Maskine fryser.. sådan da..
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 24-05-05 21:14

Hej

Jeg har en lidt ældre 700mhz celeron stående på loftet og har trukket
skærm samt ps/2 kabler ned til en LCD i køkken-alrummet.

Det sker efterhånden ret tit, at maskinen er frosset, og jeg bliver
nødt til at bevæge mit luksuslegeme op på loftet for at få genstartet
skidtet.

Det skal i øvrigt nævnes, at maskinen på loftet crasher uanset om det
er -10 grader eller + 25 grader.

Hvad skal jeg kigge efter systematisk for at finde ud af, hvad dælen
den fejler?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 24-05-05 22:06

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> skidtet.

> Hvad skal jeg kigge efter systematisk for at finde ud af, hvad dælen

Defekt RAM?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-05-05 22:12

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
> er -10 grader eller + 25 grader.
>
> Hvad skal jeg kigge efter systematisk for at finde ud af, hvad dælen

Du giver ikke mange spor at gå efter... hvor tit går den ned? i hvilke
situationer, blå skærm? osv.. osv..

Men prøv at belast den med et program så som: CPUStabTest.
Og se om den kan frem tvinge fejlen..

Kan ikke forestille mig at maskinen har godt af at står i så store
temperatur svingninger.. (25c er vist i underkanten på en varme sommer dag)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-05-05 23:09

Bo Kamp Dudek wrote:

> Jeg har en lidt ældre 700mhz celeron stående på loftet og har trukket
> skærm samt ps/2 kabler ned til en LCD i køkken-alrummet.
>
> Det sker efterhånden ret tit, at maskinen er frosset,

Du giver ikke alverden at søge efter. Jeg har lige makket med noget
ligende
ved en kammerat. Troede at det var RAM. Nyindkøbt ramklods frøs også.
Selv efter at have flyttet RAMklods i andet slot frøs skidet. Efter
monteringen
af nyt bundkort kørere maskine perfekt. Nu med fordoblet antal RAM.

> og jeg bliver
> nødt til at bevæge mit luksuslegeme op på loftet for at få genstartet
> skidtet.
Træk en ledning med startknap neden under også og.

mvh
Henning

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-05-05 02:20

Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
> er -10 grader eller + 25 grader.
>
> Hvad skal jeg kigge efter systematisk for at finde ud af, hvad dælen

Defekte kondensatorer, som buler udad og evt. lækker noget brunt stads.
Her er en side med eksempler:

http://www.motherboardrepair.com/index.php?sec=images

Det bedste billede er nok det her:

http://www.motherboardrepair.com/images/BadCaps3.jpg

Fra : SpookiePower

Dato : 25-05-05 08:02

Det har jeg også været ude for. Den computer jeg har nu
har jeg kørt med i ca 5 år. Jeg købte min CPU som en 1GHz,
men overclockede den lige efter til 1.4GHz, hvilket den kunne
klare i 4 år, hvorefter den begyndet af fryse konstant. Jeg har nu sat
hastigheden ned til 900mHz, og har aldrig haft problemet siden.

Fra : Khawk

Dato : 26-05-05 09:15

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> klare i 4 år, hvorefter den begyndet af fryse konstant. Jeg har nu sat
> hastigheden ned til 900mHz, og har aldrig haft problemet siden.
Et hurtigt (muligvis) dumt spørgsmål: Kan det være at køleevnen i løbet af
årene er faldet pga støv på køler/blæser?
mvh
Kim

Fra : Max

Dato : 26-05-05 09:23

Hej Kim

> Et hurtigt (muligvis) dumt spørgsmål: Kan det være at køleevnen i løbet af
> årene er faldet pga støv på køler/blæser?

Sagtens, det kan også være en blæser der har det skidt.

Mvh Max