kattebog fra Netto
Fra : Kurt Henningsen

Dato : 24-05-05 11:37

Jeg synes lige at jeg vil gøre opmærksom på en fantasisk ny
kattebog som jeg lige idag har købte i Netto.
Den er på 216 sider, fyldt med mange dejlige billeder og jeg
gav kun 79 kroner for bogen
I forordet står bla.a.:
"Katten udtrykker samme foragt, fornemhed og overlegenhed
som den vandrende ridder eller samuraien, og ligesom dem er
den fremragende til at kæmpe. Katten er elegant og behændig
i alle sine bevægelser. Mens hunden er meget umiddelbar over
for sine menneskevenner, viser katten sit venskab og sin kærlighed
på en forsigtig og ligeværdig vis. Man skal gøre sig fortjent til
kattens respekt og hengivenhed.
Bag dens smukke ansigt og gennemborende blik er der hele tiden
noget uopnåeligt og gådefuldt.
Katte er i sandhed magiske væsner."

PS. Jeg har ingen økonomiske intereeser Netto overhovedet.

Kurt

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 24-05-05 11:53

> [...]
> noget uopnåeligt og gådefuldt.
> Katte er i sandhed magiske væsner.
>
> PS. Jeg har ingen økonomiske intereeser Netto overhovedet.

Hej Kurt

Jeg har også købt bogen - og har læst det meste af den allerede!

Men jeg er nu ikke imponeret over den - den er meget præget af, den er
skrevet af en amerikaner, dvs. at mange af de ting der beskrives under
de forskellige racer ikke holder ift. vores "standarder" for racerne.
Racerne er f.eks. heller ikke opdelt i de kategorier som vi kender - i
denne bog er der kun enten langhårs eller korthårskatte (og huskatte)
Desuden er den layoutmæssigt ikke særlig god - den virker ikke
gennemarbejdet, da der, på trods af oversættelse til dansk, forekommer
mange steder hvor der er ord de har "glemt" at oversætte... (og nej, det
er ikke fordi de ikke kan oversættes til dansk - de er ganske enkelt
blevet "overset", da de er oversat andre steder)

Dog synes jeg den er interessant at læse, da der er mange "af de gængse
ting" som vi opfatter dem, som står helt anderledes i denne bog -
desuden er det meget sjovt at læse om hvordan de opdeler racerne - og
læse om de racer som vi ikke kender herhjemme...

Men det er ikke en bog der kan anbefales til nybegyndere (danske
nybegyndere), da den afviger for meget fra den måde vi har
tingene/racerne på i DK

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar