller ikke mere..

Ja de har en enkelt eller 2 linier som er billige hvis man kan leve med
en upload som minder om en dual ISDN linie, men vil man gerne have god
upload, som MANGE gerne vil, så er CC sat godt og grundig af og kommer de
ikke med noget udspil så vil de tabe kunder.
Alene i min venne og bekendtkreds, kender jeg over 10 som skifter væk fra
CC hvis der ikke sker noget og faktisk kender jeg kun 1 som vil beholde
CC.

CC må da forstå at hvis de ikke konkurre med priserne på markedet, så
mister de kunder og det vil gå stærkt, meget stærkt. Jeg har svært ved at
tro Telenor vil finde sig tilfreds i at miste kunder som de har betalt,
hvad var det, 15000 kr. per kunde for.

---
Hoder J

Fra : lars

Dato : 03-06-05 21:21

> [...]
> mister de kunder og det vil gå stærkt, meget stærkt. Jeg har svært ved at
> tro Telenor vil finde sig tilfreds i at miste kunder som de har betalt,

hehe ja det viser jo lidt om hvor skøre nordmænd er ;)

Det var i marts måned at TDC fordoblede hastigheden.... jamen fint, jeg har
ventet næsten 4 måneder på nu... slut prut... jeg finder noget andet... tør
dog ikke tele2!!!

hvilke alternativer har jeg?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-06-05 07:48

On Fri, 3 Jun 2005 22:21:29 +0200, "lars" <asd@asd.com> wrote:

> Det var i marts måned at TDC fordoblede hastigheden.... jamen fint,
> jeg har ventet næsten 4 måneder på nu... slut prut...

Orv, der fik du bevist, at du hverken kan huske eller regne.

-A

Fra : lars

Dato : 04-06-05 09:01

> Orv, der fik du bevist, at du hverken kan huske eller regne.

er du dum? 1. marts introducerede TDC fordobling af hastighederne. Det skete
så først et par måneder efter!!!

1marts til 5 juni

det er 3 måneder + 5 dage, så det runder jeg op til 4 måneder...

kom igen .

Fra : Finn Oluf Espersen

Dato : 04-06-05 09:50

> det er 3 måneder + 5 dage, så det runder jeg op til 4 måneder...

Du KAN altså ikke regne !

Hvis du vil runde op eller ned på ovenstående må det være 3 mdr. efter min
regnstok.

Finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-05 18:54

On Sat, 4 Jun 2005 10:00:36 +0200, "lars" <asd@asd.com> wrote:

> er du dum?

Næh, men det ku' godt se ud til, at du er det.

> 1. marts introducerede TDC fordobling af hastighederne. Det skete
> så først et par måneder efter!!!

Du skrev, at de fordoblede hastigheden i marts, og det gjorde de altså
ikke. De startede opgraderingerne 01maj. Det var så beviset på, at du
ikke kan huske.

> 1marts til 5 juni
>
> det er 3 måneder + 5 dage, så det runder jeg op til 4 måneder...

3 måneder + 5 dage er ikke 'næsten 4 måneder' og det skal ikke rundes
op. Det var så beviset på, at du heller ikke kan regne.

-A

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-06-05 09:19

On Fri, 3 Jun 2005 22:21:29 +0200, "lars" <asd@asd.com> wrote:

>hvilke alternativer har jeg?

TDC..

TeleDanmark er pt. faktisk det selskab der er bedst med hensyn til
prisen på flere linie kapaciteter og er i de fleste tilfælde klart
billigere end CC

Har godtnok fået tudet ørene fulde om at de er åh så dårlige af
diverse personer i CC's interne grupper men efter jeg har spurgt mig
lidt omkring så lader det til at jeg ikke kan finde en eneste i min
omgangskreds som reelt har haft problemer med deres TDC linie.

Jeg har spurgt TDC og de siger så også at de regner med at være klar
med ADSL uden tlf. abbo fra efteråret, så snart falder CC's vældige
"Hos os kan man droppe tlf og få ip telefoni" begrundelse..

Det er sgu bare en lidt underlig fornemmelse at det er TDC der er
markedsledende og billigst for de plejer jo ellers nok at have priser
der er til at "slå" for konkurrenterne.

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-05 21:18

Henrik Madsen skrev:

>Det er sgu bare en lidt underlig fornemmelse at det er TDC der er
>markedsledende og billigst for de plejer jo ellers nok at have priser
>der er til at "slå" for konkurrenterne.

Hvorfor det?

Det var da også TDC (som det ganske vidst ikke hed dengang) der
tilbage i 2000, var de første til at sænke priserne på
adslforbindelser til nogle mere menneskevenlige og med frit
forbrug.
--
Knud

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-06-05 22:07

On Sat, 04 Jun 2005 22:17:47 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]

>tilbage i 2000, var de første til at sænke priserne på
>adslforbindelser til nogle mere menneskevenlige og med frit

Kan meget vel være men syntes bare altid TDC har været meget langsomme
til at sænke priser og ændre vilkår som kunne koste dem penge. Der har
da også været et par sager hvor de ikke har indført diverse "åbenlyse"
ting før de næsten var trukket i retten osv osv..

Under alle omstændigheder er ord som prisbillig og markedsledende ikke
ord man forbinder med TDC ..

Det er faktisk også derfor jeg syntes det er lidt fantastisk at
CyberCity er SÅ langt bagefter at selv TDC er meget billigere end
dem..

Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 05-06-05 10:19

> [...]

> da også været et par sager hvor de ikke har indført diverse "åbenlyse"
> ting før de næsten var trukket i retten osv osv..

Kan du ikke lige henvise mig til stedet der fortæller at man SKAL sænke
prisen ?

Med den enorme viden du ligger inde med mht. til virksomhedsdrift er du vel
klar over der er noget der hedder frie markedskræfter ?

Jeg er bange for at jeg en dag ved lejlighed vil se dig stå hos en
Mercedesforhandler og påberåbe dig retten til at få en SLK 500 til samme
pris som en Hyundai Getz, da de jo begge har hjul, og kan køre dig fra A til
B.

Akkurat som vi har frit marked har vi metodefrihed, hvis du ikke kan leve
med den pris din leverandør giver dig, så find en anden, igen:

Det er IKKE skrevet nogle steder at priserne skal følges ad udbydere
imellem.

Og igen, der er jo andet i ADSL verdenen end blot prisen, flere inkl. mig
selv har nævnt det for dig, men uden held.

Kim

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-06-05 15:18

On Sun, 5 Jun 2005 11:19:22 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

>Kan du ikke lige henvise mig til stedet der fortæller at man SKAL sænke
>prisen ?

Det står ingen steder men hvis man halter bagefter er "straffen" at
man mister sine kunder. Specielt på tele området er kunderne meget
lidt loyale.

>Med den enorme viden du ligger inde med mht. til virksomhedsdrift er du vel
>klar over der er noget der hedder frie markedskræfter ?

Jada, enhver virksomhed har da ret til at prissætte sine produkter som
de vil, samtidigt bestemmer kunderne så om de vil købe produktet til
den pris. SOm du nok har set bl.a herinde er der mange der er
utilfredse med CC's priser og jeg vile vædde med at der ikke går mange
måneder før CC begynder at se forholdsvis massive nedgange i
kundemassen hvis de ikke sænker prisen. Der er garanteret mange CC
kunder der som mig lige bliver hængende nogle få måneder for at se om
priserne kommer ned, gør de ikke det så smutter vi/jeg ..

> [...]
>pris som en Hyundai Getz, da de jo begge har hjul, og kan køre dig fra A til

Hvis du syntes at forskellen mellem en TDC ADSL forbindelse og en
CyberCity ADSL forbindelse er at sidestille med forskellen mellem en
Mercedes og en Hyundai så er du enten meget dum eller ansat hos CC..
Ja CC har et udemærket produkt men SÅ meget bedre er det altså heller
ikke..

>Akkurat som vi har frit marked har vi metodefrihed, hvis du ikke kan leve
>med den pris din leverandør giver dig, så find en anden, igen:

Yeps, og det vil jeg skam også gøre hvis de ikke snart sætter priserne
ned, lidt ligesom de andre herinde som også vil skifte hvis prisen
ikke snart falder..

>Det er IKKE skrevet nogle steder at priserne skal følges ad udbydere
>imellem.

Nope men det er givet at CC vil miste mange kunder hvis de ikke sænker
priserne. Grunden til at det er givet er at de er SÅ meget dyrere at
det er værd at tage al bøvlet med at skifte udbyder. Problemet bliver
så dobbelt for Cybercity, de har nemlig en masse glade kunder som i
bund og grund helst ville blive, disse skifter så til en anden udbyder
(F.eks TDC) og finder måpske ud af at TDC's ADSL er mindst ligeså godt
for dem og så skifter de jo nok ikke væk derfra før det evt kan betale
sig at skifte og med CC's priser bliver det jo nok næppe der de kommer
igen..

>Og igen, der er jo andet i ADSL verdenen end blot prisen, flere inkl. mig
>selv har nævnt det for dig, men uden held.

Jamen jeg er klar over at du mener at jeg absolut SKAL indregne en
masse parametre der for mig og en masse andre INTET betyder. F.eks er
du jo en af dem som mener at jeg SKAL indregne prisen for min fastnet
telefon uanset om jeg har tænkt mig at afskaffe den eller ej. Jeg har
så forsøgt at få dig til at forstå at hvis jeg har fastnet og ikke vil
af med den så er den parameter ligegyldig og desuden kan jeg jo
stadigvæk få en 2048/512 OG telefon linie billigere end CC kan levere
ADSL linien uden telefon.

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-06-05 11:36

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev

> Det står ingen steder men hvis man halter bagefter er "straffen" at
> man mister sine kunder. Specielt på tele området er kunderne meget
> lidt loyale.

Det er noget sludder..

Om så CC sætter priserne *op*, så vil jeg stadig være CC kunde!

Der er *mange* som har nogle helt andre kriterier end priser, men det fatter
du simpelthen bare ikke. Du er fuldstændig ensidigt fokuseret på priser, og
det må da være surt at være så discountfikseret!

Vi andre vil gerne betale for kvalitet, og heldigvis har vi da råd til tid,
uden at skulle hyle op som små tøsefornærmede fattigrøve

Claus

Fra : Me @ Work

Dato : 09-06-05 12:02

On Thu, 9 Jun 2005 12:36:14 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Om så CC sætter priserne *op*, så vil jeg stadig være CC kunde!

Hmm, og udaf den kommentar kan vi så konkludere at du ser dig selv som
"kunder" ?

Hvis du ser i gruppen her så er der efterhånden ved at være en del der
ihvertfald snakker om at forlade dem hvis de ikke snart får deres
priser ned på et fornuftigt niveau.

>Der er *mange* som har nogle helt andre kriterier end priser, men det fatter
>du simpelthen bare ikke. Du er fuldstændig ensidigt fokuseret på priser, og
>det må da være surt at være så discountfikseret!

Hvor mange er *mange* ? Om det så er 90% tror du så at CC er
interesseret i at miste 10% af deres kunder ?

>Vi andre vil gerne betale for kvalitet, og heldigvis har vi da råd til tid,
>uden at skulle hyle op som små tøsefornærmede fattigrøve

Jeg er ikke fattig, jeg kan sagtens få råd til at betale for min linie
selv med den pris jeg skal betale idag men som de fleste andre folk
der har penge så får man dem ikke ved at være ødsel. (Det er de
færreste folk der er så rige at de kan være ødsle med deres penge og
stadigvæk være rige)...

Hvis nu vi ser på pris/ydelsesforhold mener du så at cybercity leverer
et produkt der er 30% bedre end konkurrenterne ? For som det er nu er
CC hele 30% dyrere med 2Mbit/512Kbit end det billigste tilbud ...

CC skal have hele 2520 kroner mere om året end konkurrenterne, syntes
du det er en forskel der er helt fair ?

Og husk lige at hvis du ønsker at bringe TDC og deres krav om
telefonforbindelse ind i debatten så kan den SAGTENS dækkes ind under
de 2520 kroner og for de sidste 1200 kan man jo så købe en
firewall/router ...

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-05 08:26

"Me @ Work" <not_me@unknown.dk> skrev

> Hmm, og udaf den kommentar kan vi så konkludere at du ser dig selv som
> "kunder" ?

Jeg ved ikke, hvad du kan konkludere af mærkelige ting, det må være dit eget
problem..

> Hvor mange er *mange* ? Om det så er 90% tror du så at CC er
> interesseret i at miste 10% af deres kunder ?

Henrik har kørt *utallige* tråde i de interne CC grupper, hvor der er mange,
som fortæller det samme som jeg.

> Hvis nu vi ser på pris/ydelsesforhold mener du så at cybercity leverer
> et produkt der er 30% bedre end konkurrenterne ? For som det er nu er
> CC hele 30% dyrere med 2Mbit/512Kbit end det billigste tilbud ...

Jeg kan slet ikke få det produkt hos en eneste af konkurenterne som jeg har
nu hos CC, så ja, der er ingen tvivl for mig.

> CC skal have hele 2520 kroner mere om året end konkurrenterne, syntes
> du det er en forskel der er helt fair ?

Jeg er fuldstændig ligeglad med priser, det er ikke et kriterie for mig
overhovedet.

Dernæst, hvad er det for noget sludder med at være "fair"? Det er da det
rene vrøvl, hvem *tvinger* dig til at blive kunde hos CC?

CC har retten til selv at bestemme sine priser, og kan man ikke lide det, så
kan man da bare finde en anden udbyder, så nemt er det!

Hvem i himlens navn har lovet dig, at priserne skal være "fair"?

Claus

Fra : Troels Hansen

Dato : 06-06-05 19:50

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> lidt omkring så lader det til at jeg ikke kan finde en eneste i min
> omgangskreds som reelt har haft problemer med deres TDC linie.

Jeg havde godt nok problemer med TDC da jeg havde dem.
Startede med at linien ikke virkede i en uge da jeg fik den. Viste sig
så at centralen ikke var klar?? Det kunne de bare ikke se.
Men synes godt nok også tit linien var nede i korte periode (5-15
minutter), i al den tid jeg havde dem (ca 1½ år).
De support medarbejdere de har siddende er total ukompetente, og findes
svaret ikke i den manual de sidder emd kan problet ikke løses.

Har ingen problemer haft hos cc, og synes deres support er super, og at
de rant faktisk ved hvad de snakker om.

Fra : Per

Dato : 06-06-05 10:17

"Erroneus" <hoderj@gmail.com> wrote in message
> [...]
> upload, som MANGE gerne vil, så er CC sat godt og grundig af og kommer de
> ikke med noget udspil så vil de tabe kunder.

3Mbit ned til 429,- Det er der vist ikke andre der kan være med til?
Og hovedparten af ADSL brugere i .dk er ligeglad med upload. Det er jo kun
fordi det er alle nørderne og piraterne der skriver i denne slags gruppe. Hr
og fru Danmark aner da ikke hvad upload er. De er bare glade for at kunne
køre deres NetBank med 2Mbit.

Fra : Erroneus

Dato : 06-06-05 11:30

"Per" <no@tak.dk> wrote in

> [...]
> gruppe. Hr og fru Danmark aner da ikke hvad upload er. De er bare
> glade for at kunne køre deres NetBank med 2Mbit.

Som jeg skrev før, har de enkelte linier hvor de er billigst, men kigger
du på resten af deres linier bliver de udkonkurret af TDC og tele2.

Iøvrigt finder jeg det lidt pudsigt at du mener hr og fru jensen har brug
for en 2mbit...

Hr og fru jensen har ikke forstand på download hastigheder, de kigger på
prisen og allerhøjst vil de bare have en linie hvor de betaler et fast
beløb til en lav pris.

Stor upload har en bestemt målgruppe, men jeg mener nu ikke den er helt
lille. De fleste unge mennesker vil gerne have en ok upload, da de bruger
deres linie til deling, spil, server og andet som trækker på uploaden.

Så kan man diskutere moralen i fildeling osv. men det er sådan set sagen
udvedkommende.

---
Hoder J

Fra : Me @ Work

Dato : 06-06-05 11:36

On Mon, 6 Jun 2005 11:17:16 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

> [...]
>og fru Danmark aner da ikke hvad upload er. De er bare glade for at kunne

Man kunne jo så passende argumentere for at det er de samme folk som
gerne vil have den ekstra upload der også gerne vil have den store
download. (Og derudaf kan man så udlede at det er de færrste der har
brug for f.eks 3Mbit)

Hvis man så ser på det, hvor mange af de små og mellemstore linier er
det så lige er billigst hos CC så må man sige at de ikke er billigst
for den slags folk som du kalder hovedparten.. (Eller sagt på en anden
måde. Hovedparten af ADSL brugerne vil ikke vælge CyberCity hvis de
kigger på prisen).

Hvis folk kun skal have deres netbank kørende og surfe lidt så er en
2Mbit voldsomt overdrevet..

Derimod kan man også argumentere for at "alm" brugere snart bliver
nødt til at fokusere på upstream da denne jo er mindst ligeså
nødvendig når nu de skal til at køre IP-Telefoni og CC har aldrig
været særlig god/billig specielt med upload.

Henrik

Fra : Per

Dato : 07-06-05 06:43

> [...]
> gerne vil have den ekstra upload der også gerne vil have den store
> download. (Og derudaf kan man så udlede at det er de færrste der har

Jeg ville da gerne bytte min 2048/512 for en 3Mbit.

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-06-05 12:05

Per wrote:

> [...]
> fordi det er alle nørderne og piraterne der skriver i denne slags gruppe.
> Hr og fru Danmark aner da ikke hvad upload er. De er bare glade for at

Der er faktisk mange der er interesseret i høj upload. Mange har efterhånden
købt et digitalkamera, og hvordan får man lavet kvalitetsbilleder på papir ?
Ved f.eks. at uploade billederne til en fotohandler. Det er ofte flere
hundrede MB's der skal sendes, og så er det ikke sjovt at sidde med en
128 kb upload..

Martin.

Fra : René Sørensen

Dato : 06-06-05 16:40

Per wrote:

> [...]
> og fru Danmark aner da ikke hvad upload er. De er bare glade for at kunne

Jep jeg klager heller ikke.
2048/192 til 279 og en 1024/256 til 360. Der kan tdc sgu heller ikke
følge med.

Det er utroligt at Henrik gider at blive ved med at øffe. Hvorfor
smutter han ikke bare til tdc hvis han er så utrilfreds med cc.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-06-05 18:39

On Mon, 06 Jun 2005 17:40:18 +0200, René Sørensen
<renems@pip.cybercity.dk> wrote:

>Jep jeg klager heller ikke.
>2048/192 til 279 og en 1024/256 til 360. Der kan tdc sgu heller ikke
>følge med.

2048/128 koster 379 og 1024/256 koster 499 .. Det forholder sig
faktisk sådan at CC er den klart dyreste udbyder af 1024/256

At du så måske har fået noget rabat i forhold til listeprisen er vist
ikke noget vi kan bruge til ret meget..(Udover at konkludere at du da
er heldig at få produktet billigere end de andre kunder)...

Kender også en der arbejder i et stort supermarked, hun får 5% rabat,
hvis den rabat gør at hun får mælken billigere end hos konkurrenten
skal jeg så også udtale at den er billigst bare pga. at HUN kan få den
rabat selvom JEG som ikke får rabatten måske kan købe den billigere
hos de andre ?

Hvis vi skal sammenligne noget så bliver det listepriserne..Hvis vi
begyndte at kigge på hvad visse CC kunder virkeligt betaler for deres
linie så bliver diskutionen bare ENDNU mere pinlig for Cybercity for
så kommer vi jo til at se at der er måske 10 forskellige priser på det
samme produkt og at nogle altså f.eks betaler 499 for den 1024/256
linie som du efter eget udsagn får til 360 kroner.

>Det er utroligt at Henrik gider at blive ved med at øffe. Hvorfor
>smutter han ikke bare til tdc hvis han er så utrilfreds med cc.

Fordi det ville være nemmere at CC nedsatte deres priser så jeg var
fri for at skifte. Som også sagt før så er der jo lidt bøvl i
forbindelse med skifte.. Men hvis nu alle dem som klager over at deres
priser er for høje smuttede SÅ ville CC få øjnene op og sænke
priserne, bare sørgeligt at de først sænker priserne når folk allerede
HAR forladt butikken og sikkert kun kommer retur hvis CC en dag skulle
blive væsentligt billigere end konkurrenterne som TDC og Tele2 er
idag.

Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-06-05 19:47

Men hvis nu alle dem som klager over at deres
> priser er for høje smuttede SÅ ville CC få øjnene op og sænke
> priserne...

Tjaaa, hvis de ikke engang kan få dig Henrik på porten med din indstilling
så tror jeg sgu ikke der er mange der følger efter.

Kim

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-06-05 21:30

On Mon, 6 Jun 2005 20:46:58 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]

>Tjaaa, hvis de ikke engang kan få dig Henrik på porten med din indstilling
>så tror jeg sgu ikke der er mange der følger efter.

Jamen bare rolig, jeg har været CC kunde i det sidste mange år men jeg
har det på samme måde som flere andre herinde har giveet udtryk for,
hvis der ikke sker noget indenfor de næste par måneder så ER jeg skam
også skredet, jeg gider ikke betale så meget ekstra for min ADSL bare
fordi det er hos CC...

Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-06-05 21:57

> [...]
> hvis der ikke sker noget indenfor de næste par måneder så ER jeg skam
> også skredet, jeg gider ikke betale så meget ekstra for min ADSL bare

Jojo, jeg tjekkede lige den interne CC gruppe, og der vrøvlede du allerede
d. 18/1-05 om at CC priser er for høre.

Hvor længe vil du lade os vente med dit korstog, foreløbig er der ikke sket
noget de sidste knap 6 mdr.

Der sker nok heller ikke nóget de næste 6 mdr. så kom nu ind i kampen, og
skift.

Kim

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-06-05 16:15

On Mon, 6 Jun 2005 22:56:39 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

>Jojo, jeg tjekkede lige den interne CC gruppe, og der vrøvlede du allerede
>d. 18/1-05 om at CC priser er for høre.

Jeg har ikke adgang til nyheder på den server der er så gamle, derfor
er det lidt svært for mig at kommentere på det...

>Hvor længe vil du lade os vente med dit korstog, foreløbig er der ikke sket
>noget de sidste knap 6 mdr.

Forskellen er at dengang var de lidt for dyre nu er de MEGET for
dyre..

>Der sker nok heller ikke nóget de næste 6 mdr. så kom nu ind i kampen, og
>skift.

Du har mit ord for at er der ikke sket noget om 6 måneder med deres
priser så er jeg smuttet ..

En anden ting er så at så er der sgu nok MANGE der er smuttet, men det
er jo så CC's problem..

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-06-05 11:40

> [...]

> priser så er jeg smuttet ..
> En anden ting er så at så er der sgu nok MANGE der er smuttet, men det

Det tvivler jeg stærkt...

Der er næppe ret mange af CC's kunder, der er så smalsporede, at de kun har
een ting i hovedet og ikke er i stand til at se tingene i perspektiv!

Claus

Fra : Me @ Work

Dato : 09-06-05 12:03

On Thu, 9 Jun 2005 12:39:55 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Det tvivler jeg stærkt...
>
>Der er næppe ret mange af CC's kunder, der er så smalsporede, at de kun har
>een ting i hovedet og ikke er i stand til at se tingene i perspektiv!

Der er nok få af CC's kunder der gider at deres venner som er kunder
hos TDC griner ad dem når de betaler for meget for deres ADSL..

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-05 08:28

"Me @ Work" <not_me@unknown.dk> skrev

> Der er nok få af CC's kunder der gider at deres venner som er kunder
> hos TDC griner ad dem når de betaler for meget for deres ADSL..

Det kan da kun være smalsporede og ensidige, colapattende teenagere, som
tænker sådan. Resten er nok i stand til at se på ydelse og kvalitet.

Claus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-06-05 10:54

> Det kan da kun være smalsporede og ensidige, colapattende teenagere, som
> tænker sådan. Resten er nok i stand til at se på ydelse og kvalitet.

Nu er jeg ikke en colapattende teenager så det er måske derfor:

Kvalitet og stabilitet er nøgleordene for min forbindelse. Derefter er det
hastighed, og endelig er det pris.

Claus har fat i den lange ende IMHO.

"Jeg kan spare et snoldet beløb hver måned ved at skifte til udbyder YYY" er
et mystisk argument. Det koster besvær at skifte, jeg sparer ufatteligt lidt
og skal forlade noget der virker(tm)?? No way.

Thomas

Fra : René Sørensen

Dato : 07-06-05 15:54

Henrik Madsen wrote:

> 2048/128 koster 379 og 1024/256 koster 499 .. Det forholder sig
> faktisk sådan at CC er den klart dyreste udbyder af 1024/256

Det var også en skrivefejl med 2048/192... Det er selvfølgelig 379,-
Men jeg kender flere der har 1024/256 til 360,- Hvad jeg har forstået,
er det alle der tidligere havde 1024/128 til 360,00 der over to omgange
er blevet opgraderet til 1024/256 for 360,00. Så det er altså ikke få
det drejer sig om.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-06-05 16:29

On Tue, 07 Jun 2005 16:53:52 +0200, René Sørensen

>Det var også en skrivefejl med 2048/192... Det er selvfølgelig 379,-

Klart. Og med denne hastighed er du jo også godt kørende, denne linie
kapacitet er så desværre den eneste som CC er billigst med ..

En anden ting er så at en linie der er så usynkron ikke giver dig det
fulde udbytte og begrænser dig i de muligheder du har for at benytte
den. Eller sagt på en anden måde, der er ting som en sådan linie
simpelthen ikke kan bruges til.. (Hvilket jo også er ligemeget hvis
man ikke bruger de ting til noget)...

> [...]
>er det alle der tidligere havde 1024/128 til 360,00 der over to omgange
>er blevet opgraderet til 1024/256 for 360,00. Så det er altså ikke få

Men hvis "næsten" alle har den pris hvorfor sætter de så ikke prisen
ned på deres hjemmeside, jeg vil vædde med at nye kunder ikke kan få
den pris..

Hvis de nedsatte prisen til det så ville de være de billigste med den
kapacitet også, istedetfor er de nu på papiret ihvertfald de dyreste
og desuden er der jo ikke meget rimelighed i at man i samme "butik"
ikke skal betale det samme for samme vare. Tror også nok du ville
blive lidt muggen hvis du kom i Føtex og så at der var 2 priser på en
liter mælk og nogle fik mælken til en billigere pris end du kunne.
(Visse steder er der rabatordninger hvis man er ansat eller f.eks
storkunderabat men der er jo ingen af de elementer indblandet her, det
er bare 2 kunder der køber samme vare)...

Henrik

Fra : René Sørensen

Dato : 08-06-05 18:17

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> den. Eller sagt på en anden måde, der er ting som en sådan linie
> simpelthen ikke kan bruges til.. (Hvilket jo også er ligemeget hvis

Rigtigt. Man kan ikke bruge den til p2p. Men det bruger jeg den heller
ikke til. Jeg surfer, henter patch, modt og lign. Og så spiller jeg
online på nettet hver anden søndag. Og der virker den fint. Min kone
sidder på den bærebare og server rundt. Så linjen er perfekt til os.

> Men hvis "næsten" alle har den pris hvorfor sætter de så ikke prisen
> ned på deres hjemmeside, jeg vil vædde med at nye kunder ikke kan få
> den pris..

Her er vi enige. De skulle lave de priser for alle. Ved også flere har
2048/256 til 395,-

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Finn Oluf Espersen

Dato : 07-06-05 16:50

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det alle der tidligere havde 1024/128 til 360,00 der over to omgange er
> blevet opgraderet til 1024/256 for 360,00. Så det er altså ikke få det

Ja det er godt nok en weird prispolitik de har hos Cybercity.
Folk betaler vildt forskellige priser for de samme båndbredder.

Man skal ligesom prutte lidt om prisen med dem.

Har overvejet om man skulle begynde at fedte lidt for dem i deres egen
nyhedsgruppe for at opnå en bedre pris.

Finn

Fra : BigMann

Dato : 07-06-05 17:06

Man kan jo vælge som privat kunde at købe deres erhverv´s produkt ADSL Pro
4 Mbit / 768 Kbit til 499.- + moms = 623,75 pr. md. Det er jo ikke tosset i
pris.

/Bigmann

Fra : Erroneus

Dato : 06-06-05 20:14

René Sørensen <renems@pip.cybercity.dk> wrote in

> Jep jeg klager heller ikke.
> 2048/192 til 279 og en 1024/256 til 360. Der kan tdc sgu heller ikke
> følge med.

Og hvad kan vi bruge dine speciel priser til?

Vi får jo ikke linen til dine priser selvom vi nævner det, for det er CC
totalt ligeglad med da de jo går ind for forskelsbehandling blandt
kunderne.

---
Hoder J

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 04-06-05 11:23

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> writes:
> Jeg har spurgt TDC og de siger så også at de regner med at være klar
> med ADSL uden tlf. abbo fra efteråret,

Det lyder umiddelbart ret usandsynligt. Hvem hos TDC har den ide?
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-06-05 14:40

On Sat, 04 Jun 2005 12:22:59 +0200, Lars Balker Rasmussen
<lars@balker.dk> wrote:

>Det lyder umiddelbart ret usandsynligt. Hvem hos TDC har den ide?

Spurgte TDC den 28 April og fik dette svar tilbage den 3 maj ..

Kære Henrik Madsen

Vi arbejder på at kunne levere adsl uden fastnettelefon, men foreløbig
er det ikke muligt.

Vi håber at have det klar engang til efteråret, og lige snart vi har
en endelig dato, vil det stå på vores hjemmeside www.tdc.dk.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at besvare denne mail. Gør du
det, vil jeg bede dig om ikke at slette noget i den tidligere tekst.

Har du bestilt din gratis Digital Signatur? - hvis ikke, kan du
bestille den her med det samme.

Du kan få en oversigt over dine abonnementer
på selvbetjening.tdconline.dk.

Venlig hilsen

Jane Hansen
Kunderådgiver, TDC Privat

TDC Totalløsninger A/S
Kundeservice
Teglholmsgade 1
0900  København C
Tlf. 80 80 80 10
Fax 80 30 30 30
E-mail kundeserviceprivat@tdc.dk
Web tdc.dk

Henrik

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 06-06-05 16:16

Martin Mollerup wrote:
> 8 M til 800 + Moms
>
> Mollerup

så skete der noget med CC´s priser

ADSL Pro priser

Down/Upstream Abo./md.
512/256 Kbit/s 349 kr. (436,25) Inkl moms
512/512 Kbit/s 399 kr. (498,75) Inkl moms
1024/256 Kbit/s 399 kr. (498,75) Inkl moms
1024/512 Kbit/s 449 kr. (561,25) Inkl moms
2048/512 Kbit/s 475 kr. (593,75) Inkl moms
4 mbit/768 Kbit/s* 499 kr. (623,75) Inkl moms
8 Mbit/768 Kbit/s* 799 kr. (798,75) Inkl moms

taget fra Cybercity Erhverv ;) priser i parentes er inkl moms ;)

Mvh

Hans Henrik Andersen

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 06-06-05 16:18

> [...]
>

> Mvh
>
> Hans Henrik Andersen

> 8 Mbit/768 Kbit/s* 799 kr. (998,75) Inkl moms

ups ;)

Fra : Sune

Dato : 06-06-05 19:39

On Mon, 06 Jun 2005 17:16:17 +0200, Hans Henrik Andersen <keglemiden@gmail.com> wrote:

> 2048/512 Kbit/s 475 kr. (593,75) Inkl moms

Og privatprisen
2048/512 Kbit/s 669 kr

Så skal vi jo alle til at konvertere til ADSL PRO!
:P

Mvh
Sune

Fra : lars

Dato : 07-06-05 22:17

"Sune" <jun200321@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og privatprisen
> 2048/512 Kbit/s 669 kr

nu må det FANDME snart stoppe.

hvorfor skal de være så dyre ved cyber shitty?!??!!?!??!?!?

hvorfor kan vi ikke få en dato hvor de sænker priserne, så vi ved om vi skal
skride eller blive på den synkende
skude!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Me @ Work

Dato : 08-06-05 10:02

On Tue, 7 Jun 2005 23:16:40 +0200, "lars" <asd@asd.com> wrote:

> [...]
>skride eller blive på den synkende
>skude!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Lars

Hvis du ikke allerede har gjort det så prøv evt. at skrive til
Cybercity og stil dem spørgsmålet. Hvis de får nok henvendelser kan
det være de får øjnene op og sænker deres priser til et mere
realistisk niveau..

Henrik

Fra : Per

Dato : 08-06-05 14:13

> [...]
> skal skride eller blive på den synkende
> skude!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helt ærlig, hvor gammel er du lige? Hvorfor skifter du dog ikke bare
udbyder, så vi slipper for dit brok?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-06-05 15:56

On Wed, 8 Jun 2005 15:12:51 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Helt ærlig, hvor gammel er du lige? Hvorfor skifter du dog ikke bare
>udbyder, så vi slipper for dit brok?

Det kan godt være at formuleringen lader noget tilbage at ønske men
selve spørgsmålet er da meget relevant..

Tror der er mange CC kunder der som Lars sidder og håber på at
CyberCity om ikke andet så melder ud at de ikke sænker priserne hvis
det er sådan landet ligger. Som det er nu sidder der en stak mennesker
og venter på at de evt sænker priserne fordi de ellers vil skifte..

Derudover kan jeg berette om ihvertfald 1 kunde som Cybercity har
tabt. Min kollega har lige bestilt en linie hos Telia, han ville
ellers hellere have haft CC men endte med at vælge Telia da deres
priser er noget mere konkurrencedygtige. Nu ved jeg godt at CC sikkert
ikke græder sig i søvn over een tabt kunde men man kan jo ikke lade
være med at tænke over hvor mange flere der evt er derude ..

Henrik

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-06-05 09:24

> [...]

> det er sådan landet ligger. Som det er nu sidder der en stak mennesker
> og venter på at de evt sænker priserne fordi de ellers vil skifte..

Det er sgu en sjov indgangsvinkel til tingene du opererer med.

Forventer du at alle du handler med informerer dig hvis de "IKKE" flytter på
priserne i forhold til konkurrenterne ?

Igen, vi har frit marked, ønsker man ikke og sidde og lurepasse, så man man
selv tage action.

Din opfattelse af et konkurrencemarked mener jeg er helt ved siden af, du
vælger at argumentere med "en af dine kollegaer", 2 af mine naboer og lign.

Det er sgu ikke den slags "lørdagformiddagsstorcenterundersøgelser" man kan
bruge til en skid.

> Nu ved jeg godt at CC sikkert
> ikke græder sig i søvn over een tabt kunde men man kan jo ikke lade
> være med at tænke over hvor mange flere der evt er derude ..

Tja, CC er nu engang bedst til at vurdere deres situation, og vælger emd
garanti at tage action på prisen, såfremt de mener det er nødvendigt, men
det kan jo også være de vurderer at deres "core-kunde" fokuserer¨på andet
end prisen. Irma har f.eks. fået et godt boost de sidste år "selvom" deres
priser på varer er dyrere end Fakta.
Og Fakta er nu engang, at det ikke er alle der "har lyst til at blive lidt
længere", at du så vælger at blive længere hos CC trods de ikke danser efter
din pibe fatter jeg intet af.

Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-06-05 11:43

> [...]

> det er sådan landet ligger. Som det er nu sidder der en stak mennesker
> og venter på at de evt sænker priserne fordi de ellers vil skifte..

Hvordan kan du vedblive at tro det?!

Du har fået *utallige* indlæg fra folk i de interne CC grupper, som går på,
at folk er temmelig ligeglade med priser, fordi det ikke er deres kriterie,
alligevel vedbliver du med alt dit vrøvl!

Claus

Fra : Me @ Work

Dato : 09-06-05 12:05

On Thu, 9 Jun 2005 12:42:35 +0200, "Claus Tersgov"
> [...]

>at folk er temmelig ligeglade med priser, fordi det ikke er deres kriterie,
>alligevel vedbliver du med alt dit vrøvl!

Hvor mange af de "alm." brugere som er ligeglad med de ting som CC
giver ekstra tror du skriver der..

Hvor mange tror du der sidder og tænker det samme som mig men ikke
gider den hetz der er blevet kørt derinde af ganske få individer som
vede hvert forsøg på debat/dialog har savet det hele ned med
personangreb og mudderkast...

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-05 08:43

"Me @ Work" <not_me@unknown.dk> skrev

> Hvor mange af de "alm." brugere som er ligeglad med de ting som CC
> giver ekstra tror du skriver der..

Aner det ikke, og det interesserer mig nu heller ikke...

> [...]
> gider den hetz der er blevet kørt derinde af ganske få individer som
> vede hvert forsøg på debat/dialog har savet det hele ned med

Aner det ikke, og det interesserer mig egentlig heller ikke.....

Claus

Fra : Finn Oluf Espersen

Dato : 08-06-05 17:53

> Helt ærlig, hvor gammel er du lige? Hvorfor skifter du dog ikke bare
> udbyder, så vi slipper for dit brok?

Hvor gammel er du selv ?

Tag dog og respekter andres mening og lad være med at kaste med mudder
efter
andre.

Hvem er VI iøvrigt i denne forbindelse, - er det dig selv der er i
flertal.

Finn

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Fietsenmaker

Dato : 09-06-05 09:09

Nu har denne diskussion været igang meeeeeget længe, hvad kommer der ud
af det???...........Mudderkastning.
I må være mange der ikke kan få tiden til at gå, for det er ved at være
kedelig at følge med.
Nu skal I ikke stoppe, for det giver mine lattermuskler daglig motion,
meget fornuft er der ikke.
Jeg har haft CC siden 1995 fra modem til adsl og har aldrig haft
problemer med min forbindelse og vil gerne betale for en god forbindelse.
Så vidt jeg ved, lever vi i et frit land og kan skifte udbyder når
bindingsperioden er udløbet. Så hvis man er ked af sin nuværende udbyder
så skift, så har formentlig ikke flere problemer.
Jeg kan godt forstå at nogle kan være iriteret over nogle indlæg, men
gør som mig hold dig i skindet indtil diskussionen trækker så langt ud
at det ligner en børnehave der skal bestemme om man skal jordbærgrød med
eller uden fløde.
Fortsat god diskussion.
Fietsenmaker

Fra : N/A

Dato : 11-06-05 09:30

Fra : Henrik Madsen

Dato : 11-06-05 09:30

On Fri, 10 Jun 2005 15:13:34 +0200, "lars" <asd@asd.com> wrote:

>"Nye priser fra CC 1-6-2005"
>hvor er det lige de nye priser er???

De kom ikke...

>Og hvorfor er min upload doblet op fra den 1. juni??? Hvis DET er deres modspil, så sig det da.

Hvad linie havde du og hvad har du fået ? Kunne jo være rart at vide
om du bare har været heldig eller det er alle der har fået det.
Desværre er CC berygtet for at deres priser er meget svingende fra
kunde til kunde selvom de har samme båndbredde.

>Det som nager mig er hvorfor cc ikke melder noget ud. De kan da sige, vi laver ikke noget modspil mod tdc... fint nok, så ved man hvor man står. Men sådan som det ligger nu, så aner man ikke bu eller bæ.

Lige netop. Nu har alle de andre meldt ud og nedsat deres priser (T2
dog først pr 01-07) hvorfor melder CC så intet ud.

>jeg er sådan set ligeglad om cc sænker priserne, jeg vil bare vide det! jeg er kunde, jeg vil vide hvor jeg står!!!

Jeg er ikke helt ligeglad med om priserne sænkes . Dog ville det
være rart at vide så man kan komme igang med flytningen hvis de meldte
ud at de IKKE sænker deres priser. Som det er nu går man jo lidt rundt
i et dødvande fordi man håber de snart nedsætter priserne så man
slipper for bøvlet med at skifte.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 12-06-05 10:10

Henrik Madsen wrote:

> De kom ikke...

Husk at læse før du skriver:
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

> Desværre er CC berygtet for at deres priser er meget svingende fra
> kunde til kunde selvom de har samme båndbredde.

Den påstand vil vi se beviser for.

> Lige netop. Nu har alle de andre meldt ud og nedsat deres priser (T2
> dog først pr 01-07) hvorfor melder CC så intet ud.

Læs denne side

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-06-05 10:53

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> wrote in message

> Husk at læse før du skriver:
> http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

> Den påstand vil vi se beviser for.

Tal for dig selv.

Jeg behøver ikke de beviser, da de eksistere.

Mogens

Fra : lars

Dato : 12-06-05 10:55

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Husk at læse før du skriver:
> http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

vi er ligeglade med erhvervs priser.. vi er privat kunder så vi vil have
privat priser

Fra : Madsen

Dato : 12-06-05 11:14

lars wrote:
> "Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> vi er ligeglade med erhvervs priser.. vi er privat kunder så vi vil
> have privat priser

Hvis du er ligeglad med erhvervs priser/produkter, har du vist ikke mange
muligheder for at få den hastighed som denne tråd omhandler.
--
Madsen

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 12-06-05 11:59

> vi er ligeglade med erhvervs priser.. vi er privat kunder så vi vil have
> privat priser

Private kan jo også skifte til erhverv aboment ;) men så skal man jo
bare lige huske at gør man det så fanger bordet i 12 mdr ;)

/Hans Henrik der nyder godt af sit adsl pro 4mbit og snart 8mbit ;)

Fra : Sune

Dato : 12-06-05 12:12

On Sun, 12 Jun 2005 12:58:34 +0200, Hans Henrik Andersen <keglemiden@gmail.com> wrote:

>Private kan jo også skifte til erhverv aboment ;) men så skal man jo
>bare lige huske at gør man det så fanger bordet i 12 mdr ;)

Uanset hvad CC kalder produktet er det et salg til private kunder, og hvis lovgivningen ikke giver
mulighed for at binde private kunder i 12 mdr, vil en sådan binding ikke gælde.

Mvh
Sune

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 12-06-05 12:55

> [...]
> mulighed for at binde private kunder i 12 mdr, vil en sådan binding ikke gælde.

tegner en privat person et erhvervs abo så skriver den person under på
at de binder sig for 12 mdr :) der er andre regler for erhverv

mvh

Hans

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-06-05 13:00

Hans Henrik Andersen wrote:

> tegner en privat person et erhvervs abo så skriver den person under på
> at de binder sig for 12 mdr :) der er andre regler for erhverv

Og hvis det er juridsk i orden, hvorfor tror du så at mobilselskabet '3'
ikke bare har gjort sådan hele tiden ?

--
Don't waste space

Fra : Sune

Dato : 12-06-05 13:22

On Sun, 12 Jun 2005 13:54:47 +0200, Hans Henrik Andersen <keglemiden@gmail.com> wrote:

>tegner en privat person et erhvervs abo så skriver den person under på
>at de binder sig for 12 mdr :) der er andre regler for erhverv

Som forbruger kan du ikke fraskrive dig dine rettigheder uanset hvad.

Så hvis det er ulovligt at binde private kunder i 12 måneder, er de private kunder ikke bundet af
kontrakten.

Mvh
Sune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-06-05 11:23

"Hans Henrik Andersen" <keglemiden@gmail.com> skrev

> Private kan jo også skifte til erhverv aboment ;) men så skal man jo
> bare lige huske at gør man det så fanger bordet i 12 mdr ;)
> /Hans Henrik der nyder godt af sit adsl pro 4mbit og snart 8mbit ;)

Har du telefoni på den?

Jeg har en 2500/768 med telefoni, som jeg i går har bedt CC om at konvertere
til ovenstående, og jeg er spændt på, hvad de siger, når man også har
telefoni på. Jeg kan ikke se, at det burde gøre den store forskel, men lad
os nu se, hvad de siger...

Claus

Fra : Henrik Madsen

Dato : 12-06-05 22:17

On Sun, 12 Jun 2005 11:09:36 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Husk at læse før du skriver:
>http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

Jamen var der nye priser der eller bare nye priser på nye produkter ??

>Den påstand vil vi se beviser for.

Hvis du har fulgt Cybercity's interne gruppe vil du se at der er mange
der har samme produkt men betaler forskelligt..

F.eks er der en del brugere der har 1536/512 for 499 mens andre
betaler 499 for 512/512 ... 512/512 kunne også en meget kort overgang
få's til 395 hvis man ringede til CC's kundeservice og forlangte
dette.

Og det er bare hvad der mindst er af forskelligheder omkring deres
512/512 kunder..

Cybercity har flere gange opgraderet kunder til mere end du kan få
ifølge prislisten .. (F.eks 512/512 -> 1536/512 for de 499)

Så jeg gentager gerne min påstand om at Cybercity er berygtet for at
have forskellige priser for samme produkt.

Har et par bekendte, den ene ringede ind og forlangte at få den der
512/512 til 395 og fik det. Den anden ringede ind dagen efter og ville
have samme deal, han blev afvist og det hjalp INTET at han henviste
til at hans kammy havde fået det lige dagen inden....Kammerat nummer 2
har TDC idag, han gad ikke finde sig i at han ikke kunne få det samme
for sine penge som kammerat 1..

>Læs denne side
>http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

Og hvad er det så LIIIGE at jeg kan bruge de der erhvervspriser til ?

Desuden hvis vi kigger på de priser og tillægger moms da jeg jo som
privat skal betale dette ser vi at de tilbyder :

512/256 til 436,25. TDC leverer den til 349 (Besparelse = 1047 Kr./år)

512/512 Leveres 0.25 Kr. billigere end deres tilsvarende privat linie.
Dette ændrer ikke ved det faktum at ingen er dyrere på ADSL markedet
med 512/512 end CC

1024/256 leveres 0.25 Kr. billigere end deres tilsvarende privat
linie. Dette ændrer ikke ved det faktum at ingen er dyrere på ADSL
markedet med 1024/256 end CC

2048/512 leveres 75,25 Kr./md billigere end deres tilsvarende privat
linie men selvom man vælger denne så er de stadigvæk 1437 kr. dyrere
om året end en tilsvarende linie hos TDC, det er stadigvæk SÅ meget
dyrere at man kan betale fastnet abbonement på sin alm. telefon og
stadigvæk have overskud når året er omme..

Derudover er der så et par højere hastigheder men disse er vel næppe
interessante i denne debat om PRIVATE kunders internet forbindelse,
dels fordi man skal være erhverskunde eller tegne sådan et abbonement
og derudover er disse linier vist også lidt overkill for de fleste af
de brugere der er på nettet idag.

Hvor er de NYE priser fra CC ???

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 12-06-05 22:55

Henrik Madsen wrote:

> Jamen var der nye priser der eller bare nye priser på nye produkter ??

Den forbindelse der er tale om er der kommet ny pris på, igen se link og
LÆS.

Klip fra hjemmeside 8 Mbit/768 Kbit/s* 799 kr.

ex moms

-klip-( en lang smøre som er OT(læs første indlæg))

> [...]
> til at hans kammy havde fået det lige dagen inden....Kammerat nummer 2
> har TDC idag, han gad ikke finde sig i at han ikke kunne få det samme

Hvad vil du have at vi skal bruge den slags bevisførelse til?
Hvis du gerne vil komme med beviser, kan du komme med kopi af de pågældende
fakturaer( andet vil ikke blive betragtet som bevis.)

> Og hvad er det så LIIIGE at jeg kan bruge de der erhvervspriser til ?
Øh hvad taler du om?
Den forbindelse der omtales fås KUN som ADSL pro.
Hvis du vil have den forbindelse som hele tråden handler om er det dem du
skal bruge.

Denne tråd handler om:
-Klip fra første indlæg-
8 M til 800 + Moms

Mollerup
-klip-

> Hvor er de NYE priser fra CC ???
På deres hjemme side ( linket har jeg brugt før men her er det igen):
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/
Læs det.
Til din oplysning så var den gamle pris ca. 2000,- + moms.
--
Madsen

begin 666 dot.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Henrik Madsen

Dato : 13-06-05 16:34

On Sun, 12 Jun 2005 23:54:55 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Den forbindelse der er tale om er der kommet ny pris på, igen se link og
>LÆS.

Nej nej, du overskriften hedder "nye _PRISER_ fra CC"

Nu skriver du pludseligt pris ? Er der tale om at der er kommet "nye
priser" eller "ny pris" ?

Nye priser er flertal og indikerer ligesom at det drejer sig om nye
priser på flere produkter, nogle vil endda fejlagtigt tro at dette
betyder at der kommer generelt nye priser .

Ny pris indikerer at der er en ny pris på eet produkt.

>Hvad vil du have at vi skal bruge den slags bevisførelse til?
>Hvis du gerne vil komme med beviser, kan du komme med kopi af de pågældende
>fakturaer( andet vil ikke blive betragtet som bevis.)

Ja jeg kan jo af gode grunde ikke fremvise faktura med ham der er
skiftet væk's normalpris men den anden pris kan jeg sagtens bevise :

Se evt her :

http://217.157.194.50/ccpris.jpg

Alle personlige ting er blanket ud men prisen er nem at se og som du
ser så betaler denne kunde 395 kroner for noget som andre betaler 499
for.

Angående beviser for at nogle kunder får 1536/512 til 499 så er det
bare at spørge enhver 512/512 kunde der har været kunde der i et par
år så vil de kunne fortælle dig at de blev opgraderet. Mener faktisk
det er omkring et år siden at alle 512/512 kunder fik den upgrade ...

>Denne tråd handler om:
>-Klip fra første indlæg-
>8 M til 800 + Moms

Jamen så er det jo een ny pris og ikke "nye priser fra CC 1-6-2005" Og
ergo er overskriften misvisende til at starte med..

Ok så spørger jeg igen..

Hvor er de nye PRIS_ER_ henne ?

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 14-06-05 11:38

Henrik Madsen wrote:

> Nej nej, du overskriften hedder "nye _PRISER_ fra CC"

Spørg ham der har skrevet det."Morten Mollerup"

> Nu skriver du pludseligt pris ? Er der tale om at der er kommet "nye
> priser" eller "ny pris" ?

Jeg skriver kun om en pris.

> [...]
> betyder at der kommer generelt nye priser .
>
> Ny pris indikerer at der er en ny pris på eet produkt.

Der er også kommet nye priser på to produkter.

> Ja jeg kan jo af gode grunde ikke fremvise faktura med ham der er
> skiftet væk's normalpris men den anden pris kan jeg sagtens bevise :
>
> Se evt her :
>
> http://217.157.194.50/ccpris.jpg

Spørg CC

> [...]
> år så vil de kunne fortælle dig at de blev opgraderet. Mener faktisk
> det er omkring et år siden at alle 512/512 kunder fik den upgrade ...

Ja det er en fordel at være gammel CC kunde.

> Jamen så er det jo een ny pris og ikke "nye priser fra CC 1-6-2005" Og
> ergo er overskriften misvisende til at starte med..

Spørg Morten Mollerup (det er ham der har lavet det første indlæg).

> Ok så spørger jeg igen..
>
> Hvor er de nye PRIS_ER_ henne ?

Nok en gang for prins knud
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/
Ja det er den samme side som jeg har henvist til mange gang men som du
åbenbart ikke har læst.

Har klippet det ud som der er ændringer på.
-klip-
4 mbit/768 Kbit/s* 499 kr.
8 Mbit/768 Kbit/s* 799 kr.

ex moms
-klip-
--
Madsen

begin 666 dot.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Me @ Work

Dato : 17-06-05 07:43

On Tue, 14 Jun 2005 12:38:13 +0200, "Madsen" <madsen58@hotmail.com>
wrote:

>Spørg CC

Du er sgu da en tegning af rang..

Jeg kommer med en påstand, du forlanger at jeg dokumenterer den fordi
du ikke tror på mig og når jeg så fremlægger beviserne så vil du
pludseligt slet ikke tage stilling til det men skriver bare at jeg
skal spørge CC..

Hvis du ikke vil forholde dig til det hvad skulle du så bruge beviset
til ? Hvis jeg alligevel bare skal "spørge CC" så havde jeg jo ikke
behøvet at bevise noget for dig, CC behøver jo ikke den slags beviser,
de VED godt det forholder sig sådan.

Hvis du kan så prøv f.eks at kigge i CC's interne adsl gruppe, der er
snak om nogle som vist er ved at få noget mere kapacitet, se også
gerne hvor stor forvirringen er og hvor mange folk der skriver
"Betaler du XX for den linie, jeg betaler YY for samme" ..

Ikke fordi jeg tror det vil gøre nogen forskel på din mening om sagen
men hvis det er så kan jeg da godt klippe/klistre et par af
udtalelserne herind hvis du gerne vil se dem.

>Ja det er en fordel at være gammel CC kunde.

Så det vil sige at du nu erkender at der er forskel på priserne for
samme ydelse ?

>Spørg Morten Mollerup (det er ham der har lavet det første indlæg).

LOL, det er sjovt som ingenting er din skyld når det kommer til
stykket...

>Har klippet det ud som der er ændringer på.
>-klip-
> 4 mbit/768 Kbit/s* 499 kr.
> 8 Mbit/768 Kbit/s* 799 kr.

Nye ERHVERVSPRISER...

Kan man som privat overhovedet benytte disse priser ? Mener da der er
en der har skrevet til CC at han gerne vil opgraderes til et
erhvervsabbo selvom han er privatperson...Mener bestemt også at jeg
for nyligt har set et svar fra gutten at han intet har hørt fra CC..

Henrik

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 17-06-05 15:56

> [...]
> erhvervsabbo selvom han er privatperson...Mener bestemt også at jeg
> for nyligt har set et svar fra gutten at han intet har hørt fra CC..

Ja private kan godt benytte sig af at Erhvervs Abboment :) jeg har selv
et adsl pro abo

/Hans Henrik Andersen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 17-06-05 16:39

On Fri, 17 Jun 2005 16:55:50 +0200, Hans Henrik Andersen
<keglemiden@gmail.com> wrote:

>Ja private kan godt benytte sig af at Erhvervs Abboment :) jeg har selv
>et adsl pro abo

Ok, har bare læst om en gut der har spurgt for snart længe siden men
intet svar fået..

Henrik

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 19-06-05 05:03

> Ok, har bare læst om en gut der har spurgt for snart længe siden men
> intet svar fået..
>
> Henrik

Ønsker man at skifte sit private abboment ud til et erhverv adsl pro så
griber man knoglen og ringer ind til CyberCity :) dog er det ikke alle
steder at man har mulighed for at få 4 og 8 mbit :)
jeg selv var tele2 kunde før og da jeg skulle flytte tilbage til
CyberCity så valgte jeg adsl pro 4mbit :)

/Hans Henrik Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-05 14:50

"Hans Henrik Andersen" <keglemiden@gmail.com> skrev

> Ja private kan godt benytte sig af at Erhvervs Abboment :) jeg har selv
> et adsl pro abo

Er det virkelig rigtigt, jeg har netop fået at vide, at CC ikke vil etablere
pro linjer uden man har et CVR nummer?

Som følge deraf, så har jeg opsagt mit CC abonnement, da jeg ikke gider at
være til grin for mine penge..

En fuldstændig grotesk situation!

Claus

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 22-06-05 14:53

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> pro linjer uden man har et CVR nummer?
>
> Som følge deraf, så har jeg opsagt mit CC abonnement, da jeg ikke gider at

jeps det er nemlig Rigtig :) jeg har haft mit ADSL Pro siden August 2004

/Hans

Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-06-05 19:49

"Hans Henrik Andersen" <keglemiden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> jeps det er nemlig Rigtig :) jeg har haft mit ADSL Pro siden August 2004

Forvirringen bliver total nu. Tjek denne mail jeg modtog den 22/6 fra
kundeservice:

Kære Jesper Laursen,

Tak for din mail.

Du er på PBS - så dine regninger bliver betalt fint.

Mht hastighed, så vil du pr. d. 22/7-05 blive opgraderet til 6144/768 - da
vi har sat prisen på en 2048/512 ned til 559 kr. Du er selvfølgelig også
velkommen til at nedgradere til denne pris. Du betaler pt. 669 kr. pr. mdr.

Fortsat god dag.

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til at kontakte
mig telefonisk på +45 33983398 eller ved at besvare denne mail.

Med venlig hilsen
Nanna Schultz Christensen

Cybercity kundeservice

Ovengaden neden vandet 7
1414 København K
Tlf: 33983398
Fax: 33983348
www.cybercity.dk

6 mbit ned lige pludselig.??

Nogle der kan fortælle, hvad der lige foregår?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-06-05 21:32

Madsen wrote:

> Den påstand vil vi se beviser for.

Det er der gennem tiderne lagt beviser af, på usenet op til flere gange.

CC har haft tilbud, hvor man har kunnet få en hastighed, og den er så sat
op, for nogle op til flere gange, uden at prisen er ændret. Andre har så
samme hastighed til andre priser.

> Læs denne side
> http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

Hvor står der bare *ET* ord, om prisændring?
Jeg kan snart den side uden ad, uden at havd set det nogen steder,,,
Sådan en side kan vi ikke bruge til det du forsøger at bruge den til,,,

Ivar Madsen
Der har faaet sat en web (mediawiki) server op. milli.dk

Fra : lars

Dato : 12-06-05 10:54

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desværre er CC berygtet for at deres priser er meget svingende fra
> kunde til kunde selvom de har samme båndbredde.

Jeg bestilte en 512/128 til 329,- i måneden
den opgraderede de så fra dag et til 1024/128 uden mer omkostninger,

og så her den 1. juni hedder den 1024/256

Fra : Henrik Madsen

Dato : 12-06-05 21:55

On Sun, 12 Jun 2005 11:54:15 +0200, "lars" <asd@asd.com> wrote:

>Jeg bestilte en 512/128 til 329,- i måneden

Hos Cybercity er prisen for den linie 299 ?

>den opgraderede de så fra dag et til 1024/128 uden mer omkostninger,

Som koster 360

>og så her den 1. juni hedder den 1024/256

Og som så koster 499

VIl det sige at du får en 1024/256 hos Cybercity til 329 kroner om
måneden ?

Forvirringen er total, gad vide hvor de 329 kom fra ??

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-05 10:41

"lars" <asd@asd.com> skrev

>halloo, prøv at læs overskriften på den her tråd????

HALLO du!

Hold venligst dit HTML crap ude af nyhedsgrupperne!

Claus

Fra : lars

Dato : 12-06-05 10:55

> "lars" <asd@asd.com> skrev

> HALLO du!
>
> Hold venligst dit HTML crap ude af nyhedsgrupperne!

sorry, det var en fejl

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-06-05 11:27

"lars" <asd@asd.com> skrev

> sorry, det var en fejl

Ok, det kan jo ske. Men det er egentlig underligt, at det kan lade sig
gøre..

Serveren burde faktisk afvise dit indlæg, når du sender det.

Claus

Fra : lars

Dato : 13-06-05 15:38

> "lars" <asd@asd.com> skrev

> Ok, det kan jo ske. Men det er egentlig underligt, at det kan lade sig
> gøre..
>
> Serveren burde faktisk afvise dit indlæg, når du sender det.

Jeg bruger Outlook express... måske det kan være derfor?? hvad bruger du?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-06-05 10:45

"lars" <asd@asd.com> skrev

> Jeg bruger Outlook express... måske det kan være derfor?? hvad bruger du?

OE...

Men under opsætning skal du sikre dig, at der er sat hak i formatet tekst
under afsendelse af nyheder. "funktioner>indstillinger>send" og så nede i
bunden. Så er tekst sat som standard. Det kan så kun ændres, hvis du i
svaret selv ændrer det manuelt under format. Men husk at html er "forbudt"
på usenet, og at langt de fleste servere automatisk nægter at poste dit
indlæg.

Claus

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 11-06-05 10:35

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> writes:

> De kom ikke...

Sludder og vrøvl - Martin Mollerup's originale indlæg i denne tråd
omhandlede blot 8Mbit/s / 768 Kbit/s ADSL-Pro produktet, som (lidt
forsinket) blev annonceret i denne uge.
--
Lars Balker Rasmussen