Tables ved siden af hinanden..?
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 18-05-05 19:22

Hejsa,

Prøver at få to tables til at være ved siden af hinanden. Mit mislykkede
forsøg er her:

http://bachfire.homepage.dk/tabletest.html

Grundet eksperimentering, er koden lidt rodet. Men hvordan kan man gøre det?
De bliver sgu hvor de er, lige meget hvad jeg prøver..

Side spørgsmål.. Er der nogen nem måde at placere billeder, tables eller
hvad som helst, lige præcis hvor man ønsker det? Altså, absolut placering,
eller hvad man kalder det..

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Christoffer

Dato : 18-05-05 19:40

> [...]
> Grundet eksperimentering, er koden lidt rodet. Men hvordan kan man gøre
> det? De bliver sgu hvor de er, lige meget hvad jeg prøver..
Lige dine tabeller ind i en div..
evt. indsætte float i dine div, så

> Side spørgsmål.. Er der nogen nem måde at placere billeder, tables eller
> hvad som helst, lige præcis hvor man ønsker det? Altså, absolut placering,
> eller hvad man kalder det..
Ligge tabellen ind i en div, og angive postion på den.

--
Christoffer

Fra : Robert Nielsen

Dato : 18-05-05 20:37

> De bliver sgu hvor de er, lige meget hvad jeg prøver..

her sletter du </tr>

og her sletter du <tr>

cellpadding="0" align="top" bordercolorlight="#c7dcc0"
bordercolordark="#608453">

hvis du går ind midt i din kode og sletter den </tr> til den ydre tabel, som du
har sat der. Og så selvfølgelig også sletter den umiddelbart efterfølgende <tr>,
så lægger de tabeller sig nydeligt ved siden af hinanden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 18-05-05 21:56

I skal have tusind tak, begge to! Så lærte man det! Prøv at se det nu.. :)

Fra : Foged.net

Dato : 19-05-05 08:17

Hvis du ville have lavet det uden DIVs, kunne du bare lave en tabel med
2 horisontale celler, og så sætte en ny tabel i hver celle.

Noget lettere med DIVs - enig - men bare lige for info

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-05-05 09:27

"Foged.net" <"foged.net[REMOVE]"@gmail.com> wrote:

>Hvis du ville have lavet det uden DIVs, kunne du bare lave en tabel med
>2 horisontale celler, og så sætte en ny tabel i hver celle.

Hvis det ikke skal være tabeller i tabeller, så kan ROWSPAN og COLSPAN være en
mulighed.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Foged.net

Dato : 19-05-05 11:13

Bestemt ja

Foreslog bare det foregående, hvis det fx er 2 ret komplicerede tabeller
der skal stilles op ved siden af hinanden. Hvis det er det, bliver det
andet hurtigt uoverskueligt (selv om det uden tvivl er den mest korrekte
måde at gøre det på.

Foged.net

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-05 11:55

Foged.net skrev:

> Bestemt ja
>
> Foreslog bare det foregående,

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Med et kort citat er det lettere at se hvad det er du
svarer "ja" til.

--
Jens Gyldenkærne Clausen