Tables, frames eller ? hvad skal jeg vælge
Fra : Jan Holm

Dato : 18-05-05 23:39

Hvordan ville du lave det her

-----------------------------
| rude 1 |
-----------------------------
| rude 2 | rude 3 |
| | |
-----------------------------

Links i de forskellige ruder skal kunne
skifte indholdet i en af de andre ruder.
Rude 1 bliver hoved menu, rude 2 under
menu / oversigt og rude 3 selve indholdet.

Tables, frames, Iframes - det er noget tid
siden jeg har rodet med det her så jeg er
lidt i tvivl om hvad man bruger nu om dage.
Kravet er at det ikke skal være flash og se
godt ud i alle browsere.

Mvh
Jan Holm

Fra : Foged.net

Dato : 19-05-05 08:13

Tables - kort og godt.

Der er ganske enkelt lt for mange ulemper ved at bruge frames, fx i
forbindelse med søgemaskineoptimering, DHTML mm.

Foged.net

PS: Alle andre - lad nu være med at gøre det her til en religionskrig
igen mellem tables og DIVs

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Jan Holm

Dato : 19-05-05 10:55

"Foged.net" <"foged.net[REMOVE]"@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Tables - kort og godt.

Tænkte det nok. Er det muligt i et table at kalde noget kode i en
anden rude i samme/et anden table ?

Jeg tænker på at inholdet i rude 2 skal feks ikke skifte med ruden 3,
hvilket ville gøre at jeg skulle opdatere alle undersider hvergang jeg
opdatere et eller andet.

Mvh
Jan Holm

Fra : Foged.net

Dato : 19-05-05 11:11

Ja, det er det - men det er lettest hvis du bruger en lille smule
serverside scripting. Og det er ikke svært at lave en simpel løsning.

Hvilken tye webhotel ligger det på - asp, php eler?

Foged.net

Fra : Jan Holm

Dato : 19-05-05 13:06

> Hvilken tye webhotel ligger det på - asp, php eler?
> http://foged.net
> http://netmedia.dk

Hej Foged

Der er PHP og med MySQL på serveren. Findes der nogle
steder med eksempler og tutorials på noget php, table rude
indhold agtigt noget ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Foged.net

Dato : 20-05-05 14:29

Jan Holm wrote:

> Der er PHP og med MySQL på serveren. Findes der nogle
> steder med eksempler og tutorials på noget php, table rude
> indhold agtigt noget ?

Der kan jeg desværre ikke hjælpe dig så meget, da jeg udelukkende
arbejder med Windows servere, ASP og ASP.NET. Derfor er jeg nok ikke
lige den rette til at hjælpe dig med dine PHP udfordringer.

......meeeeen mon ikke der er en del om dette på:

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Held og lykke med det - giv lyd når du har noget kørende.

Foged.net

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-05-05 23:22

Foged.net" <"foged.net[REMOVE] wrote:
> Tables - kort og godt.

> PS: Alle andre - lad nu være med at gøre det her til en religionskrig
> igen mellem tables og DIVs

Hvorfor ikke?
Tåler du ikke at blive sagt imod, når du foreslår at designe i tabeller?
Hvad er der galt med floatede div's og css?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Foged.net

Dato : 20-05-05 14:24

Erik Ginnerskov wrote:

> Hvorfor ikke?
> Tåler du ikke at blive sagt imod, når du foreslår at designe i tabeller?
> Hvad er der galt med floatede div's og css?

Der er INTET ivejen med DIV og CSS, bruger dem selv tit og ofte med
følelsen af velbehag..... MEN nu var det jo altså ikke lige det der blev
spurgt til. Hop med på religionskrigen andetsted i denne NG

Foged.net

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 20-05-05 19:57

> Der er INTET ivejen med DIV og CSS, bruger dem selv tit og ofte med
> følelsen af velbehag..... MEN nu var det jo altså ikke lige det der blev
> spurgt til. Hop med på religionskrigen andetsted i denne NG

Det hedder altså FUT til dk.mudderkastning.religionskrig

Jeg dukker mig, jeg dukker mig, jeg dukker mig.
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-05-05 23:21

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Jeg dukker mig, jeg dukker mig, jeg dukker mig.

ROFL

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/