veber
Fra : KL

Dato : 24-05-05 19:07

Hej
Kan man grille en flæskesteg i en veber kuglegrill, og isåfald hvordan.
mvh .K.L

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-05-05 19:17

On Tue, 24 May 2005 20:06:43 +0200
"KL" <mamsen@c.dk> wrote:

> Hej
> Kan man grille en flæskesteg i en veber kuglegrill, og isåfald
> hvordan. mvh .K.L

Vi har med held gjort det flere gange i en kuglegrill (vi er heldigvis
ikke blevet snydt ved at købe en weber) ved indirekte varme.
Tager knapt 45min for en 1½kg flæskesteg (ikke ribbensteg) og sværene
blev fint sprøde.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Gunnar007

Dato : 24-05-05 21:34

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

< (vi er heldigvis ikke blevet snydt ved at købe en weber)

Skal den bemærkning så forståes som at i har købt en weber som i er
tilfredse med,
eller er det en negativ holdning til et produkt som du ikke ejer ??

Hilsen G

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-05-05 23:32

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfredse med,
> eller er det en negativ holdning til et produkt som du ikke ejer ??

Det skal forstås som han har en kuglegrill magen til alle andre, han har
bare betalt mindre for den.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-05-05 06:42

On Tue, 24 May 2005 22:34:23 +0200
"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> wrote:

> [...]
> tilfredse med,
> eller er det en negativ holdning til et produkt som du ikke ejer ??

Det sidste. Flere af de billigere produkter på markedet bliver lavet på
samme fabrik som weber efter samme metoder som weber og af de samme
materialer som weber. Forskellen er bare lige knapt 1000kr i pris og et
mærke på siden.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-05-05 07:56

KL wrote:
> Hej
> Kan man grille en flæskesteg i en veber kuglegrill, og isåfald hvordan.
> mvh .K.L

Sagtens. Vi grillede julefrokostflæskestegen ude i carporten sidste
jul.

Indirekte varme (dvs. kullene ud til siderne), en drypbakke under og
låget på. Jeg kan ikke fortælle dig hvor lang tid det tager for vi
bruger et stegetermometer så stegen er simpelthen færdig når den
rette temperatur inde i midten er nået.

Ebbe

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-05-05 09:29

"KL" <mamsen@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan man grille en flæskesteg i en veber kuglegrill, og isåfald hvordan.
> mvh .K.L

Ingen problem.

Klip fra tidligere post<
Stege (okse, kalve, svine eller
lammestege) skal steges over indirekte varme (det vil sige at kullene ligger
i kulholderene ude i siden og at der i midten er en bakke til at opsamle
væske ) og at stegen ligger på midten af risten, altså ikke direkte over
kullene). For hver 500 gram skal det steges i ca. 25-30 minutter. Lægger man
5 minutter til bliver den gennemstegt og trækker man 5 min fra bliver det
rødt.

En normal størrelse flæskesteg plejer at skulle have omkring 60 - 75
minutter
Bakken som står under kødet kan med fordel tømmes og væsken kan bruges til
sovs.. Ligesom man gør hvis man laver stegen i alm. ovn.

Hvis sværene ikke bliver helt sprøde kan man vist vende stegen på hovedet ud
over kullene.. Men herhjemme har vi aldrig haft det problem, så det er ikke
gennemtestet.>

Dog vil jeg dog lige tilføje en ting, som er absolute must for succes :
kullene.
Køb en sæk Heat Beads.

Så er du sikker på, at kullene ikke brænder ud for tidligt.

Held og lykke med det.

Mvh
Martin