Forslag til frokost i det grønne
Fra : JS

Dato : 24-05-05 14:53

Har I nogle gode forslag til hvilke lækkerier, der samtidig er praktiske, 13
voksne kan indtage på et tæppe i skoven?
Jeg gider ikke sandwich. Jeg havde overvejet nogle Pirogger eller lignende.

Har I andre gode forslag?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-05-05 15:00

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> [...]
13
> voksne kan indtage på et tæppe i skoven?
> Jeg gider ikke sandwich. Jeg havde overvejet nogle Pirogger eller

Find et bålsted i skoven og slæb pølser, bajere, brød og snask med, det er
da det nemmeste.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 24-05-05 15:51

Hej

> Find et bålsted i skoven og slæb pølser, bajere, brød og snask med, det er
> da det nemmeste.

Ja, eller køb nogle 1 gang's grill.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 16:17

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
13
> voksne kan indtage på et tæppe i skoven?
> Jeg gider ikke sandwich. Jeg havde overvejet nogle Pirogger eller

Flüte, forskellige oste, lidt frugt og grønt, lidt forskellig pølse og
skinke, samt smør (ikke kærgården og lign. blandingsprodukter - de smelter
for hurtigt). Smæk det hele ud på tæppet og lad folk om hvad de vil spise.

Det var så det "fine" forslag til skovtursmad.

Det andet er Aragorn Elessars forslag suppleret med en grillrist, noget
kylling (som regel et hit hos pigerne), og en stor bøtte med pastasalat
eller blandet grøn salat. Med lidt øvelse er det ingen sag at balancere
engangsplastiktallerken med div. spiseligt på samt kniv, gaffel og
drikkevarer.

Tina

Fra : mcloud

Dato : 24-05-05 17:10

hej JS

Mit foreslag er som flg:
Godt brød-evt flere slags --evt. gedesmør

Tapenade af forskellig slags ( tomat -oliven)
Lidt fisk ( Røget laks--lækre rejer ) evt. store hvidløgsrejer
Noget god Italiensk eller Spansk lufttørret skinke eller chrizzo-pølse
Pesto smurte-parmaskinke eller serrano rullede- stegte kyllinge bryster
Tzatiki-hjemmelavet naturligvis
Pastasalat
Ost-Brie-Saint Albray-gorgonzola-fåreost-gedeost
God Italiensk rødvin og en god Chardonnay
Lidt god kage --dessertvin--moscatel-sauternes eller en af de glimrende ½
liters man kan købe i Netto eller Aldi.
mvh mcloud

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-05-05 18:43

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har I andre gode forslag?

Kolde, stegte kyllingelår og -vinger.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-05-05 19:29

JS <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
> voksne kan indtage på et tæppe i skoven?
> Jeg gider ikke sandwich. Jeg havde overvejet nogle Pirogger eller lignende.

Min barndoms (jeg er 67) pinse-frokoster i det grønne foregik med højt
belagt smørebrød i skotøjsæsker, der også kunne fungere som et lavt bord
for tallerkener, kniv og gaffel. S-toget til Klampenborg, en kort
spadseretur ind i dyrehaven. Stort tæppe, ca. 20 mennesker - skide sjovt
også for børnene, når de gamle havde fået en enkelt snaps for meget.
Mvh
Erling