editor ala firefox
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 07:45

Hej

Jeg har netop opdaget at firefox' indbyggede kildekodeviser laver nogen
dejlige farver på html koden.
Det gør at koden er nem og hurtig at overskue
Dette kunne jeg godt tænke mig at anvende i min texteditor (notepad bruger
jeg nu)

Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter forskellige
farver på htmlkode?

MVH Per A

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-05 08:09

Per A skrev:

> Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter
> forskellige farver på htmlkode?

Jeg bruger HomeSite fra Macromedia - der har nydelig farvemarkering
(men det er også et betalingsprogram). Der er rigtig mange
programmer der har farvemarkering, også blandt billige og gratis
programmer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-05-05 09:06

Per A wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg nu)
>
> Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter forskellige

Hej Per

Jeg bruger et lille program som hedder Notepad++, det minder en del om
notepad/notesblok i windows, men bare bedre.
Man kan have flere sider åbent, vise 2 sider samtidigt, den har farve på
koderne.

Man kan hente en dansk xml fil, så programmet også kan vises som dansk
oversættelse.

Programmet er gratis :)

Du kan hente programmet her:
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/about.php

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 17:21

> [...]
> notepad/notesblok i windows, men bare bedre.
> Man kan have flere sider åbent, vise 2 sider samtidigt, den har farve på

Det blev så det jeg valgte efter tilfældighedsprincippet, og det virker vist
ganske fint. Især er det helt kanon at det kan holde styr på start- og
slutparenteser og den slags...

Tak for inputtene!

MVH Per A

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-05-05 09:22

Per A wrote:

> Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter forskellige
> farver på htmlkode?

Ja: Programmers Notepad.

http://www.pnotepad.org/

--
Benny

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 14:57

Per A wrote:
> Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter forskellige
> farver på htmlkode?

Personligt er jeg meget glad for Context, den er meget enkel og hurtig
at starte som Notepad (afhængigt af computeren selvfølgelig). Den har en
lang række "highlighters", som netop laver den farvede kode du spørger
efter - og flere kan downloades fra siden.

Du kan finde den på:
http://www.context.cx/

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-05-05 17:12

> [...]
>jeg nu)

>Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter forskellige

Jeg bruger HTML Kit fra www.chami.com
og synes den er super!

/Martin

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-05-05 21:02

Quoth Per A:
> Er der nogen der kender en god editor (ala notepad) der sætter
> forskellige farver på htmlkode?

vim er en dejlig ting - <URL:http://www.vim.org/download.php#pc>

Ganske gratis.

--