Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hæftelse ved visa-brug på nettet
Fra : Søren

Dato : 23-05-05 21:29

Hvordan er bankernes regler for dækning af mit tab, hvis jeg ikke får en
vare jeg har betalt for på nettet?

Konkret hvis jeg betaler leje af bil via nettet en måned før jeg står i
lufthavnen og skal videre, hvor der ikke står nogen bil klar.

Har banken pligt til at refundere mig det forudbetalte beløb?

Links til regler? Har prøvet at kigge på på www.betaling.dk og andre. Her er
de ikke.

Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-05 21:43

Den 23-05-05 22.28 skrev Søren følgende:
> Hvordan er bankernes regler for dækning af mit tab, hvis jeg ikke får en
> vare jeg har betalt for på nettet?

Det kommer an på, hvordan du har betalt. Har du overført pengene direkte
til en fremmed konto, må du henvende dig til modtageren. Har du betalt
med dankort eller Visa udstedt af en dansk bank, kan du gå i banken,
udfylde en erklæring og få pengene tilbageført.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-05 21:45

Den 23-05-05 22.42 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Det kommer an på, hvordan du har betalt.

Hovsa, ser lige på emnelinjen, at du har brugt Visa. Gå i banken og bed
om at få pengene tilbageført.

Og til en anden gang: Det er altid en god ide at skrive alle oplysninger
i selve inlægget, det er ikke alle, der læser emnelinjerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Jesper

Dato : 23-05-05 22:21

> Og til en anden gang: Det er altid en god ide at skrive alle oplysninger
> i selve inlægget, det er ikke alle, der læser emnelinjerne.

Du klikkede bare på indlægget....? :)

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-05-05 01:49

Den 23-05-05 23.20 skrev Jesper følgende:

> Du klikkede bare på indlægget....? :)

Nej, jeg ser ikke enmelinjen, jeg trykker bare på "N", så hoppes der til
næste ulæste indlæg. Det var først da jeg læste mit eget svar, at jeg
tilfældigvis lagde mærke til emnelinjen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Søren

Dato : 23-05-05 21:50

> Har du betalt med dankort eller Visa udstedt af en dansk bank, kan du gå i
> banken, udfylde en erklæring og få pengene tilbageført.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor man kan læse mere om det på nettet?

Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-05 22:10

http://www.betaling.dk/dankort/spoerg.htm#nr3

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Søren

Dato : 23-05-05 22:18

> http://www.betaling.dk/dankort/spoerg.htm#nr3

Det link omtaler kun "at du ikke kender til transaktionen, eller at der er
trukket et for stort beløb" - dvs. ikke i den situation hvor varen slet ikke
leveres. Men bruges det analogt på det?

Søren

Fra : David T. Metz

Dato : 23-05-05 22:27

Søren wrote:

> Det link omtaler kun "at du ikke kender til transaktionen, eller at der er
> trukket et for stort beløb" - dvs. ikke i den situation hvor varen slet ikke
> leveres. Men bruges det analogt på det?

Ja, da der ikke er leveret den aftalte ydelse er der "trukket for stort
beløb " - kan man jo sige. Den rigtige formulering er dog "uretmæssig
hævning".

David

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 20:49

"Søren" <mail@sorennellemann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lufthavnen og skal videre, hvor der ikke står nogen bil klar.
> Har banken pligt til at refundere mig det forudbetalte beløb?

http://www.visa.dk/
"Brug af kort på Internettet"

De må ikke trække pengene før varen er leveret/afsendt
/Jens

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 31-05-05 11:32

"Johansen" <nejtak_skriv i gruppen> wrote:
> http://www.visa.dk/
> "Brug af kort på Internettet"
>
> De mÃ¥í»¥ikke trække pengene før varen er leveret/afsendt
Det gælder kun på danske websites eller websites der henvender sig til
danskere. Udenlandske firmaer er ikke bundet af det, se
http://tinyurl.com/8c4kc