mythtv
Fra : Kasper Lund

Dato : 21-05-05 06:53

Hej ng.

Jeg sidder for tiden og forsøger at bygge en PVR maskine med mythtv på
en ubuntubox. Selve installationen kørte fint da der er lavet pakker
der kan hentes med apt-get. Det hele ser ud tiol at køre, men når jeg
kører mythtv-setup og jeg skal vælge hvorfra den skal hente oplysninger
om fjernsynsprogrammerne går det galt. Jeg brugte en guide da jeg lavede
installatioenen og den foreslog at man meldte sig til på zap2tv men den
dækker så vidt jeg kan se ikke danske programmer. Findes der et site
der har de danske programmer med?

Jeg har forsøgt bare at vælge "denmark" fra listen men når den begynder
at hente info starter den ved 50% og når aldrig videre "faktisk staller
den, og jeg kan kun lukke den med kill PID".

Nogen der har en box kørende der kan komme med nogle hints?

På forhånd tak for hjælpen..

Mvh. Kasper

PS. indtil videre kører jeg backend og frontend på samme maskine hvis
det skulle betyde noget.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 21-05-05 10:14

Kasper Lund wrote:
> [...]
> at hente info starter den ved 50% og når aldrig videre "faktisk staller
> den, og jeg kan kun lukke den med kill PID".

I den shell du starter myth-setup, der får du nogle spørgsmål, som du skal
besvare. Herefter vil setuppen fortsæte.

Jeg er selv gået bort fra myth, og over til freevo, da den trods dårligere
tv, virker som om den er mere alsidig og dermed kan give mere
underholdning.

> PS. indtil videre kører jeg backend og frontend på samme maskine hvis
> det skulle betyde noget.

det skulle ike betyde noget. Det sparer dig jo blot for strømudgifter til
endnu en maskine ;)

/A

Fra : Kasper Lund

Dato : 22-05-05 06:32

On Sat, 21 May 2005 11:13:59 +0200, Andreas Lorensen wrote:

> I den shell du starter myth-setup, der får du nogle spørgsmål, som du skal
> besvare. Herefter vil setuppen fortsæte.

Dem har jeg besvaret og er kommet til et grafisk interface hvor jeg har 5
forskellige setup muligheder.

Mit sprøgsmål går egentligt mere på om der findes en service der kan
give mig oversigt over de danske kanaler?

Fra : Esben Pedersen

Dato : 22-05-05 14:15

Kasper Lund wrote:

> [...]
>
> Mit sprøgsmål går egentligt mere på om der findes en service der kan
> give mig oversigt over de danske kanaler?

Da jeg kørte myth hentede den oversigten fra tv2.

/Esben

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 24-05-05 08:41

> [...]
>
> Mit sprøgsmål går egentligt mere på om der findes en service der kan
> give mig oversigt over de danske kanaler?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det sidste spørgsmål, men du
kan da finde oversigter på alle programoversigter på internettet (f.eks
tv.tv2.dk, tdckabeltv.dk, tvguiden.dk, bt.dk, eb.dk, politiken.dk, jp.dk,
dr.dk).

Som allerede nævnt så det mythtvsetup gør, når du vælger den danske grabber,
er at starte programmet tv_grab_dk med parameteren --configure
tv_grab_dk henter så en liste af danske kanaler fra tv.tv2.dk og giver dig
mulighed for at vælge hvilke du vil have grabberen til at hente
programoversigter for. Dette gør den i den shell hvorfra du startede
mythtvsetup.

Du skal derefter manuelt sætte hver enkelt kanal op via Channels Setup, hvor
du bl.a angiver frekvens og "xmltvid", så mythtv ved hvilken programoversigt
der passer til hvilken frekvens.

Vi er nogle som bruger alternative grabbere. Der er en som henter oversigten
fra tdckabeltv.dk istedet for tv.tv2.dk og en som henter fra tvguiden.dk. De
kan begge findes på http://dk.groups.yahoo.com/groups/xmltvdk. tv.tv2.dk har
den ulempe at den ikke angiver sluttidspunkt for sidste udsendelse hver
aften, så hvis man optager den, kan den blive meget lang (og meget stor).
Til gengæld kan tv2 grabberen hente ikoner til de enkelte stationer.

medlemmer, hvor du kan få hjælp til de eksisterende grabbere.

Bemærk at FreeVo og andre programmer også understøtter xmltv og dermed
ovennævnte grabbere.

Niels Dybdahl

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-05 20:56

Niels Dybdahl wrote:

> Vi er nogle som bruger alternative grabbere. Der er en som henter
> oversigten fra tdckabeltv.dk istedet for tv.tv2.dk og en som henter fra
> tvguiden.dk.

tvguiden.dk stiller bare vider til http://www.dansk.net/

Hvad skulle der have stået?

Ivar Madsen
Der har faaet sat en web (mediawiki) server op. milli.dk

Fra : Jonas Jalling

Dato : 24-05-05 21:29

Ivar Madsen wrote:

> tvguiden.dk stiller bare vider til http://www.dansk.net/
>
> Hvad skulle der have stået?

http://www.tv-guiden.dk ... skide domænehajer

Jonas Jalling

Fra : Jonas Jalling

Dato : 22-05-05 08:47

Andreas Lorensen wrote:
<snip>

> Jeg er selv gået bort fra myth, og over til freevo, da den trods dårligere
> tv, virker som om den er mere alsidig og dermed kan give mere
> underholdning.

Hej Andreas,

Jeg bruger selv mythtv og er da fint tilfreds. Hvad er det freevo giver,
som mythtv ikke har?

Jonas Jalling

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 22-05-05 20:59

Jonas Jalling wrote:
> Jeg bruger selv mythtv og er da fint tilfreds. Hvad er det freevo giver,
> som mythtv ikke har?

Jeg har kortvarigt brugt myth, og det er helt klart den er bedre på TV
siden. Men Freevo er efter min mening bedre til bla. streaming radio. Og
det at den er skrevet i python, gør det også let at lave addons eller
tilrette eksisterende. Det er det jeg mener med mere underholdning :)

Freevo har også remappet alle taster i de forskellige programmer den læner
sig op af, således at taster er de samme uanset om det feks. er xine eller
mplayer der bruges.

/A