Babysvømning
Fra : Brian og Heidi

Dato : 31-05-01 17:41

Hej
Er der nogen der kender et godt sted at gå til Babysvømning i København,
hvor der ikke er en venteliste på flere år.

MVH.
Heidi

Fra : bo nielsen

Dato : 31-05-01 19:45

Hej Brian og Heidi.
Jeg kender ike nogen babysvømningsadresser i hovedstadsområdet, men vil
egentlig også bare fraråde det. Jeg har kun dårlige erfaringer med
babysvømning. Fordi vandet har den temperatur det har er det et dejligt sted
for bakterier, og det kan give problemer med ørere eller andre infektions
sygdomme. Anna var 7 uger da vi startede på opfordring fra
sundhedsplejersken, og hun blev syg efter hver gang vi gik fem gange hvor vi
kun kunne komme hveranden gang på grund af infektioner der førte til
penicilinbehandlinger, men tilsidst holdt vi op med at gå og tænk det næste
år havde hun ingen infektioner. Så startede vi til almindelig svømning da
hun var 2 år og efetr hver gang har hun haft ondt i ørerne halsbetændelse og
blevet rigtig snottet, efter 3 gange er det nu slut med svømmehaller, der er
nemlig ingen problemer i havvand eller herhjemme i svømmebassinet.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 01-06-01 06:53

"bo nielsen" <ninahald@anarki.dk> skrev i en meddelelse
KLIP en del om sygdom efter svømmehal...

Jeg har det heller ikke selv godt med klorvand i det hele taget.
Jeg har derfor kun været i svømmehal nogle få gange.
Det resultarede bla i at min søn fik sin første og eneste fodvorte
da han var 5 mdr. Min læge troede dårligt sine egne øjne !
Nok om det. Østerbro svømmehal og gladsaxe har så vidt jeg ved
babybad m. undervisning.
Ghita Cecilie

Fra : nike

Dato : 01-06-01 07:46

Vores den ældste gik til babysvøm to sæsoner i Øbrohallen, som vist er under
renovering i øjeblikket. Jeg tror ikke det har været til stor nytte, jo
måske hvis man følger det op hele tiden efter også, for hun havde da
vandskræk og var meget meget svær at vænne til vandet da vi nogle år senere
flere gange tog i svømmehallen.

Hvis det går ud på at lære at svømme som sådan, tror jeg lige så godt man
kan vente til barnet er større, det får man nok mere ud af. Er det for
hyggen behøver man jo ikke undervisning og så er det fint nok at tage i
svømmehallen.

Det er jo forskelligt hvad vi alle føler man får ud af det, men jeg kan også
anbefale Gladsaxe svømmebad, hvor man også kan gå i babysvømmebadet uden
undervisning og der er ofte til at komme til.

Fra : DAN RENÉ JENSEN

Dato : 01-06-01 21:46

Hej Heidi
I Frederiksberg Svømmehal kan man bestille tid med 1 uges varsel. Der er et
begrænset antal børn i basinet af gangen, hvilket begrænser infektionsfaren.
Ellers er der DGI-byen ved Hovedbanegården, hvor der ingen ventetid er. Til
gengæld er der mange i basinet (i hvert fald om aftenen og i weekenden - i
dagtimerne på hverdage er det bedre!)
vh. Dan og Tina

Brian og Heidi <brian_heidi@spunken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f5s4t$jlj$1@sunsite.dk...

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 04-06-01 19:29

" Brian og Heidi" <brian_heidi@spunken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der kender et godt sted at gå til Babysvømning i København,
> hvor der ikke er en venteliste på flere år.

Hej

Vi startede til baby svømning med vores datter da hun var 7 - 8 mdr gammel,
og nu hvor hun er 3 1/2 har jun kunne svømme i 6 - 7 mdr, da vi var på gran
canaria første gang da hun var 1 1/2 år gammel , var hun VILD med vandet...
Vi mener selv at det er det at hun har gået til baby svømning der er skyld i
det ovenstående !

Vi prøvede gladsaxe, glostrup, østerbro, etc......Og den ENESTE der havde et
bassin som var VARMT (38 grader) var Albertslund, så det blev den vi valgte
(samtidig så er det en kanon sød pige/dame der underviser !

Ps. Til dem som har svaret på denne post at bakterier, etc, bla, bla,
bla......
Du kan ikke foretage dig noget som helst med dit barn som ikke er dårligt
for noget og godt for noget andet.....Eneste alternativ er at blive hjemme
24 timer i døgnet og få et passivt barn som ingenting kan (skåret hårdt op
men alligevel "lidt" rigtigt).
Jeg vil dog give ret i at risikoen eksistere og man naturligvis bør være
klar over dette (men at ligefrem blive væk fra baby svømning, hummmm), så
skal dit barn altså heller ikke i vuggestue (lus, fåresyge, mæslinger,
smitsom leverbetændelse, kikhoste, snotnæse, blodtud, falde over en bænk,
etc, etc).

Vent til jeres barn er 1 år og spring så ud i det

Mvh

brian

Fra : bo nielsen

Dato : 05-06-01 21:30

!
> [...]
> skal dit barn altså heller ikke i vuggestue (lus, fåresyge, mæslinger,
> smitsom leverbetændelse, kikhoste, snotnæse, blodtud, falde over en bænk,

Hov hov små slag.
Min datter og 2 andre børn jeg kender har fået nedsat hørelse med helt op
til 40 procent,af mellemørebetændelser,som kom direkte i for bindelse med
svømning i de ekstra opvarmede bassiner. det er grund nok til at jeg holder
hende hjemme. Efter at babysvømning er blevet populært ( og jeg indrømmer
meget gerne at det er lækkert og hyggeligt og børnene nyder det, de nyder
også chokolade men hvem giver sit 2 måneder gamle barn det ) er antallet af
de såkaldte ørebørn steget med næsten 200 % .
Jeg mener ikke at man skal holde sine børn fra at få sygdomme, eller
skrammer, det gør dem kun stærkere, men jeg vil altså ikke lade min datter
få leverbetændelse eller andre unødvendige sygdomme der kan skade hende
senere. Jeg mener vi som forældre har et kæmpeansvar for at sikre at vores
børn kommer gennem barndommen uden så store skader at det påvirker resten af
deres liv. Min datter kan ikke arbejde i et fly, eller i en ubåd bare fordi
jeg troede at det var fedt med babysvømning.
Der er mange andre gode måder at hygge sig med sine børn som ikke giver
varige skader, her er det bare fantasien der sætter grænser.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 05-06-01 22:11

"bo nielsen" <ninahald@anarki.dk> skrev i en meddelelse

KLIP en masse "godt" om babysvømning.
+
KLIPPET en masse andet om ørebørn og babysvømning.

Hej
Jeg ved ikke om der er mange bakterier i et babybassin; Jeg formoder at man
i disse
tider måler alt elektronisk så det holdes nede på et rimeligt niveau.
Der tales meget om ørebørn. Bla siges der også at rygeres børn oftere får
øre, næse
og halsinfektioner end andre, så de kan vel ikke alle 200 % have fået det i
et
babybassin.
Jeg kan ikke selv tåle klor, men mine unger har været i badekar med mig fra
de var
ganske små, og har 7 9 13 aldrig haft noget med deres ører.
Den ældste er næsten 13 år nu.
Personligt hælder jeg nok mest til at nogle er mere disponible for
øreproblemer end
andre, og at vand i det hele taget kan gøre det værre.
Ghita Cecilie

Fra : bo nielsen

Dato : 06-06-01 20:21

> Jeg ved ikke om der er mange bakterier i et babybassin; Jeg formoder at
man
> i disse
> tider måler alt elektronisk så det holdes nede på et rimeligt niveau.

klip.

> Jeg kan ikke selv tåle klor, men mine unger har været i badekar med mig
fra
> de var
> ganske små, og har 7 9 13 aldrig haft noget med deres ører.

Det beviser vel bare at det ikke er vandet men selve konseptet om opvarmet
svømmehal med mange små børn i. En Baby kan godt tåle at bade i en lille
tissetår i et badekar, men jo flere der tisser, jo flere bakterier. Der er
også forskel på det tryk der kommer ved neddykning i et bassin og i et
badekar. Til babysvømning dykker man som regel barnet ned i ½ meters dybde,
så dybe badekar har jeg aldrig hørt om.
Det kan selvfølgelig også være kloret de smås ører ikke kan tåle, det ved
jeg ikke men mine babyer skal i hvert fald ikke i klor vand i en svømmehal,
hverken med eller uden vat i ørene.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-06-01 19:55

Til babysvømning dykker man som regel barnet ned i ½ meters dybde,

Hej

Hvis jeres svømmelærer har fortalt jer at i skulle tage barnet ned under
vandet til 1/2 m (hvilket jeg ikke tror på !), så er personen jo gak i låget
!

Vi fik at vide at hoved bare lige skulle 5 cm under og kun i 2 - 3 sekunder
!
(ud i strækte arme og trækkes mod en selv). (og mens de er helt små kommer
de slet ikke under vandet og hovedet er hele tiden over vandet)

men mine babyer skal i hvert fald ikke i klor vand i en svømmehal,
hverken med eller uden vat i ørene.

Så snyder du dig selv og børnene for en fantastisk og vidunderlig oplevelse
!

mvh
brian

Fra : bo nielsen

Dato : 08-06-01 09:28

Til vores babysvømning var det ældste barn 11 måneder og moderen stod på
kanten af bassinet og kastede barnet i vandet, barnet jublede, og kunne
faktisk svømme så godt at det næsten aldrig havde fat i en voksen, barnet
dykkede ned på bunden, hvor hun hentede ringe og biler. Og vandet nåede mig
til brystet. Jeg selv skulle tælle til tre, puste mende i hovedet og dykke
hende helt ned under overfladen allerede første gang, efter 3 gange skulle
vi tælle puste og føre barnet mellem vores ben, det er mig bekendt ca. ½
meter under overfladen. Men det er jo kun mine egne erfaringer jeg skriver
om, og hvis dit barn havde det så dårligt efter svømmeture og fået ødelagt
hørelsen, så ville du nok også kunne finde andre måder at muntre dig med din
baby. Jeg har ikke sagt noget om når hun bliver større det er kun selve
babysvømningen jeg advarer imod. Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : tot

Dato : 28-06-01 00:43

> [...]
> Er der nogen der kender et godt sted at gå til Babysvømning i København,
> hvor der ikke er en venteliste på flere år.

Frederiksberg Svømmehal