Trådløs router ??
Fra : Jan

Dato : 24-05-05 10:58

Hejsa

Jeg har en trådløs 3com router der er købt for et par år siden og derfor
ikke kører den nye hastighed som man kan køre på Wifi tror det er noget med
54 mbs, kan ikke huske hvad de gamle kørte, men vil nu høre om sådan en
gammel en kan være en flaskehals når man har Comx og har en 2/2 mb
forbindelse ???

Vil jeg hente noget ved at købe en af de nye modeller.

Jan

Fra : JK

Dato : 24-05-05 11:28

On Tue, 24 May 2005 11:57:40 +0200, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>forbindelse ???
>
>Vil jeg hente noget ved at købe en af de nye modeller.

De gamle kører 11 Mbit/s.

Dette er stadig langt mere end 2 Mbit/s, ikke sandt. Men hvis du har
4-5 brugere på den router, så matcher det.

Men en 54 Mbit trådløs router koster kun ca. 500 kr. Du bør købe en,
der har både wep og wpa kryptering, for wpa kryptering er langt bedst.

54 Mbit/s er tåleligt på et lokalnetværk ved filoverførsel, det er 11
Mbit/s ikke.

mvh

John

Fra : zczc

Dato : 24-05-05 11:40

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse ???
>
> Vil jeg hente noget ved at købe en af de nye modeller.

Nej. 11 er større end 2.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-05 12:00

Jan skrev:

> Vil jeg hente noget ved at købe en af de nye modeller.

Det ved de alt om i dk.edb.netvaerk.traadloest