Grafikkort - Radeon - Geforce?
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 13:45

Hej

Hvordan *@!xx-eek finder man ud af hvilke modeller der har den bedste
ydelse? Jeg har tidligere kunnet følge med, men det er slut nu, hvor andre
ting har fået større prioritet. Jeg vil ikke give det vilde for et kort, men
ca. 1000kr er ok. Jeg kan ikke finde nogen test af alle de nyeste kort. På
et tidspunkt havde Toms Hardware Guide en test med rigtig mange af de
nyeste, men den er nok et par år gammelt (GF3 var det størest på daværende
tidspunkt). Jeg har selv sværget til Geforce, men nu kan det være det er
tiden til at skifte. Kan nogen f.eks. sige GF6800x svarer til Radeon9600z
(aner ikke om de er af samme kaliber).

Er der nogen der kan give et vink med et RAM-stang?

Mvh Jens Rauff

Fra : Hans

Dato : 18-05-05 13:50

Jens Rauff wrote:
> [...]
> samme kaliber).
>
> Er der nogen der kan give et vink med et RAM-stang?

Jeg kan da vinke dig over i news:dk.edb.hardware.grafikkort , for der finder
du alle guruerne indenfor grafikkort.

Hans

Fra : JK

Dato : 18-05-05 14:18

On Wed, 18 May 2005 14:45:02 +0200, "Jens Rauff" <jensrauff hos
tiscali punktum dk> wrote:

> [...]
>(aner ikke om de er af samme kaliber).
>
>Er der nogen der kan give et vink med et RAM-stang?

Geforce 6600GT til 15xx,-

Men om radeon 9800 pro er ligeså godt, tør jeg ikke sige.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-05-05 14:21

"Jens Rauff" <jensrauff hos tiscali punktum dk> crashed Echelon writing

> [...]
> men nu kan det være det er tiden til at skifte. Kan nogen f.eks. sige
> GF6800x svarer til Radeon9600z (aner ikke om de er af samme kaliber).

Tomshardware har da osse lister for nyere kort.

GF6800(GT) svarer til Radeon x800-x850
GF6600(GT) = x700-x800 (de mindre udgaver af x800)

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-05-05 01:30

http://xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2.html - vær dog
opmærksom på at du ikke direkte kan sammenligne AGP og PCIe kortenes
ydelse da de er testet i forskellige maskiner.

Det har de da stadig!
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Bjarke Andersen wrote:
> GF6800(GT) svarer til Radeon x800-x850
> GF6600(GT) = x700-x800 (de mindre udgaver af x800)

Tjae det kommer nu an på hvad du kører... et Radeon X800XL svarer til et
GF6800GT i de fleste spil, dog svarer det kun til et GF6600GT i doom3

et X800XT er en tak hurtigere end GF6800GT i de fleste ting, og et
X850XT svarer til et Geforce 6800 Ultra

Hold dig fra pro versionerne af ATI, det er neddroslede udgaver, som
ikke yder ret godt i forhold til prisen!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-05 02:11

Esben von Buchwald skrev:

> Hold dig fra pro versionerne af ATI, det er neddroslede udgaver, som
> ikke yder ret godt i forhold til prisen!

SE'erne ("Slow Edition") er heller ikke meget værd.

Vi er off-topic, så der er sat FUT til dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : JK

Dato : 18-05-05 14:25

tiscali punktum dk> wrote:

> [...]
>tiden til at skifte. Kan nogen f.eks. sige GF6800x svarer til Radeon9600z

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=43309&sid=

læs den tråd !