Fotoalbum
Fra : kenneth

Dato : 18-05-05 14:21

Jeg er ikke sikker på at dette forum høre helt til her.
Men her er jo nok nogen kloge hoveder der kan hjælpe, Kan man
ikke finde et program til at nemmere at lave fotoalbums med?

Hilsen Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Foged.net

Dato : 18-05-05 15:01

Der er findes en række gratis udemærkede programmer til dette, det er fx:

Picassa
http://www.picassa.com (google produkt, arbejder fint sammen med fx blogger)

Adobe Photoshop Album
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html

Plus! Photo Story 2 LE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c96ad0d2-623e-4d92-aef3-8974af3a427c&DisplayLang=en

Alle ovenstående er gratis, og er glimrende til at lave albums med der
dækker de flestes behov.

Håber det hjælper dig.

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Foged.net

Dato : 18-05-05 15:04

Whoops - forkert link til Picasa....

Det er på http://www.picasa.com/

Beklager fejlen i tidligere indlæg

Foged.net

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-05 15:00

Den 18-05-05 15.21 skrev kenneth følgende:

> Jeg er ikke sikker på at dette forum høre helt til her.

Det gør det ikke.

> Men her er jo nok nogen kloge hoveder der kan hjælpe, Kan man
> ikke finde et program til at nemmere at lave fotoalbums med?

Hvis det er et fotoalbum, der skal ligge på nettet og som andre skal
kunne placere billeder i, så kan du sikkert få hjælp i
serverside-gruppen ( news:dk.edb.internet.webdesign.serverside ).

Hvis det er et fotoalbum, som skal ligge på nettet, men som du er den
eneste, der skal kunne placere billeder i, så kunne webdesigngruppen (
news:dk.edb.internet.webdesign ) eller internetgruppen (
news:dk.edb.internet ) være den rette at spørge i. Men tjek evt. først
JAlbum - det er oversat til dansk. http://jalbum.net.

Hvis det er et fotoalbum som skal ligge på din egen computer, så spørg i
Windowsgruppen ( news:dk.edb.system.ms-windows ) - hvis du bruger Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af skidtet ind på

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-05-05 01:15

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> news:dk.edb.internet.webdesign ) eller internetgruppen (
> news:dk.edb.internet ) være den rette at spørge i.

Mon ikke news:dk.edb.internet.webdesign.clientside også ville kunne gøre
fyldest her?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Denn!s H

Dato : 18-05-05 15:21

http://www.snapfiles.com/freeware/webpublish/fwgallery.html

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=gallery&tg=dl-2001

http://sourceforge.net/ (søg på gallery, når deres søgbar virker igen)

--
vh
Denn!s H

Fra : Johnny Viinblad Jens~

Dato : 18-05-05 15:48

Kan man
> ikke finde et program til at nemmere at lave fotoalbums med?
>
> Hilsen Kenneth

Ja prøv her på http://jalbum.net/history.jsp kan sættes op til
dansk. se et eks. her
http://www.tmtradingbio.dk/Algarrobo/index.html
Venligst Johnny Viinblad Jensen

Fra : Jan Holm

Dato : 18-05-05 23:44

Johnny Viinblad Jensen wrote:
> Ja prøv her på http://jalbum.net/history.jsp kan sættes op til
> dansk. se et eks. her
> http://www.tmtradingbio.dk/Algarrobo/index.html

Jeg stemmer også for Jalbum, super simpelt og nemt at
tilpasse din sides eksisterende layout. Her er en masse
eksempler fra min side. http://www.parkholm.dk/image.html

Man undres over så mange geniale freeware ting der efterhånden
findes !!

Mvh
Jan Holm