Windows API vs. MFC
Fra : Niels Skovmand

Dato : 31-05-01 19:58

Hvad er forskellen på at programmere Win32-programmer vha. Windows API og
MFC..?

Niels Skovmand.

--

"Education is what remains after one has forgotten everything he learned in
school" - Albert Einstein

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-01 01:36

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> writes:

> Hvad er forskellen på at programmere Win32-programmer vha. Windows API og
> MFC..?

Så vidt jeg har forstået er MFC en bunke klasser, der ligger oven på
Win API og som gør det lettere, at programmere til Win. Ret mig, hvis
jeg tager fejl

Men har du virkelig lyst til at kode til et system, hvor "Hello world" fylder
op mod 100 linier?

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Jens Christian Larse~

Dato : 01-06-01 10:32

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-01 10:44

Jens Christian Larsen <madcow@control.auc.dk> writes:

> Hmm, man kan da skrive et hello world program til win API der fyder
> mindre. Hvad med:

Så meget for mine WinAPI kundskaber

- Jacob

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 01-06-01 18:05

Jacob Atzen <jacob_a@os.dk> wrote in
> Så vidt jeg har forstået er MFC en bunke klasser, der ligger oven
> på Win API og som gør det lettere, at programmere til Win. Ret mig,
> hvis jeg tager fejl

Let og let... til små programmer er det ganske anvendeligt og dejligt,
til større projekter ender man lynhurtigt ude i nogle grimme hack-
løsninger, med mindre man holder tungen lige i munden fra starten. Det
er under alle omstændigheder en god ide at læse en bog om MFC så man
forstår ideen og opbygningen.

Carsten Sørensen