Problem med SLI ?
Fra : Steen Nissen

Dato : 24-05-05 18:32

Jeg har forsøgt at få hjælp i dk.edb.hardware.grafikkort, men nu prøver
jeg
også her.

Jeg har på et Asus A8N-SLI deluxe bundkort 2 stk. Geforce 6800 grafikkort
sat til at køre SLI. Min strømforsyning er en NorthQ 4774-500Watt.

Normalt køre det fint, men når jeg f.eks. forsøger at spille FarCry og
andre
"tunge" spil kommer der flimmer på skærmen når jeg spiller i høj opløsning
(1280-1024).

Forsøger jeg derefter at køre spillet med SLI frakobled ( kun et
grafikkort)
er der ingen problemer, så kan jeg køre i højeste opløsning.

Jeg har opdateret bios på bundkort og køre med driver 71.89 fra Nvidia.

Hilsen Steen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-05-05 21:04

On Tue, 24 May 2005 19:32:23 +0200, Steen Nissen
<steen.nissen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> andre
> "tunge" spil kommer der flimmer på skærmen når jeg spiller i høj

Hej
Hvad mener du med flimmer?
Er det prikker eller bliver textures væk eller hvad?
Det kunne lyde som om det er et varme problem.

/Thomas

Fra : Steen Nissen

Dato : 25-05-05 17:24

> Hej
> Hvad mener du med flimmer?
> Er det prikker eller bliver textures væk eller hvad?
> Det kunne lyde som om det er et varme problem.
>
> /Thomas

Med flimmer mener jeg at der kommer nogle flimrende vandrette striber i
billedet.
Der er intet der tyder på at det er et varme problem, så burde det jo også
ske når jeg kørte med et kort og de køre perfekt begge to når de køre
enkeltvis.

/Steen

Fra : Khawk

Dato : 26-05-05 09:19

"Steen Nissen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er intet der tyder på at det er et varme problem, så burde det jo også
> ske når jeg kørte med et kort og de køre perfekt begge to når de køre
Kunne det tænkes at kortene "varmer hinanden op", da de jo sidder rimeligt
tæt på hinanden eller at de varmer luften i kabinettet for meget op til at
opnå tilstrækkelig køling?
Har du mulighed for at se temperaturen på kortene og sammenligne den når de
kører enkeltvis med når de kører sammen?

mvh
Kim

Fra : Steen Nissen

Dato : 26-05-05 18:00

..
> [...]
> de
> kører enkeltvis med når de kører sammen?

Temperaturen ligger og svinger omkring de 50 grader i begge opsætninger.

Jeg har for øvrigt bemærket at problemet begrænser sig til den nederste
halvdel af skærmen ?

/Steen