[Linux] Forlængelse af alder på indgang i ~
Fra : Steen Suder

Dato : 19-05-05 21:32

Hvordan sætter jeg min kerne (Linux 2.6.x) til at vente lidt længere med
at luge ud i arp-tabellen end de ca. tre-fire minutter, den venter nu
(der hvor jeg har målt, that is)?

--
Steen Suder

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 20-05-05 09:26

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in

> Hvordan sætter jeg min kerne (Linux 2.6.x) til at vente lidt længere med
> at luge ud i arp-tabellen end de ca. tre-fire minutter, den venter nu
> (der hvor jeg har målt, that is)?

En primitiv måde kunne være at lade et cronjob læse de dynamiske arp
entries og konvertere dem til statiske?

mvh. NKJensen

--
Fjern begge DYT
Remove both DYT's

Fra : Steen Suder

Dato : 20-05-05 14:15

Niels Kristian Jensen wrote:

> Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in

> En primitiv måde kunne være at lade et cronjob læse de dynamiske arp
> entries og konvertere dem til statiske?

Jeg skrev "lidt" længere, ikke "meget" længere

--
Steen Suder

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 20-05-05 15:58

On Fri, 20 May 2005 15:14:43 +0200, Steen Suder wrote:

> Jeg skrev "lidt" længere, ikke "meget" længere

Så laver du cronjob #2, som fjerner statiske arp entries, når de
har stået i arp-tabellen "længe nok"

Jeg ved heller ikke hvordan man hacker arp-timeout (måske en
kerne-parameter?), men hvad skal du egentligt bruge det til?

--
Stig

Fra : Rene Joergensen

Dato : 20-05-05 21:35

> [...]

> Hvordan sætter jeg min kerne (Linux 2.6.x) til at vente lidt længere med
> at luge ud i arp-tabellen end de ca. tre-fire minutter, den venter nu

Har du spurgt Google? http://shor.ter.dk/689938583

sysctl -a | grep net.ipv4.neigh.eth

Ifølge de første hits er især gc_stale_time interessant.

--
-René