BAD_POOL_CALLER problem med lydkort?
Fra : Kim

Dato : 22-05-05 12:16

Min maskine har kørt upåklageligt efter mit nye MB, cpu og ram.
Have forinden prøvet et andet bundkort hvor jeg tit fik meddelsen
BAD_POOL_CALLER ved blå skærm når jeg spillede musik eller
anden lyd aktivitet.
Nu igår og for første gang med det nye MB startede jeg Skype
og snakkede med min søster og efter ca. 10 min gik den i blå
skærm med meddelsen BAD_POOL_CALLER .

Ville det umiddelbart ikke være logisk at det er mit lydkort der
laver problemer eller er ved at gå ?

Lydkortet er et Creative SoundBlaster Audigy Player og
har efterhånden nogle år på bagen.

Mvh Kim
Win Xp Pro Sp 1+2
ASUS P4P800 SE
Intel® Pentium® 4 Processor Clock Speed 2.8 GHz
CPU Cooler Zalman Model: CNPS 7700
2* 512 MB PC3200 DDR RAM
Strømforsyning Hiper ATX 425 Watt HPU-3S425
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro
Harddisk 1 * 40 + 1 * 80 Seagate Barracuda IV 7200 rpm
Creative SoundBlaster Audigy Player,
Kabinet Antec PlusView 1000AMG SOHO File Server

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-05 12:28

"Kim" <nej@tak.dk> skrev

> Ville det umiddelbart ikke være logisk at det er mit lydkort der
> laver problemer eller er ved at gå ?

Jo, enten er der skidt på een af kontaktfladerne, eller også har kortet på
et tidspunkt være udsat for statisk elektricitet. Den slags kan snildt opstå
flere måneder efter...

Prøv i første omgang at rense kontaktfladerne med lidt sprit, acetone eller
hvad du nu har ved hånden.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-05 12:34

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> [...]
opstå
> flere måneder efter...
> Prøv i første omgang at rense kontaktfladerne med lidt sprit, acetone

Søger man på google, så lader det til, at netop denne fejlmeddelelse kan
dække over 117 forskellige ting. Prøv evt også at slette alle dine drivere
og så installere driverene igen. Prøv evt. at finde en lidt ældre driver,
som man ved er i orden.

Med mindre, jeg blander noget sammen, så er der vist nok lige kommet en
spritny driver til netop dette lydkort, men jeg er ikke helt sikker. Jeg
synes dog, at der var en anden, som nævnte noget om nye drivere til dette
kort.

Claus

Fra : Kim

Dato : 22-05-05 12:52

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Søger man på google,

Er gjort.

> så lader det til, at netop denne fejlmeddelelse kan
> dække over 117 forskellige ting.

Nemlig.

> Prøv evt også at slette alle dine drivere
> og så installere driverene igen. Prøv evt. at finde en lidt ældre driver,
> som man ved er i orden.

Gør du det hver gang det opstår et lille problem ?
Jeg gør ikke, og hvis der opstår et stort problem med en driver,
som jeg ikke har prøvet i mange år med min pc, laver jeg hellere en
ren install af Xp først.

> Med mindre, jeg blander noget sammen,

Ja muligheden er der jo.

> [...]
> synes dog, at der var en anden, som nævnte noget om nye drivere til dette

Her kan de hentes.http://us.creative.com/support/downloads/ men hvorfor ?
Den gamle driver har virket perfekt uden problemer i flere år jo.

Og så vidt jeg kan se her:
http://us.creative.com/support/downloads/download.asp?Product_ID=4847&Product_Name=Sound+Blaster+Audigy&OSName=Windows+XP&OS=10&DriverType=1&details=1
er den sidste nye fra 29 marts 04

Mvh Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-05 12:44

"Kim" <nej@tak.dk> skrev

> Gør du det hver gang det opstår et lille problem ?

Hvis du mener, at en blå skærm er et lille problem, så skal du jo bare leve
med det!

> Jeg gør ikke, og hvis der opstår et stort problem med en driver,
> som jeg ikke har prøvet i mange år med min pc, laver jeg hellere en
> ren install af Xp først.

Så gør du da bare det...

Claus

Fra : Kim

Dato : 23-05-05 19:36

> [...]
>
> "Kim" <nej@tak.dk> skrev

> Hvis du mener, at en blå skærm er et lille problem, så skal du jo bare

Tak for dine fyldelstegørende svar, altid rart når der bliver
svaret kort og præcist på de spørgsmål man stiller...tumpe..

Mvh Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-05 11:57

"Kim" <nej@tak.dk> skrev i

> Tak for dine fyldelstegørende svar, altid rart når der bliver
> svaret kort og præcist på de spørgsmål man stiller...tumpe..

Når du tilsyneladende selv er verdensmester og ikke kan bruge andres
erfaringer til noget, hvorfor spørger du så i en nyhedsgrupper?

Vil du have hjælp i nyhedsgrupperne, så skal du nok kigge lidt på din
attitude, den karl smart holdning, du lægger for dagen, kommer du ikke
langt med!...

Claus

Fra : Kim

Dato : 22-05-05 12:55

> [...]
> opstå
> flere måneder efter...
>
> Prøv i første omgang at rense kontaktfladerne med lidt sprit, acetone

Hvor tit vil det evt hjælpe efter din erfaring ?

Hvis kortet et tidspunkt harværet udsat for statisk elektricitet,
hvad jeg tvivler på da jeg er meget omhyglig når jeg samler,
er det så ikke "farvel kort " ?

Hvilke nye lydkort med samme kvalitet kan I anbefale ?

Mvh Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-05 13:10

Kim wrote:
> [...]
> skærm med meddelsen BAD_POOL_CALLER .
>
> Ville det umiddelbart ikke være logisk at det er mit lydkort der

Næste gang du får meddelelsen, så skriv talkoden der fremkommer ned,
så kan vi bedre finde ud af det reelle problem.
Et bud på en talkode kunne være følgende:
STOP 0x000000C2 BAD_POOL_CALLER

Det vigtige er den kode der kommer lige efter ordet STOP.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kim

Dato : 22-05-05 13:17

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev
> [...]
> Et bud på en talkode kunne være følgende:
> STOP 0x000000C2 BAD_POOL_CALLER
>
> Det vigtige er den kode der kommer lige efter ordet STOP.

Ok will do. Tak for det Mikael :)

Kunne du evt anbefale et nyt lydkort til mig ?

Mvh Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-05 13:34

Kim wrote:
> Kunne du evt anbefale et nyt lydkort til mig ?

Ja, men hvad er dine krav?
- Har du brug for surround sound eller er det kun stereo?
- Hvad med div. ind og udgange?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-05 13:38

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Ja, men hvad er dine krav?

Nå ja og hvilken CPU har du i maskinen, nogle lydkort har problemer
med AMDs Athlon 64.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : LL

Dato : 22-05-05 14:37

Kim skrev faktisk:

[...]

....i første meddelelse

VH

Lenn Laauridsen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-05-05 16:32

LL wrote:
> Kim skrev faktisk:

Det er da også rigtigt ;)

Så kan jeg godt anbefale sådan et:
http://www.audiotrak.net/maya51mk2.htm

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kim

Dato : 22-05-05 19:49

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev

> [...]
> Harddisk 1 * 40 + 1 * 80 Seagate Barracuda IV 7200 rpm
> Creative SoundBlaster Audigy Player,
> Kabinet Antec PlusView 1000AMG SOHO File Server

lol :) Jae, det første sted man bliver blind er somregel øjene :)

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 22-05-05 19:55

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev
> Nå ja og hvilken CPU har du i maskinen, nogle lydkort har problemer
> med AMDs Athlon 64.

Cpu = Intel® Pentium® 4 Processor Clock Speed 2.8 GHz
http://www.intel.com/products/processor/pentium4/

Fra : Kim

Dato : 22-05-05 19:52

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev
> Ja, men hvad er dine krav?

Enkle.Software ikke ringere end det software der medfølger
Creative SoundBlaster Audigy Player,

> - Har du brug for surround sound eller er det kun stereo?

Stereo med subwoofer.

> - Hvad med div. ind og udgange?

Umiddelbart næsten somCreative SoundBlaster Audigy Player,
og Microfon ind og lyd ud.

Fra : Kim

Dato : 23-05-05 20:07

> [...]
> Et bud på en talkode kunne være følgende:
> STOP 0x000000C2 BAD_POOL_CALLER
>
> Det vigtige er den kode der kommer lige efter ordet STOP.

Så er den der igen ved brug af Skype:

Tekniske oplysninger
*** STOP: 0x000000C2 ( 0x00000007, 0x00000CD4, 0x024C0003, 0x84E4CB88)

Hvad gør du så venligst ?

Mvh Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-05-05 21:53

Kim wrote:
> Så er den der igen ved brug af Skype:
>
> Tekniske oplysninger
> *** STOP: 0x000000C2 ( 0x00000007, 0x00000CD4, 0x024C0003, 0x84E4CB88)
>
> Hvad gør du så venligst ?

Søger på google.dk ;)
http://kadaitcha.cx/stop_err.html#c2
og
http://kortlink.dk/t76

Det lyder som en driver med fejl eller et defekt stykke hardware,
så er det bare at prøve at lokalisere fejlen.
Har du geninstalleret Windows efter skift af hardware?
- Ellers vil jeg anbefale det, for at udelukke softwarefejl.
Fejler den stadig, så et det ret sikkert et hardware problem eller
en dårlig driver...

God jagt ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kim

Dato : 23-05-05 22:45

> [...]
> så er det bare at prøve at lokalisere fejlen.
> Har du geninstalleret Windows efter skift af hardware?

Ja. Fik nyt MB, cpu og kabinet hvor jeg lagde mit "ældre"
Creative SoundBlaster Audigy Player,harddiske, DVD drev
osv over i. Har ingen problemer haft overhovedet med
lydkortet indtil her fornyelig hvor jeg brugte skype, og
igen her til aften. Jeg mistænker kraftigt at det er lydkortet der
er ved at gå en tur, måske jeg kunne fjerne det og bruge MB
indbyggede lydkort kan klare Skype unden at crasche?

Jeg har heller ikke kunne få det medfølgende program
der hedder ASUS PC Probe til at virke, og det selv
efter at have hentet den sidste nye version :(
Underligt, har du en evt løsning ?

ASUS LiveUpdate Utility virkede perfekt hvor jeg fik
opdateret min bios men ikke med en Beta version.

Det hjalp heller ikke på ASUS PC Probe.

Fra Everest:
Beskrivelse Værdi BIOS Egenskaber
BIOS Type AMI
System BIOS Dato 02/17/05
Video BIOS Dato 02/12/13

BIOS Producent
Producent American Megatrends Inc.
Produkt Information http://www.ami.com/amibios
BIOS Opdatering http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-05-05 06:44

Kim wrote:

> Ja.

Fint.

> Fik nyt MB, cpu og kabinet hvor jeg lagde mit "ældre"
> Creative SoundBlaster Audigy Player,harddiske, DVD drev
> osv over i.

Okay.

> Har ingen problemer haft overhovedet med
> lydkortet indtil her fornyelig hvor jeg brugte skype, og
> igen her til aften.

Der er ikke installeret noget nyt, fx en opdateret driver (evt.
via Windows update)?

> Jeg mistænker kraftigt at det er lydkortet der
> er ved at gå en tur, måske jeg kunne fjerne det og bruge MB
> indbyggede lydkort kan klare Skype unden at crasche?

Hvis det indbyggede lydkort fungerer uden at crashe, så ville jeg
da bruge det istedet!

> Jeg har heller ikke kunne få det medfølgende program
> der hedder ASUS PC Probe til at virke, og det selv
> efter at have hentet den sidste nye version :(
> Underligt, har du en evt løsning ?

Ikke rigtigt, desværre... Prøv evt. i news:dk.edb.hardware.bundkort

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-05 12:00

"Kim" <nej@tak.dk> skrev

> ASUS LiveUpdate Utility virkede perfekt hvor jeg fik
> opdateret min bios men ikke med en Beta version.
> Det hjalp heller ikke på ASUS PC Probe.

Havde de da lovet det i bemærkningerne til BIOS?

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-05 11:58

"Kim" <nej@tak.dk> skrev

> Så er den der igen ved brug af Skype:
> Tekniske oplysninger
> *** STOP: 0x000000C2 ( 0x00000007, 0x00000CD4, 0x024C0003, 0x84E4CB88)
> Hvad gør du så venligst ?

Det er da bare et lille problem...

Claus