Billigt kabinet, som ikke ligner noget fra~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-05-05 02:27

Hej

Jeg havde fået den gale ide at overraske kæresten ved at bygge en ny PC
til hende ud af nogle af de ting jeg har liggende på reolen...

Det eneste jeg mangler er et kabinet, som opfylder flg. krav:

Hvidt og rimelig neutralt at se på (IKKE noget gamer-gejl med masser af
farver, vinduer og LEDs)

- USB-Front
- Min. 2 Medfølgende blæsere, til skal levere airflow nok til en AMD
XP2400...
- Der behøver ikke følge PSU med, har sådan en i forvejen
- Pris max 500 kr (gerne 200-300 kr) - jeg regner ikke med at det bliver
en maskine jeg skal ligge og rode med som jeg gør i min egen

http://kortlink.dk/ssu - ikke just imponerende udvalg, findes der ingen
pæne, neutrale kabinetter mere? (ud over Lian Li til 1000+ kr)

MVH: Esben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-05-05 09:23

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> - Pris max 500 kr (gerne 200-300 kr) - jeg regner ikke med at det
> bliver en maskine jeg skal ligge og rode med som jeg gør i min egen

Ikke alle dine krav opnås, men de fleste gør med dette fra Codegen:
- Prisen er relativt lav, der er USB og lyd i fronten, men der følger
ikke
blæsere men derimod en 300W PSU.

Alle de XP2400+ maskiner jeg har samlet med dette kabinet har
ikke fået monteret kabinetblæsere og ingen af dem er blevet varmere
end 40-45 grader. Stabilitetsproblemer har jeg heller aldrig haft
problemer
med...

Du skal være opmærksom på, at det ikke kan bruges med et fullsize
ATX bundkort.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Lars B

Dato : 16-05-05 09:44

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer
> med...
>
> Du skal være opmærksom på, at det ikke kan bruges med et fullsize

hvis matsort kan bruges laver antec et rigtigt godt et som er billigt, uden
psu, med 1x120mm fan. Det har låge, så det gør ikke noget hvis ens drev ikke
er sorte.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-05-05 11:33

Lars B wrote:
> hvis matsort kan bruges [snip]

Jeg mangler ikke noget kabinet

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jens G

Dato : 16-05-05 11:11

On Mon, 16 May 2005 03:27:14 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

>http://kortlink.dk/ssu - ikke just imponerende udvalg, findes der ingen
>pæne, neutrale kabinetter mere? (ud over Lian Li til 1000+ kr)

Hvis du kan nøjes med én blæser, er der et enkelt her, som ser
nogenlunde neutralt ud.
http://kortlink.dk/ssz

Hvordan kvaliteten af hardware og forhandler så er, aner jeg ikke.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : den ægte fotomand

Dato : 16-05-05 12:18
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 19:02

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
>
> http://kortlink.dk/ssu - ikke just imponerende udvalg, findes der ingen
> pæne, neutrale kabinetter mere? (ud over Lian Li til 1000+ kr)

Jo, Silverstone Temjin 6, og til ca 1000,- er det en stor håndfuld penge
billigere end lian-li (du tænker ganske givet på V1*00 serien)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-05-05 20:38

OK jeg glemte måske at skrive, at kabinettet skal kunne rumme et
ALMINDELIGT ATX motherboard...

Jeg har nu kig på 3 modeller:
(den grå)
(den mørkeblå)

Sidstnævnte har fået en del ros, og der medfølger 1 blæser, plus der er
plads til 4 andre blæsere I øvrigt står der hos tjdata at der
medfølger en 400W low noise PSU, så det er vel ok hvis det er sandt

Fra : Leony

Dato : 17-05-05 19:16

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu kig på 3 modeller:
> (den grå)
> (den mørkeblå)

Jeg ville glemme alle 3.
Hvis du har nogle tomme coladåser, så kan du selv lave et blikkabinet i
samme kvalitet som ovenstående.

De tynde blikdåser synger med når harddisken kører og cd-rom drevet
snurrer.
Unødig larm og støj forstyrrer dein kærestes computerbrug.

> Sidstnævnte har fået en del ros, og der medfølger 1 blæser, plus der
> er plads til 4 andre blæsere I øvrigt står der hos tjdata at der
> medfølger en 400W low noise PSU, så det er vel ok hvis det er sandt

Her er det så du spørger dig selv:
"kan det virkelig passe at jeg får et kanon kabinet og en hammergod psu
for 299 kr".

9 ud af 10 gange vil svaret være nej.
Det vil sikkert opfylde de basale behov, men heller ikke mere.

Hvis du alligevel handler i Odense (tjdata), så smut i Proconsult (.dk
hvis du vil netkigge) og kig på deres Chieftec-kabinetter, det er
kvalivare hele vejen igennem. Det er lidt dyrere - holder grænsen på 500
kr -, men meget meget rarere.
Pludselig blev det onsdag hver dag - 7 dage i træk

Dette er selvfølgelig bare min mening.

Har lige fundet ud af at du bor i Kbh, men der kan man sikkert også købe
Chieftec - god fornøjelse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-05-05 07:15

Leony wrote:
> Chieftec-kabinetter, det er kvalivare hele vejen igennem.
> Det er lidt dyrere - holder grænsen på 500 kr -, men meget meget
> rarere.

Det er også min personlige mening og de har faktisk prisbillige
kabinetter,
se fx disse:
http://kortlink.dk/sw2

--