HP T3070.DK
Fra : Ole Laursen

Dato : 16-05-05 18:43

Jeg skal have en ny computer og har tænkt på en HP T3070.DK til ca. 11.000
kr.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1
284187-12149812-39980895.html
Den skal benyttes til billedbehandling og almindelige kontorprogrammer.
Er der noget med at processoren, som jeg mener er en Intel 64 bit, ikke er
god til 32 bit programmer?
Kan der anbefales andre til ca. samme pris, der er bedre?

M.v.h.
Ole Laursen

Fra : Esben

Dato : 16-05-05 19:05

"Ole Laursen" <ole.lau@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der noget med at processoren, som jeg mener er en Intel 64 bit, ikke er

Nej, det var kun i gamle dage. For at udnytte 64-bit arkitekturen optimalt
kræves at både operativsystem og programmer er skrevet til 64 bit. Den
Windows der følger med T3070 er ikke 64 bit, men det vil stadig ikke køre
langsommere end på en tilsvarende 32 nit cpu,

> Kan der anbefales andre til ca. samme pris, der er bedre?

Den mindre HP T3055 er sikkert rigeligt til dit behov - hvis ikke du
spiller, så kan du garanteret ikke mærke forskel på de to.
Ellers er der også den "gamle" HP Pavilion T777.dk. Den har 400mhz hurtigere
cpu (dog ikke med 64bit extensions) og 2x200GB diske i stedet for 1x250GB.

--
Esben