Vurdering inden køb
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-05-05 08:00

Hej

En bekendt har kigget lidt efter en ny pc, og har fundet lidt på
nettorvet.dk. Pc'en skal bruges som en normal dansker (!), dvs, til
email, browsing, office pakken og måske til et par spil i ny og næ.

PC
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=113&pf%5Fid=6062994

Skærm
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=113&pf%5Fid=6061969

Han har fået et samlet tilbud på kr. 8000,- Det, som jeg umiddelbart
hæfter mig ved er den relativt dårlige responstid på skærmen. Desuden
kender jeg ikke så meget til Prescott processoren.

Hvad mener I? Det skal siges, at det IKKE har interesse at finde en
saml-selv pc, men KUN brugsklare maskiner.

Er ovenstående billigt, eller kan man finde tilsvarende endnu
billigere andetsteds?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-05-05 09:12

[...]

>En bekendt har kigget lidt efter en ny pc, og har fundet lidt på
>nettorvet.dk. Pc'en skal bruges som en normal dansker (!), dvs, til
>email, browsing, office pakken og måske til et par spil i ny og næ.

lige en rettelse.. maskinen SKAL bruges til spil af sønnen.. ehm..
lige præcis hvilke aner jeg ikke..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 09:58

Bo Kamp Dudek skrev:

> hæfter mig ved er den relativt dårlige responstid på skærmen. Desuden
> kender jeg ikke så meget til Prescott processoren.

Prescott _varmer_ hvilket giver et enormt behov for _køling_. Det
_støjer_ ofte mere end de fleste vil være med til.

> Hvad mener I? Det skal siges, at det IKKE har interesse at finde en
> saml-selv pc, men KUN brugsklare maskiner.

Hvad mener du med "saml-selv"?

SHG.DK's Saml-selv-løsninger er brugsklare ved levering. Byg-selv er
noget andet. Der køber man alle stumperne og sætter dem sammen hjemme i
stuen.

Hvilket behov har han helt nøjagtigt for maskinen (spillene)?

Hvilken prisramme?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-05-05 13:22

[...]

>Hvad mener du med "saml-selv"?
>
>SHG.DK's Saml-selv-løsninger er brugsklare ved levering. Byg-selv er
>noget andet. Der køber man alle stumperne og sætter dem sammen hjemme i
>stuen.

ok, mente byg-selv..

>Hvilket behov har han helt nøjagtigt for maskinen (spillene)?

det ved jeg ikke helt.. en typisk 10-årig.. ehm.. der er vel altid 3D
grafik involveret..

>Hvilken prisramme?

max 8000,- incl. 19 fladskærm...

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 14:38

Bo Kamp Dudek skrev:

> max 8000,- incl. 19 fladskærm...

Her er hvad jeg har fundet hos SHG.DK - den kan uden problemer hamle op
med den fra COOP og så er den garanteret mere støjsvag:
http://www.ingensteder.dk/hardware-forslag/athlon64-8000.html

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-05-05 22:27

[...]

>Her er hvad jeg har fundet hos SHG.DK - den kan uden problemer hamle op
>med den fra COOP og så er den garanteret mere støjsvag:
>http://www.ingensteder.dk/hardware-forslag/athlon64-8000.html

nu spørger jeg bare, fordi jeg ikke ved bedre (hip hurra for usenet),
men flg. er nettorvet vs. shg:

ATI Radeon 9600Pro grafikkort med 256 mb ram
vs
GeForce 6600, 128MB DDR, TV-OUT/DVI, PCI-E, Retail

Intel Pentium 4 Prescott processor 3200 Mhz
vs.
Athlon64 3000+, 1.8 GHz, 512kb Cache, 0.09 Micron, Socket 939, BOX

- er nettorvets grafikkort ikke væsentligt bedre og er nettorvets cpu
ikke bare lidt bedre?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-05 02:08

Bo Kamp Dudek skrev:

> ATI Radeon 9600Pro grafikkort med 256 mb ram
> vs
> GeForce 6600, 128MB DDR, TV-OUT/DVI, PCI-E, Retail

Hmmm, jeg havde da valgt et AGP-kort til den fra SHG. Nå, jeg har
fundet et der ligger i samme prisklasse og som er bedre end det i
Nettorvets maskine:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340613

Og hvor ved jeg så det fra - herfra:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.html

> [...]
> Athlon64 3000+, 1.8 GHz, 512kb Cache, 0.09 Micron, Socket 939, BOX

> - er nettorvets grafikkort ikke væsentligt bedre og er nettorvets cpu

GF 6600 er et hurtigere kort end Radeon 9600 Pro (Radeon 9600 XT er
også hurtigere end 9600 Pro). Processorerne er ret jævnbyrdige i
ydelse. Men... AMD'en bruger væsentligt mindre energi og varmer derfor
væsentligt mindre. Prescott kaldes også for 'PresHot' og det er ikke
tilfældigt.

Desuden er en AMD Athlon 64 klar til XP-64

Fordelen ved SHG-løsningen er, at man er sikker på at få gode
mærkevarer. I Nettorvets PC er der faktisk ingen der aner hvad der er i.

Vi ved at der er en Intel CPU og en ATI GPU i, andet ved vi ikke.

Det vil jeg ikke give 6000,- for. Skal jeg kaste 6000,- efter en PC, så
vil jeg vide hvad der er i. Jeg vil være sikker på at det er
kvalitetsindmad.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-05-05 20:47

Bo Kamp Dudek wrote:
> PC
> http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=113&pf%5Fid=6062994

Hvad med software, følger det med?
(Windows, Office pakken?)

Jeg syntes Jespers tilbud ser ganske fornuftigt ud og så ved jeg at
SHG tager 450kr for at samle maskinen for dig.
- Her følger der ikke Windows eller andet programmel med.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : JK

Dato : 18-05-05 21:05

On Wed, 18 May 2005 21:47:01 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Jeg syntes Jespers tilbud ser ganske fornuftigt ud og så ved jeg at
>SHG tager 450kr for at samle maskinen for dig.
>- Her følger der ikke Windows eller andet programmel med.

SHG burde jo kunne finde ud af at skrue det rigtigt sammen. Jeg har
hørt om et tilfælde, hvor de havde voldet et CD drev (dvd-brænder) i
kabinet indefra, så plader bøjede. Bagefter anførte de, at det ikke
kunne være en transport-skade, hvorfor det ikke kunne dækkes. Nej, det
er ganske vist ikke en transportskade !

mvh

John

Fra : Anders Lund

Dato : 18-05-05 21:29

JK wrote:
> [...]
> kabinet indefra, så plader bøjede. Bagefter anførte de, at det ikke
> kunne være en transport-skade, hvorfor det ikke kunne dækkes. Nej, det

Ja, nogle gange er de lidt for hurtige til at afvise at det kan være
deres egen skyld. Kostede mig nogle meget irreterende dage i december
2003, da de i stedet for et nyt bundkort havde sendt mig et brugt,
defekt og forkert bundkort... dog i den rigtige indpakning og det
rigtige tilbehør. Det var først da min onkel (jeg havde ikke selv tid)
fik fat i deres advokat og han så undersøgte sagen nærmere, at de kunne
se at serie numrene ikke stemte.

Jeg har dog handlet der siden hen, men ikke lige efter den episode!

Men nu kom jeg vist off topic - undskyld, men jeg kan bare stadig mærke
hvordan jeg havde det på det tidspunkt... mord, dræbe, lemlæste, slå
ihjel! :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 22:09

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Hvad med software, følger det med?

Det står der højt og larmende at der ikke gør

> Jeg syntes Jespers tilbud ser ganske fornuftigt ud og så ved jeg at

Takker

> SHG tager 450kr for at samle maskinen for dig.

Hvis du lægger mærke til det, så er de 450,- iberegnet i "tilbuddet"...