mp3 afspiller
Fra : Kalle Møller

Dato : 21-05-05 19:25

Min datter har købt en mp3 afspiller. 128 mb - af mærket agk - brugt af en
veninde.
Den virkede da hun kom hjem, i den var de mp3 numre veninden havde
installeret.
Jeg pluggede den i usb porten - flytbar harddisk drev H: - skrev den så -
jeg slettede den numre veninden havde installeret og kørte nogle af vores
egne mp3 filer derover - nu virker den ik......................
i stifinder vises at mp3 filerne befinder sig på flytbar harddisk drev H. -
men den afspiller ingenting.

Har jeg slettet noget ik skulle....
hvad ellers kan være problemet ---hjælp..............
Kalle Møller

Fra : Mads

Dato : 21-05-05 19:52

On Sat, 21 May 2005 20:25:17 +0200, "Kalle Møller" <kgm@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>men den afspiller ingenting.
>
>Har jeg slettet noget ik skulle....
>hvad ellers kan være problemet ---hjælp..............

Prøv med nogen andre mp3 filer. Måske dem du har prøvet
med har været med variabel bitrate eller en bitrate som afspilleren
ikke understøtter.

Vælg nogen med 128 kbps bitrate. Så skal de virke

mvh Mads

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-05 20:11

> [...]

>egne mp3 filer derover - nu virker den ik......................
>i stifinder vises at mp3 filerne befinder sig på flytbar harddisk drev H. -

Du har formentlig lagt mp3 filerne i en folder / subdirectory - og det
understøtter mp3 afspillerne ikke. Læg filerne i roden...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-05-05 21:45

Michael Rasmussen skrev:

> Du har formentlig lagt mp3 filerne i en folder / subdirectory - og det
> understøtter mp3 afspillerne ikke. Læg filerne i roden...

Det kan også være filnavnene, der er for lange.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Kalle Møller

Dato : 21-05-05 23:55

der ligger ikke noget software som jeg ved en fejl er kommet til at slette
???

Kalle Møller

Fra : mlm [1725]

Dato : 22-05-05 00:13

Kalle Møller skrev:
> der ligger ikke noget software som jeg ved en fejl er kommet til at slette
> ???
>
> Kalle Møller

Hej Kalle
"Softwaren" til at afspille mp3 ligger i afspillerens firmware, så det
skal du vist ikke være bange for.
Er du sikker på at windows' licensstyring (eller hvad det hedder) giver
din mp3 afspiller tilladelse til at afspille disse lydfiler.
Windows' mediaplayer beskytter vistnok mp3 filerne, så de kun kan
afspilles på den computer der har komprimeret filerne.

Test evt. med Programmet CDex, der er freeware og utrolig godt til at
lave mp3 (og andre lydfiler) med. Det har en dansk sprogfil.
http://cdexos.sourceforge.net/downloads.php

Mvh Matias

Fra : Kludder

Dato : 22-05-05 10:03

Hej.. Det er måske ogg filer du har lagt på.. det understøtter ikke ret
mange mp3 afspillere.. convert dem til mp3.. De fylder så en del mere, men
så kan du også afspille dem :)
Held og Lykke..
- Kludder