Tapestramer til bærbar
Fra : SB

Dato : 22-05-05 18:46

Jeg har en bekendt, hvor hendes harddisk er færdig, og alt hendes backup
lægger på en tapestreamer.

Hun vil have en bærbar PC nu, men hun vil gerne have alle hendes mail,
adressekartotek og en del dokumenter med over i den nye, så spørgsmålet
er om det er muligt at koble en tapestreamer(intern til samme kabel som
et diskettedrev) til en bærbar, eller skal jeg montere tapestreameren i
en anden PC, kopier det over på en harddisk som hun skal bruge og
derefter brænde dette på en CD rom.

Det sidste kan jeg sagtens gører, men vil helst undgå det, da der er en
del arbejde med dette.

SB

Fra : Esben

Dato : 22-05-05 19:03

"SB" <sbnospamFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diskettedrev) til en bærbar, eller skal jeg montere tapestreameren i en
> anden PC, kopier det over på en harddisk som hun skal bruge og derefter

Så skulle det være med en pcmcia-floppy adapter. Det ved jeg ikke om findes.
Det ser ikke ud til at Danbit har dem, og de burde om nogen have dem.

> Det sidste kan jeg sagtens gører, men vil helst undgå det, da der er en
> del arbejde med dette.

Selvom det selvfølgelig ikke er optimalt, kunne hun jo fremover bruge en
ekstern harddisk til backup. Denne kunne du så kopiere dataene fra
backupbåndet over på.

--
Esben

Fra : SB

Dato : 22-05-05 19:41

Når hun har fået dataerne ind i hendes nye PC, går jeg ud fra at hun
bruger CD brænderen på den nye PC til backup, og så skulle problemet
værer løst.

Tapestreamer er en forældet løsning og en CD skive kan jo læses af alle
PC'er

---
SB