MS Windows
briani 27239
windows 2000 pro
Fra : emil

Dato : 25-05-05 05:02

Hej!

Jeg har købt en ny pc pentium 4, 2200 mhz, 256 ddram. Men jeg undrer mig
hvorfor den kører langsommere end den gamle jeg havde (pentium III, 800
mhz, 256 sd ram).

Altså med samme programmer og OS som jeg kørte før på den gamle maskine
kører jeg nu på den nye. men det er så irriterende langsom at jeg har
tænkt på at gå igen til den gamle.

Er der nogen der ved hvad det skyldes?

Jeg tanker selv på rammen, for maskinen bruger lige i opstarten en total
450 mb ram (med virtual memory) og det går højere op når jeg åbner nye
programmer. Men så forstår jeg ikke hvorfor den gamle kunne præstere
langt bedre med det samme mængde ram.

Venlig hilsen
Emil

Fra : Fynbo

Dato : 24-05-05 20:39

"emil" <hanapo@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

EEEEEMMMIILLLLL... Din Lømmel..

Stil dit ur... Hehehe.

Fynbo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-05-05 20:46

emil skrev:

> Altså med samme programmer og OS som jeg kørte før på den
> gamle maskine kører jeg nu på den nye. men det er så
> irriterende langsom at jeg har tænkt på at gå igen til den
> gamle.

Vil det sige, at du blot har flyttet harddisken med styresytem
og hele balladen over i den nye? Hvis ja, så kan det være derfor,
at den er langsom.

Hvis du har installeret styresystemet forfra på den nye, så kunne
det måske være, at du mangler at installere drivere til chipsættet.
Altså drivere til bundkortet, som typisk følger med på en CD eller
kan hentes hos bundkortsproducenten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emil

Dato : 25-05-05 08:18

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> det måske være, at du mangler at installere drivere til chipsættet.
> Altså drivere til bundkortet, som typisk følger med på en CD eller

Jo, jeg har installeret det hele på ny. Jeg tænkte også at det kunne
være driver til chipsætet, men jeg fandt heller ingen driver på
hjemesiden til bundkortetsproducenten (QDI) der lige passede. PC'en er
har jeg købt som brugte og ingen CD'er har følgt med i købet

Så jeg ved ikke rigtigt om jeg skal investere i noget mere ram? Jeg er
bange for at mere ram vil heller ikke hjælpe stort.

Hilsen
Emil

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-05-05 23:52

> [...]
> det måske være, at du mangler at installere drivere til chipsættet.
> Altså drivere til bundkortet, som typisk følger med på en CD eller

Eller bare indstille BIOS på maskinen optimalt?

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-05 18:40

Axel Hammerschmidt skrev:

> Eller bare indstille BIOS på maskinen optimalt?

Du mener altså, at hvis bare man indstiller BIOS optimalt,
så behøver man ikke at installere drivere til chipsættet?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-05-05 19:54

> Du mener altså, at hvis bare man indstiller BIOS optimalt,
> så behøver man ikke at installere drivere til chipsættet?

Jeg mener, at hastigheden (også) afhænger af BIOS-indstillingen.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-05-05 21:19

Axel Hammerschmidt skrev:

> Jeg mener, at hastigheden (også) afhænger af BIOS-indstillingen.

Nå ja. Selvfølgelig gør den det. Ud fra det du citerede af min
tekst i <news:1gx3ebm.1mxfm5ghtnm7xN%hlexa@hotmail.com>, troede
jeg blot at du mente, at man ikke behøvede chipsæt-driverne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-05 09:02

emil skrev:

> Er der nogen der ved hvad det skyldes?

BIOS-indstillinger.

Reinstallerede du dit OS sammen med skiftet af bundkort?