Akvastabil armatur
Fra : Dennis Meng

Dato : 23-05-05 22:13

Hej,

Jeg har et akvastabil 530l m. tilhørende armatur (heldækkende). Det er
effectline.
Strømforsyningen til armaturet, er tilsyneladende defekt, da den er SINDSYGT
varm og har lavet "brændmærke" i gulvet - plus, at det ene rør nu blinker,
mens jeg kan høre det "klikker" inde i strømforsyningen....

Er det muligt at købe en ny af disse i løsvægt? evt. hvor?
Eller er eneste vej, et helt nyt armatur?

/Dennis

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 23-05-05 23:39

Prøv at skille den ad. Det kan jo være at problemet er indlysende og
ligetil. Hvor gammelt er effectline serien? Jeg tænker på, om det ikke
falder under den 2 årige garanti. Jeg er da ret sikker på, at de findes som
reservedele... det behøver jo ikke engang at være org. Prøv at ringe til en
el-install.

Noget andet... jeg véd ikke om du allerede har gjort det, men jeg ville
øjeblikkeligt stoppe med at bruge amarturet. Du risikerer at huset brænder
ned om ørene på dig. Du risikerer også en masse bøvl med forsikringen, der
sikkert ikke vil dække fuldt ud, da du allerede var klar over problemet.
(lige et lille sidespring Fiskene tager bestemt heller ikke skade af et
par dage uden lys.

Mvh

Jasper

Fra : Dennis Meng

Dato : 24-05-05 08:10

> [...]
> sikkert ikke vil dække fuldt ud, da du allerede var klar over problemet.
> (lige et lille sidespring Fiskene tager bestemt heller ikke skade af

Joeh, men nu er det sådan, at pga. varmen har den mere eller mindre smeltet
sig selv ud af plastic'en der omkring forsyningen. Derfor er jeg nok nødt
til at kigge mig om efter en ny, om muligt.
Jeg har skrevet til Akvastabil, for at høre ad hvad de siger - samt søgt på
diverse sider efter en sådan i løsvægt.... uden held endnu dog.
Akvariet er omkring 3 år gammelt, så jeg kan desværre ikke benytte mig af
nogen garantier længere.

Helt enig - armatur er koblet helt fra :) skal ikke risikere noget som helst
der.....

Jeg skal såmænd "bare" have fundet en ny strømforsyning, så er jeg kørende
igen

/Dennis

Fra : Heinrich

Dato : 25-05-05 10:10

Jeg har lige købe en ny spole til et 180 Effectline gå ind til din akv.
forhandler og bestil 1 spole den er nok halvdyr men billigere end et nyt
armatur.

Sisilden