Quincy er underlig ? lidt lang
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-05-05 22:14

Hej

Jeg har lige kigget på netdyredoktor for at se, om der står noget om kamfer
og menthol, men jeg kan ikke finde noget.

I dag har jeg købt noget Muskelvarmer med kamfer, menthol, ren
pebermynteolie og en masse andre underlige ting i, som jeg ville prøve på
mine forkrampede lårmuskler. Det var så tyndtflydende, at der røg 4 dråber
på gulvet, da jeg gned hænderne sammen. Quincy var der med det samme. Jeg
fik lynhurtigt foden henover pletterne, og de blev suget op i sokken. Men så
tog Fanden ved min lille perser. Han gik helt amok ! Gned sig rundt på
gulvet og vrælede, klampede poterne om min fod og gned sig helt vildt imod
den, strøg direkte i hovedet på Merlin, og kastede sig over Yazoo, så
totterne fløj. Alt imens han stadig vrælede, og halen piskede.

Jeg tog en opvredet klud og tørrede gulvet over, han blev ved med at gnide
sig. Dernæst sprøjtede jeg noget Febreeze henover og tørrede op. Det lugter
også ret kraftigt, og "anfaldet" tog lidt af.

Jeg hørmede selv aldeles frygteligt af den der creme og gik ind på sofaen og
pakkede benene ind i en dyne. Quincy kom op og lå bare og snuste ned i
dynen. Da han så gik, var der store, våde pletter på dynen. Havde han tisset
?? næppe, for de var der, hvor hans hovede havde været. Senere lagde han sig
op imod min hofte, og der blev vådt på plaiden under mig.

Han er nu faldet noget ned igen, men jeg frygter jo lidt for, hvad der sker,
næste gang jeg bruger cremen.

Er nogle katte mere tilbøjelige end andre til at reagere på lugte ? Quincy
var den eneste, der reagerede i dag. Han har før prøvet at parre sig med mit
toilet, når der er kommet Hardol i kummen, og min æske med skruetrækkere går
han også amok over. Den er vist dryppet med petroleum fra fabrikkens side.
Han har sågar været så voldsom overfor æsken, at farven smittede af på ham,
så han var rød under hagen i rigtig mange dage

M.v.h.

Lise (der nu også har fundet ud af, at Quincy trænger til at få klippet
kløer, og det på den smertefulde måde *G*)

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 05:09

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:42939910$0$73252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
sig
> op imod min hofte, og der blev vådt på plaiden under mig.

Han har savlet

Det har været såååååååå skøøøønt at mundvandet er "løbet over". Selv få
dråber mundvand ser voldsomt ud på et dynebetræk eller et pudevår.

Helt normalt at katte savler når de har det rigtig dejligt. Det er som om de
glemmer at synke mundvandet :)

> [...]
ham,
> så han var rød under hagen i rigtig mange dage

Nogle katte reagerer stærkere på forskellige lugte end andre.

Der er ikke noget at være nervøs for. Hans adfærd er helt normal.

Tina

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 25-05-05 06:16

Hej Tina

> [...]
> dråber mundvand ser voldsomt ud på et dynebetræk eller et pudevår.
>
> Helt normalt at katte savler når de har det rigtig dejligt. Det er som om

Ja, det er jeg også kommet frem til, men det så voldomt ud. Store plamager.
Men de lugtede kraftigt af menthol og pebermynte, så jeg troede et øjeblik,
at han havde fået noget i sig. Det viste sig dog at være hørmen, der slog
igennem alt.

> Nogle katte reagerer stærkere på forskellige lugte end andre.
>
> Der er ikke noget at være nervøs for. Hans adfærd er helt normal.
>
> Tina

Se, nu er jeg jo bekymret for de andre 6, om de er normale, når de ikke
reagerer *S* men det glæder mig da, at andre også oplever den slags *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 25-05-05 08:40

> Lise Hudtloff Nielsen Bod... skrev:
..
Hej Lise

Der er vist ingen tvil om at du har en kat med duft-fetichisme
Den eneste gang jeg har oplevet noget lignende, var da jeg kom hjem med
kålrabi (glaskål, knudekål) i en pose........Furby kom strygende og gik
fuldstændig amok, hun gned sig fram og tilbage over posen, rullede på
gulvet og savlede ......jeg har aldrig oplevet noget lignende.
Så vær du bare rolig, din kat er ''forholdsvis'' normal

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 10:14

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:42940a19$0$73217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Se, nu er jeg jo bekymret for de andre 6, om de er normale, når de ikke
> reagerer *S* men det glæder mig da, at andre også oplever den slags *S*

De andre seks er også helt normale

Jeg er efterhånden nået frem til, at der ikke er noget der er unormalt når
det drejer sig om katte. Alle katte har hver deres stærke personlighed.
Hurra for det, for det ville godt nok være kedeligt, hvis alle katte opførte
sig på nogenlunde samme måde

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-05-05 19:03

In article <42939910$0$73252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lise
Hudtloff Nielsen Bodenhoff <lboden@mail.nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> I dag har jeg købt noget Muskelvarmer med kamfer, menthol, ren
> pebermynteolie og en masse andre underlige ting i, som jeg ville prøve på

Min kat Donna reagerer meget voldsomt på lugten af pebermynte. Hun går
så meget i selvsving at jeg skal være lidt påpassselig, for min blide
pige kan faktisk finde på at bide i sådan en pebermynte-rus.
Jeg har selv en teori om, at pebermynte nok er i familie med katteurt
(også kaldet kattemynte og catnip). Men om det er derfor ved jeg ikke.
Hendes søster Ditte er ophøjet ligeglad :)

--
Knus fra Ann R

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 25-05-05 21:32

> [...]
> (også kaldet kattemynte og catnip). Men om det er derfor ved jeg ikke.
> Hendes søster Ditte er ophøjet ligeglad :)

Det er ikke umuligt, at det er mynten. Det her hørmer helt utroligt. I dag
gik Quincy knap så meget amok, men det gjorde han så allerede, da jeg åbnede
låget. Jeg klarede at lade være med at spilde, og han faldt rimelig hurtigt
ned, da mit lår blev pakket ind i dynen igen. Men tilsyneladende er det
meget, meget gennemtrængende, for nu hørmer dynen også *G* Han har været
rimelig rolig her til aften, bortset fra at både han og Yazoo har slikket
helt vildt på mine hænder *S*

Jeg tror, at jeg vil ringe og høre Raiku en af dagene.

M.v.h.
Lise

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 26-05-05 18:06

> [...]
> helt vildt på mine hænder *S*
>
> Jeg tror, at jeg vil ringe og høre Raiku en af dagene.

Hej Lise

Jojo - den er god nok, dine katte er helt normale, uanset om de reagerer
eller ej *G*

Her i huset er det baldrian og katteurt der får misserne til at reagere
sådan, men der er meget forskel på hvor meget de reagerer og hvor længe!
Særlig katteurten d er plantet i haven er guf *S*

Cæsar, huskatten, reagerer dog lige sådan hvis han kommer i nærheden af
oliven! Får han en oliven kan han gå og kæle/nusse med den med hovedt
hele dagen - han tygger ikke på den eller lign., går bare stille og
rolig og puffer til den og "ruller sig i den" til man ikke længere kan
se hvad det engang var han fik *LOL*

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar