PC starter kun hver anden gang.
Fra : NS

Dato : 17-05-05 16:22

Min computer vil kun starte hver anden gang, når jeg tænder den på
power-knappen. Første gang jeg trykker starter blæserne og der kommer
lys i lamperne, men først når jeg har slukket og tændt den én gang til
starter det hele op. Det er ret underligt. Jeg har prøvet med en anden
PSU, men det gør ingen forskel. Hvad kan der være galt?

NS

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-05-05 18:15

On Tue, 17 May 2005 17:22:19 +0200, NS <niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

> [...]
> starter det hele op. Det er ret underligt. Jeg har prøvet med en anden
> PSU, men det gør ingen forskel. Hvad kan der være galt?

Hej
Hvor gammel er maskinen?
Jeg så for nyligt samme symptom på en ældre maskien med dårlige lytter.
Det hjalp at skifte lytterne ud.
/Thomas

Fra : NS

Dato : 17-05-05 22:02

Thomas Hansen wrote:

> Hej
> Hvor gammel er maskinen?
> Jeg så for nyligt samme symptom på en ældre maskien med dårlige lytter.
> Det hjalp at skifte lytterne ud.
> /Thomas

Den er et par år gammel. Jeg har lige tjekket det og der er faktisk
nogle af lytterne der lækker, så det kunne måske være det. Jeg vil da
lige tjekke det.

NS

Fra : Jesper Laursen

Dato : 17-05-05 19:07

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> starter det hele op. Det er ret underligt. Jeg har prøvet med en anden
> PSU, men det gør ingen forskel. Hvad kan der være galt?

Jeg havde engang samme problem med en hjemmebygget pc monteret med et MSI
bundkort og en XP cpu. Problemet var der kun, når der var to RAM-blokke i.
Så snart den ene røg ud, forsvandt problemet. Jeg lærte dog at leve med det
på daværende tidspunkt.
Desværre var MSI ikke indstillet på at lave en bios update, der løste
problemet, så ikke mere MSI til mig.

Venlig hilsen
Jesper Laursen