Dumme dumme bundkort....
Fra : Carsten Riis

Dato : 24-05-05 14:24

.....og jeg græmmes ved at sige det: kloge windows

Hej alle

I forlængelse af mine hardware problemer, så sker der det, at jeg har et
sandberg IDE-indstikskort (så jeg får flere IDE-kanaler som supplement
hhv. istedet for bundskortets indbyggede) som mit bundkort ikke vil
genkende, men så snart jeg er inde i windowsXP så er der ingen problemer.

Eller skal jeg heller sige: Bundkortet kan godt se, at er et kort, man
alligevel vil bippes der på livet løs som om 3. verdenskrig lige er
udbrudt.....ok, det var lidt overdrevet. Der kommer 3 høje bip og så en
fejlbesked.

Beskeden er som følger:
---------
expansion ROM not initialized - PCI mass Storage Controller in
Slot 4, Bus 02, Device 09, Function 00
---------

Jeg har været en tur rundt i biosen, men syntes ikke rigtig der er en
function der gør, at den accepterer

Og grunden til jeg vil bruge det indstikskort er, at kablingen kommer
til at sidde på en måde, så det fremmer luft gennemstrømningen i
kabinettet. Allerhelst vil jeg gerne kun brug indstikskortet til
opstartsharddisken og bundkortets IDE-kanaler til CD/DVD-drev.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Hans

Dato : 24-05-05 14:32

Carsten Riis skrev:
> [...]
> kabinettet. Allerhelst vil jeg gerne kun brug indstikskortet til
> opstartsharddisken og bundkortets IDE-kanaler til CD/DVD-drev.

Prøv og flyt kortet til et andet PCI-slot. Det kolliderer med en
onboard-device.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-05-05 14:37

Carsten Riis <.@.> crashed Echelon writing

> [...]
> Slot 4, Bus 02, Device 09, Function 00
> ---------
>

> Jeg har været en tur rundt i biosen, men syntes ikke rigtig der er en

Googles svar viser mere der er en fejl i BIOSen som Fujitsu-Siemens skal
løse med en opdatering. Kører du evt. med nyeste BIOS?

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-05-05 15:49

Bjarke Andersen skrev den 24-05-2005 15:37:

> Googles svar viser mere der er en fejl i BIOSen som Fujitsu-Siemens skal
> løse med en opdatering. Kører du evt. med nyeste BIOS?

Det ved jeg så ikke.....

Hvor pokker fandt du det svar?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-05-05 17:27

> Det ved jeg så ikke.....
>
> Hvor pokker fandt du det svar?

Ved at søge på fejlmeddelsen, der fandt jeg folk som skrev det forsvandt
efter opdatering til nyeste BIOS, IBM som selv havde det listet i changes
liste over BIOS til en T21 osv.

--
Bjarke Andersen