Montering af Zalman CNPS7700 på gigabyte G~
Fra : dhek

Dato : 24-05-05 19:35

Hej gruppe,

Mens jeg lige går rundt og venter på at få ny CPU har jeg lige et spørgsmål:
Hvordan monteres Zalman-køleren CNPS7700 på gigabyte GA-K8NXP-9? Det eneste
jeg er i tvivl om er hvordan selve køleren skrues fast i de to nipples (som
de hedder iflg. manualen). På mb sidder der jo en fastmonteret sort ramme
rundt om CPU-soklen - skal denne afmonteres eller er kan de to "plastic-låg"
øverst på den fastmonterede tages af således de to nipples kan skrues i dem?
- I følge manualen er det meningen en plastic-plade monteres bag på mb som
de to nipples skrues i hvorefter selve blæseren kan skrues i de to nipples,
men dette ser ikke umiddelbart ud til at være muligt på dette mb!

Anyone got a clue?
- Daniel

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-05-05 21:10

dhek wrote:
> [...]
> de to nipples skrues i hvorefter selve blæseren kan skrues i de to nipples,
> men dette ser ikke umiddelbart ud til at være muligt på dette mb!

Se installationsvideoen på Zalmans webside...

Du skal pille alt vedr. køleren af, så først skruer du det sorte plastic
af, og derfter fjerner du den metalplade som sidder bag på dit
motherboard - den er som regel sat fast med dobbeltklæbende tabe, så
varm den op med en hårtørrer og vrik så hjørnerne af med et stykke
plastic, evt en smørekniv af træ... og monter så, efter vejledningen

Fra : dhek

Dato : 25-05-05 07:47

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den op med en hårtørrer og vrik så hjørnerne af med et stykke plastic, evt
> en smørekniv af træ... og monter så, efter vejledningen

Ja, ok - det lyder godt nok lidt omfattende, men....that's life i guess. Jeg
siger tak for hjælpen